
نسبتاً مطمئن است که بگوییم بسیاری از تبلیغکنندگان به استراتژیهای مناقصه تبلیغات فیسبوک (متا) توجه زیادی نمیکنند. با این حال، بیشتر از نگرش «آن را تنظیم کنید و فراموش کنید» که اکثر معامله گران تازه کار دارند، در پلتفرم وجود دارد. قبلاً گفتهام که اعتماد کامل به این شبکههای تبلیغاتی دیجیتال (غولهای فناوری) برای تصمیمگیری برای شما کار سختی است، اما در مورد استراتژیهای مناقصه فیسبوک چقدر از این موضوع درست است؟ در این پست، من قصد دارم کمی در مورد مناقصه فیس بوک و آنچه فکر می کنم برای رقابت صحیح لازم است، روشن کنم.
محتوا
مزایده و مزایده تبلیغات فیس بوک
هنگامی که استراتژی پیشنهاد قیمت تبلیغات فیس بوک را انتخاب می کنید، انتخاب می کنید که چگونه می خواهید الگوریتم فیس بوک برای شما در مزایده های تبلیغاتی پیشنهاد دهد. یعنی وقتی یک کمپین، مجموعه تبلیغاتی یا تبلیغات زنده تنظیم می کنید، چگونه می خواهید در حراج رقابت کنید تا اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما در زمان مناسب به افراد مناسب ارائه می شود – با توجه به بودجه و اهداف تجاری شما.
و همه چیز به درک حراج تبلیغاتی برمیگردد.
هر زمان که فرصتی برای نمایش یک تبلیغ به کسی وجود دارد، همه تبلیغکنندگانی که آن شخص را در هدف تبلیغات فیسبوک خود دارند وارد حراج میشوند. به همین دلیل است که هزینه ها برای مخاطبان کوچکتر بسیار بالاتر است – زیرا رقابت بالاتر است. رقابت در طول فصل تعطیلات نیز بیشتر می شود، به همین دلیل است که هزینه تبلیغات کلی در این زمان نیز افزایش می یابد.
به گفته متا، “برای اطمینان از اینکه تبلیغ برنده ارزش را هم برای افراد و هم برای مشاغل به حداکثر می رساند، برنده حراج تبلیغی است که بیشترین ارزش کل را داشته باشد.” “ارزش کل” از سه جزء اصلی تشکیل شده است:
- پیشنهاد: خیلی ساده، قیمت پیشنهادی این است که شما چقدر حاضرید برای به دست آوردن نتیجه دلخواه از آگهی بپردازید.
- سطوح اقدام مورد انتظار: تخمینی از اینکه آیا یک کاربر خاص درگیر یا تبدیل از یک تبلیغ خاص شده است. اساساً این احتمال وجود دارد که نمایش یک تبلیغ خاص به نتیجه دلخواه کاربر منجر شود.
- کیفیت تبلیغ: اندازهگیری بازخورد مصرفکننده و سایر ویژگیهای تبلیغاتی مانند پنهانسازی اطلاعات، زبان هیجانانگیز و “فریب تعامل”.
دو مؤلفه آخر «ارزش کل» برای تبلیغات فیس بوک به مهارت های بازاریابی شما بستگی دارد، اینکه چه نوع هدفی را می خواهید. از طرف دیگر، جزء اول کمی ساده تر است.
استراتژی مناقصه فیسبوک شما چقدر مهم است؟
وقتی صحبت از تبلیغات آنلاین می شود، همیشه یک وسواس ذاتی و روان رنجوری در مورد استراتژی های پیشنهادی، صرف نظر از پلت فرم وجود داشته است. این اساساً از این باور ساده لوحانه ناشی می شود که این چیزی است که شما می توانید در این سیستم عامل ها بیشترین کنترل را داشته باشید.
من می گویم ساده لوحانه، زیرا موارد بی شمار دیگری وجود دارد که می توانید در استراتژی تبلیغاتی خود کنترل کنید که به همان اندازه مهم هستند و تقریباً همیشه به اصول اولیه بازاریابی خلاصه می شوند. اگر نسخه تبلیغاتی، خلاقیت و هدف گذاری شما به خوبی فکر نشده باشد، مهم نیست که از چه استراتژی پیشنهادی استفاده می کنید.
با این حال، با فرض اینکه همه این اجزا را در یک راستا قرار دهید، استراتژی پیشنهادی شما اکنون نقش بسیار بیشتری در موفقیت کلی تبلیغات شما ایفا می کند.
استراتژی های مناقصه فیس بوک
با فیس بوک، سه شکل کلی از استراتژی های مناقصه وجود دارد که می توانید از آنها برای استفاده حداکثری از کمپین های خود و بهینه سازی آنها برای اهداف خود استفاده کنید: مبتنی بر هزینه، مبتنی بر هدف و دستی. آنها عبارتند از:
- بیشترین حجم (کمترین قیمت سابق)
- بالاترین ارزش
- هزینه هر نتیجه (سرپوش هزینه قبلی)
- ROAS هدف (حداقل ROAS قبلی)
- سقف پیشنهاد
استراتژی های مناقصه مبتنی بر هزینه
مناقصه مبتنی بر هزینه ساده ترین است و معمولاً هنگام انتخاب یک هدف کمپین، پیش فرض است. فرض اصلی این ساختار مناقصه این است: “روی صرف بودجه کامل خود و به دست آوردن بیشترین نتیجه یا ارزش ممکن تمرکز کنید.” دو زیر مجموعه از این استراتژی وجود دارد:
1. بزرگترین حجم
تحویل برای تبدیل ها با بودجه ای که تعیین کرده اید به حداکثر می رسد. در اصل، شما به فیسبوک میگویید که برای خرج کردن مقدار مشخصی از بودجه، تا جایی که ممکن است نتایج بیشتری به شما بدهد. این شبیه به مناقصه برای حداکثر کلیک در تبلیغات گوگل است.
این استراتژی برای کسانی که میخواهند کل بودجه خود را خرج کنند و هزینه خاصی برای هر اقدام (CPA) یا بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) ندارند، بهترین است. اگر رقابت حراج کاهش یابد، CPA شما ممکن است کاهش یابد، اما اگر افزایش یابد، CPA شما ممکن است افزایش یابد.
2. بالاترین ارزش
این یکی بیشتر تمرکز بر تجارت الکترونیک/ROAS دارد زیرا بودجه شما را خرج میکند، اما روی خریدها یا تبدیلها با بالاترین ارزش تمرکز دارد. به عنوان مثال، یک فروشنده می تواند از این برای فروش یک آیتم با ارزش بالاتر برای به حداکثر رساندن ارزش و بازگشت هزینه تبلیغات استفاده کند. این بر ارزش تبدیل بیش از حجم تبدیل تمرکز دارد (درست مانند پیشنهاد حداکثر ارزش تبدیل در تبلیغات گوگل).
منبع تصویر
در حالی که این استراتژی به شما کمک می کند تا تمام بودجه خود را خرج کنید و در عین حال تبدیل با کیفیت بالاتری دریافت کنید، به خاطر داشته باشید که باید ردیابی تبدیل را تنظیم کنید و همچنین مقادیر تبدیل را به پیشنهادات خود اختصاص دهید.
استراتژی های مناقصه مبتنی بر هدف
مناقصه مبتنی بر هدف به شما امکان می دهد قیمت یا ارزشی را که می خواهید به دست آورید تعیین کنید.
3. مناقصه برای هزینه به ازای هر نتیجه (سقف هزینه قبلی)
همانطور که از نام آن پیداست، این استراتژی پیشنهاد قیمت با هدف حفظ میانگین قیمت به ازای هر نتیجه ای که شما مشخص می کنید، است. این در صورتی مفید است که حداکثر هزینه هر تبدیل یا نتیجه ای را که می توانید دریافت کنید و در عین حال سودآوری ناشی از تبلیغات را حفظ کنید، درک کنید.
توجه داشته باشید که قیمتی که مشخص میکنید همان چیزی است که فیسبوک به طور متوسط در طول عمر کمپین به آن دست خواهد یافت. این بدان معنی است که هزینه هر نتیجه شما می تواند یک روز کمتر از این مقدار باشد یا روز بعد از آن بیشتر شود.
همچنین، اگر آن را خیلی پایین تنظیم کنید، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا فیس بوک از بودجه شما استفاده کند و از مرحله یادگیری خارج شود. تنها زمانی که فیس بوک از مرحله یادگیری خارج شود، می تواند واقعاً شروع به بهینه سازی ارائه تبلیغات کند. تا آن زمان، نوساناتی در هزینه و عملکرد وجود خواهد داشت. اگر ایده روشنی از میانگین CPA خود داشته باشید، این استراتژی بهترین است. اگر مطمئن نیستید، سعی کنید برای مدتی روی بالاترین حجم قیمت پیشنهاد دهید تا خط مبنا به دست آورید.
4. ROAS هدف (حداقل ROAS سابق)
بازگشت هزینه تبلیغات یک استراتژی پیشنهادی محبوب برای کسانی است که تبدیلهایشان باعث درآمد مستقیم میشود. کسبوکارهای تجارت الکترونیک معمولاً به سمت این استراتژی گرایش پیدا میکنند، زیرا وسیلهای برای اطمینان از سودآوری تبلیغات آنها است زیرا هدف مستقیماً با فروش مرتبط است. برای کسانی که تبدیلهایی به دست میآورند که مستقیماً منجر به کسب درآمد نمیشوند، این استراتژی کمتر محبوب است زیرا تعیین ارزش برای تبدیلها میتواند دشوار باشد.
توجه داشته باشید که اگر در تبلیغات فیسبوک تازه کار هستید، باید ابتدا کسب و کار خود را تأیید کنید یا تبلیغات را برای چند هفته اجرا کنید.
هدف ROAS با بالاترین ارزش متفاوت است زیرا تضمین نمی کند که فیس بوک تمام بودجه شما را خرج کند. هدف آن این است که تا حد امکان فرصت های بیشتری را در آن ارزش ROAS به شما بدهد.
مناقصه دستی در فیس بوک
مناقصه دستی یک استراتژی بسیار قدیمی (و برخی ممکن است بگویند در حال مرگ) است که به شما امکان می دهد میزان قیمت پیشنهادی خود را در مزایده های تبلیغاتی کنترل کنید.
5. پیشنهاد
این استراتژی مناقصه به شما این امکان را می دهد که حداکثر قیمت پیشنهادی را برای تبلیغات خود در مزایده ها تعیین کنید. این با اجازه دادن به فیس بوک برای پیشنهاد پویا برای شما در برابر سایر تبلیغ کنندگان مخالف است. اگر ایده خوبی از هزینه تبلیغات فیسبوک خود، اطمینان به نرخ تبدیل خود و توانایی محاسبه پیشنهاد مناسب داشته باشید، این استراتژی مناقصه را انتخاب خواهید کرد.
کدام استراتژی مناقصه فیس بوک بهترین است؟
من دو دسته از مشاغل و اهداف آنها را در فیس بوک تقسیم کرده ام و فکر می کنم کدام استراتژی برای آنها بهتر عمل می کند:
استراتژیهای پیشنهادی پیشنهادی برای مشاغل تولید سرنخ
بسیاری از تبلیغ کنندگان، اگر نه بیشتر، از تبلیغات فیس بوک با تمرکز بر تولید سرنخ استفاده می کنند. یعنی پیشنهادات تبلیغاتی آنها برای خرید مستقیم نیست، بلکه برای مواردی مانند دانلود محتوا، آزمایشات رایگان یا مشاوره است. تبلیغات کاربران را به یک صفحه فرود یا فرم سرنخ در پلت فرم هدایت می کند تا اطلاعات کاربر را جمع آوری کند.
من با بسیاری از این تبلیغکنندگان کار میکنم و فیسبوک یک پلتفرم عالی برای به دست آوردن سرنخهای ارزان قیمت است که در نهایت از طریق قیف به فروش میرسند. این بدان معناست که تبدیلها هیچ ارزش پولی مستقیمی به آنها اختصاص داده نمیشود زیرا خرید نیستند.
برای این منظور توصیه من این است که از هر دو استفاده کنید بالاترین حجم یا هزینه به ازای هر نتیجه اکثر کسب و کارهایی که من با آنها کار می کنم تمایل دارند در مورد قبلی کاملاً موفق باشند، به خصوص زمانی که هزینه ایده آل برای هر تبدیل در آن زمان ناشناخته باشد. اگر کل قیف بازاریابی خود را با هزینه ها و نرخ تبدیل ترسیم کرده اید، در این صورت داشتن هزینه هدف برای هر اقدام منطقی تر خواهد بود. این به تکمیل فرآیند تولید سرنخ و عملیات بازاریابی و فروش شما می انجامد.
استراتژی های پیشنهادی مناقصه برای مشاغل تجارت الکترونیک
اکنون، اگر تبلیغاتی را اجرا می کنید که کاربران را وادار می کند تا خرید خود را با مبلغ ثابت دلار انجام دهند، پیشنهاد می کنم از آن استفاده کنید. هزینه هر نتیجه، ROAS هدفیا بالاترین ارزش.
از آنجایی که اقدامات تبدیل شما یک “ارزش” خاص به آنها اختصاص داده شده است، هدف شما لزوماً به حداکثر رساندن تبدیل ها از طریق خرج کردن نیست، بلکه هدف شما به حداکثر رساندن بازده هزینه تبلیغات شما است.
استراتژی پیشنهادی ترجیحی من برای مشتریان تجارت الکترونیکی است هدف ROAS زیرا به ما این امکان را می دهد تا برنامه ریزی و استراتژی بر اساس آنچه ما را با هزینه های تبلیغاتی ما بیشترین سود را می کند، داشته باشیم.
برای بزرگنمایی کلیک کنید
زیاد به چیزها فکر نکن
من در مورد اینکه چقدر به این غولهای فناوری (گوگل و فیسبوک) بیاعتماد هستم و اینکه بزرگترین اولویت آنها صرف پول شما تحت عنوان «اتوماسیون» است، زیاد صحبت میکنم. در حالی که من معتقدم که تا حدودی در حد عقل، من همچنین درک می کنم که الگوریتم فیس بوک، زمانی که ورودی درست داده شود، می تواند معجزه کند.
بنابراین، وقتی نوبت به استراتژیهای مناقصه فیسبوک میرسد، بیشتر تمایل دارم به مردم توصیه کنم که از کمترین پیچیدگیترین رویکرد استفاده کنند. همانطور که قبلاً در این پست گفته شد، اکثر مشتریان من روی a بر اساس بالاترین هزینه های حجم استراتژی مناقصه و آنها کاملاً سودآور هستند. بزرگترین عامل در انتخاب استراتژیهای مناقصه فیسبوک حول نوع کسبوکار شما و انواع خاصی از اهداف و تبدیلهایی است که میخواهید در سراسر پلتفرم به حداکثر برسانید.