وقتی اوایل امسال کسب و کار کپی رایتینگ خود را شروع کردم، برای یک بیماری همه گیر برنامه ریزی نکردم. (بیایید واقعی باشیم… کیست بود?) با این حال همه چیز به نحوی انجام شد و کسب و کار من به طور پیوسته در حال رشد است. من به خدا برای آن اعتبار می دهم!
از آن زمان به من برکت کار با برخی از افراد بزرگ، وزارتخانه ها و مشاغل را نصیبم شده است.
6 ماه گذشته به من چیزهای زیادی در مورد راه اندازی کسب و کار خودم آموخته است و به رشد مشتریان کمک می کند آنها کسب و کار و هدایت ترافیک به وب سایت های مختلف.
بنابراین فکر کردم زمان آن فرا رسیده است که آنچه را که 6 ماه گذشته وبلاگ نویسی برای دیگران به من آموخته است را با شما به اشتراک بگذارم.
بیایید با واضح ترین درس شروع کنیم:
وبلاگ نویسی موثر است … اگر آن را درست انجام دهید
من مجبور نیستم به داده های HubSpot تکیه کنم که کسب و کارهایی که بر وبلاگ نویسی تمرکز می کنند 13 برابر بیشتر احتمال دارد که بازدهی مثبتی داشته باشند.
من خودم دیده ام!
یکی از مشتریان من یک ماه پس از راه اندازی وبلاگ خود شاهد افزایش 300٪ در ترافیک وب سایت بود. مشتری دیگری به دلیل وبلاگ نویسی بک لینک های ارگانیک دریافت کرد (برای سئو عالی!).
این به خاطر شاخ خودم نیست. این را می گویم تا به شما نشان دهم که وبلاگ نویسی واقعاً کار می کند – و نه فقط برای مشاغل بزرگ که می توانند صدها هزار دلار برای بازاریابی محتوا هزینه کنند.
همه چیز به نوشتن آنچه مخاطبان شما می خواهند بخوانند و سپس ارائه آن محتوا به آنها بستگی دارد.
وبلاگ نویسی برای افراد دیگر، چه برای وزارتخانه های بزرگ و چه برای مشاغل کوچک، به من نشان داده است که این اصل درست است. اما این فقط حقیقت است اگر درست انجامش دهید
اگر محتوایی می نویسید که مخاطبان شما به آن علاقه ای ندارند، پس حدس بزنید… آنها آن را نمی خوانند. (بله، من این را به سختی یاد گرفتم.)
و حتی اگر ترافیک زیادی به وب سایت خود داشته باشید، اگر آهنربای اصلی شما با مخاطبان شما طنین انداز نشود، لیست ایمیل خود را افزایش نخواهید داد. (همچنین من این را به سختی یاد گرفتم.)
بهترین راه برای به دست آوردن دستور العمل وبلاگ نویسی درست، آزمایش است. همه چیز را امتحان کنید – موضوعات وبلاگتان، آهنربای اصلی، سرفصل ها، عکس هایتان… خودتان را به عنوان یک سرآشپز وبلاگ نویس در نظر بگیرید که غذای لذیذ خود را خلق می کند. تا زمانی که به درستی دست یابید، به اصلاح ادامه دهید.
صدای هر برند منحصر به فرد است
تعجب خواهید کرد که چقدر صدای یک کسب و کار با دیگری متفاوت است. همه چیز به تصویری که کسبوکار میخواهد ارائه دهد و افرادی که میخواهند هدف قرار دهند بستگی دارد.
مثلا من مشتری دارم که صدایش فوق العاده آرام است. من بیضی های زیادی، کلمات بزرگ، شکلک ها و غیره صحبت می کنم. این صدای اوست و به خوبی با مخاطبانش صحبت می کند. آنها احساس می کنند که او مستقیماً با آنها صحبت می کند و به توصیه های او اعتماد دارند.
با این حال، این سبک خواهد بود نه من با برخی از مشتریان دیگرم پرواز می کنم که ترجیح می دهند حرفه ای بودن بیشتر و شخصیت کمتری داشته باشند. این برای مشاغلی که باید جدیتر گرفته شوند و/یا به کسبوکارهای دیگر خدمت کنند صادق است (B2B).
پس چگونه این برای شما صدق می کند؟
خوب، این بدان معناست که شما باید تصمیم بگیرید که صدای برند شما چیست. آیا آرامش و سرگرمی بیشتری دارد؟ سپس از زبان غیر رسمی تری در وبلاگ خود استفاده کنید و شاید حتی چند شکلک اضافه کنید.
یا حرفه ای تره؟ در تمام نوشته های خود از دستور زبان صحیح استفاده کنید. من هنوز هم توصیه می کنم که این زبان محاوره ای باشد – این ماهیت نوشتن آنلاین این روزهاست.
چه برای دیگران وبلاگ نویسی می کنید چه برای خودتان، داده ها را فراموش نکنید
وقتی برای دیگران وبلاگ می نویسید، به راحتی می توانید در این ذهنیت بیفتید که فقط می خواهید مشتری را خوشحال کنید.
(همه دوستان مردم پسند من، دستان خود را بالا ببرید… می دانم که تنها نیستم.)
اما چیزی که آموخته ام این است که نمی توانم اجازه دهم که تمایل طبیعی من به راضی کردن مردم مانع از انجام بهترین کار برای مشتری شود.
گذشته از این، گاهی اوقات مردم نمی دانند چه چیزی برای آنها بهتر است. برای همین یک نفر را استخدام می کنند!
وظیفه من این است که به داده ها (ترافیک، سرنخ ها، تعامل و غیره) نگاه کنم و مشتریانم را در مسیر درست هدایت کنم.
از آنجایی که من تصمیم میگیرم به دادهها اجازه بدهم پیشنهادات و تصمیمات نوشتاری من را هدایت کنند، نتایج همیشه بهتر است. چه شگفتی، درست است؟
و نتایج بهتر در نهایت به معنای رضایت مشتریان است.
وقتی صحبت از وبلاگ خودتان می شود، همین اصل صادق است. بسیار مهم است که به طور منظم داده ها را بررسی کنید تا ببینید مخاطبان شما به چه چیزی پاسخ می دهند، کدام پلتفرم ها بهترین عملکرد را دارند و کدام عناوین بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.
درس های دیگری که در سفر وبلاگ نویسی آموخته اید چیست؟ در نظرات زیر به اشتراک بگذارید! من دوست دارم نظرات شما را بشنوم. 🙂
جنی رز یک کپینویس و بازاریاب محتوا است که متخصص در بازاریابی B2B، املاک و مستغلات و حسابداری است. او برای مشتریانی مانند AAA، Edward Jones، Flyhomes، Guild Education و غیره می نویسد. نوشته های او همچنین در نشریاتی مانند Business Insider و GOBankingRates ظاهر شده است.