نحوه استفاده از HARO برای ارجاعات و روابط عمومی (الگوی ارائه رایگان)

نحوه استفاده از HARO برای ارجاعات و روابط عمومی (الگوی ارائه رایگان)

چه یک کسب و کار جدید یا تاسیس شده داشته باشید، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید نام خود را در مقابل افراد مناسب به نمایش بگذارید. شما استراتژی‌های اصلی مانند SEO، PPC، اجتماعی و موارد دیگر دارید، و سپس تاکتیک‌های تخصصی بیشتری در این استراتژی‌ها وجود دارد که اگر بدانید چگونه از آنها به درستی استفاده کنید، می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

یکی از این تاکتیک‌ها از طریق پلتفرم Help a Reporter Out (HARO) است که می‌تواند به شما در انتقال تخصص، ایجاد آگاهی از برند و بهبود سئوی خود از طریق ارجاع کمک کند.

چطور؟ ادامه دهید و من به شما نشان خواهم داد:

  • HARO چیست و چگونه کار می کند؟
  • چگونه می تواند به شما در ایجاد ارجاعات و آگاهی از برند کمک کند
  • چگونه به سوالات HARO به روش صحیح پاسخ دهیم

HARO چیست؟

Help a Reporter Out (HARO) پلتفرمی از Cision است که در آن روزنامه‌نگاران، مشاغل و افراد سوالاتی را ارسال می‌کنند و اطلاعات، آمار و دیدگاه‌هایی را که برای مقالاتی که می‌نویسند، می‌پرسند. سپس کارشناسان می توانند به این سؤالات پاسخ دهند و روزنامه نگار می تواند آنها را در مقاله نقل قول کند و اغلب پیوندی را به سایت خود ارائه می دهد (در صورت وجود).

نمونه ای از پرس و جو در HARO

روزنامه‌نگاران می‌توانند از نشریات معروف بیایند و HARO را به ابزاری عالی برای لینک‌سازی تبدیل کنند که برای سئو در عین ایجاد شناخت برند و پوشش رسانه‌ای شما بسیار مهم است. این پلتفرم در واقع به قدری موثر است که بسیاری از خدمات لینک سازی HARO در سال های اخیر ظهور کرده اند و دریافت لینک های با کیفیت بالا را از رسانه های پیشرو (البته با قیمت گزاف) ارائه می دهند.

چگونه یک حساب کاربری HARO راه اندازی کنیم

برای راه اندازی حساب HARO خود، به وب سایت HARO بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. شما باید نام، آدرس ایمیل و برخی اطلاعات اولیه در مورد تجربه و صنعت خود را ارائه دهید.

سپس تنظیمات برگزیده خود را سفارشی کنید تا درخواست های مربوط به حوزه تخصصی خود را ببینید و فرکانس اعلان ایمیل دلخواه خود را تنظیم کنید.

نحوه پاسخگویی به سوالات HARO (الگو)

برای دریافت ارجاع با استفاده از HARO، همه چیز در مورد پاسخ دادن به سؤالات درست در زمان مناسب و به روش درست است. و این چیزی است که من اکنون شما را از طریق آن راهنمایی خواهم کرد.

این یک الگوی اساسی است که من توصیه می کنم:

سلام [NAME]

اسم من هست [NAME]و من بخش زیادی از زندگی حرفه ای خود را صرف کار کرده ام [RELEVANT ROLE] ]در [COMPANY]. که در [X years] کار در این صنعت، من [LIST ACHIEVEMENTS]. در اینجا برداشت من از سؤال شما است:

هر طرح را با پیروی از این الگو شروع کنید و به سرعت متوجه پاسخ های بیشتر روزنامه نگاران و پیوندهای جدید به وب سایت خود خواهید شد.

پیشاپیش ممنون

[NAME]

مواردی که متوجه خواهید شد:

  • آنها را با نام خطاب کنید.
  • از روزنامه نگار بابت وقت گذاشتن تشکر می کنم.
  • بگویید که مایل به پیگیری/مصاحبه هستید (نگران نباشید، روزنامه نگاران عملا هرگز این کار را انجام نمی دهند، اما اشکالی ندارد که بپرسید)
  • پیشاپیش تشکر کنید به دلایلی، این امضای ایمیل با بیشترین پاسخ های مثبت همراه است.

اما مطمئناً عملکرد HARO چیزهای بیشتری دارد، بنابراین در بخش بعدی نکات کلیدی را بیان خواهم کرد.

نکاتی برای استفاده از HARO برای ارجاع و روابط عمومی

در زیر نکات برتر من را برای پاسخ دادن به سؤالات HARO به گونه‌ای که کسب‌وکار شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد، در واقع ارجاع‌ها و روابط عمومی را برای شما به ارمغان می‌آورد، و روابط با روزنامه‌نگاران را توسعه می‌دهد، پیدا خواهید کرد.

1. رتبه بندی دامنه رسانه را بررسی کنید

رتبه دامنه، همچنین به عنوان Domain Authority شناخته می شود – بسته به اینکه از کدام پلتفرم SEO استفاده می کنید – بیانگر ارزش سئوی وب سایت شما است. هنگامی که به دنبال ایجاد ارجاع هستید، هر چه DR ارجاع دهنده بالاتر باشد، به شما کمک می کند تا میزان خود را افزایش دهید.

همانطور که گفته شد، بررسی DR رسانه مورد نظر به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا صحبت آن روزنامه نگار ارزش وقت شما را دارد یا خیر.

از ابزاری مانند Ahrefs’ Free Website Authority Checker استفاده کنید.

2. فقط به سوالات مربوطه پاسخ دهید

صدها پرسش HARO هر روز پست می شود، بنابراین شما باید فقط به مواردی پاسخ دهید که تجربه مرتبط با آن ها را دارید (به هر حال، تجربه قبلاً بخشی از فرمول EEAT Google است!). در مثال بالا، می توانید در الزامات مشاهده کنید که سینتیا به دنبال تحلیلگر کاربر است، بنابراین اگر شما یکی از آنها هستید، در این زمینه تحقیق کرده اید یا مدرک مرتبط دارید، ممکن است بهترین گزینه باشید.

3. مدارک خود را نشان دهید

با توجه به این نکته، فوراً مشخص کنید که شما یک منبع با کیفیت و قابل اعتماد برای آنها هستید. اعتبارنامه و تجربه مرتبط خود را فوراً فهرست کنید. و قدرت اعتبار خود را دست کم نگیرید. برای دریافت لینک از نیویورک تایمز، لازم نیست الون ماسک باشید!

4. در عرض 30 دقیقه پاسخ دهید

زمان برای روزنامه نگاران ضروری است، بنابراین فعال بودن در پاسخ های خود بسیار مهم است. اکثر سوالات HARO مهلت ارسال دارند، اما بهترین توصیه این است که سعی کنید اولین کسی باشید که پاسخ می دهد. روزنامه نگاران اغلب به دنبال یک نقل قول سریع برای درج در مقالات و بیانیه های مطبوعاتی خود هستند. آنها راحتی می خواهند، نه داستان زندگی.

این را پخش کنید و سعی کنید در عرض 30 دقیقه به یک سوال پاسخ دهید. پاسخ های سریع برنده لینک های HARO!

منبع تصویر

5. آن را قابل کمیت و/یا قابل نقل قول کنید

اگر بتوانید مطالعات موردی و آماری را که از مشارکت شما پشتیبانی می کند استناد کنید، خبرنگاران شما را بسیار جدی تر خواهند گرفت. به عنوان مثال، به جای گفتن “تمرکز بر فروش B2B مهم است”، سعی کنید “تمرکز بر فروش B2B می تواند منجر به بازده سالانه 138٪ شود.”

همچنین مورد استناد قرار گیرد. سعی کنید پاسخ خود را در مقاله فوربس تجسم کنید. آیا کار می کند یا به نظر بد می رسد؟ گزیده های نقل شده هوشمندانه و به یاد ماندنی، اما کوتاه و دقیق هستند. واضح و مختصر بودن با کپی خود، انتخاب حرف شما را برای روزنامه نگاران آسان تر می کند.

6. تا زمانی که پاسخ ندهید تماس نگیرید

اگر پاسخی نشنوید، احتمالاً روزنامه‌نگار موضوع شما را حذف کرده است زیرا شما واجد شرایط نیستید و زمان بسیار مهم است. به تعقیب آنها ادامه نده این به روزنامه‌نگار نشان می‌دهد که شما فقط به دنبال ارجاعات و/یا قرار گرفتن در معرض رسانه‌ها هستید و آنها در آینده از شما دوری خواهند کرد.

7. انتظار نداشته باشید هر پیشنهادی موفق باشد

در HARO، میزان موفقیت بین 5-10٪ کاملا رایج است برخی از متخصصان می توانند آن را کمی بالاتر ببرند، اما هیچ کس پوشش رسانه ای و بازخورد قوی برای هر اجرا دریافت نمی کند.

با پیشنهادات HARO خود مثبت و سازگار باشید. حتی می توانید در صورت نیاز این کار را به یکی از کارمندان خود واگذار کنید. اما لطفا بعد از نوشتن چند پیشنهاد تسلیم نشوید!

این در مورد کمیت ارتباطاتی که ایجاد می کنید نیست، بلکه به کیفیت ارتباطات مربوط می شود – و کیفیت روابط! که نکته بعدی من است.

8. روی روابط تمرکز کنید

HARO یک خیابان یک طرفه نیست. داره میده و بعهده گرفتن. روی ایجاد بک لینک تمرکز نکنید، بلکه بر ایجاد روابط با خبرنگاران تمرکز کنید. مقاله را با شبکه خود به اشتراک بگذارید و با روزنامه نگاران تماس بگیرید تا از آنها تشکر کنید، به آنها اطلاع دهید که آن را به اشتراک گذاشته اید و در مورد مقاله های جدید کمک ارائه دهید.

9. موفقیت خود را دنبال کنید

همانطور که می دانید، همه روابط یکسان ایجاد نمی شوند. زمینه، ارتباط و قدرت بر چگونگی تعیین قدرت رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

یک صفحه گسترده برای پیگیری موفقیت خود ایجاد کنید. می‌تواند به سادگی «نام پست» و «بله/خیر» باشد یا می‌تواند کمی پیچیده‌تر باشد (مانند این).

این به شما کمک می کند تلاش های لینک سازی خود را اندازه گیری، بهینه سازی و مقیاس بندی کنید.

10. برای Google Alerts ثبت نام کنید

به طور مشابه، ایده خوبی است که در Google Alerts ثبت نام کنید تا هر بار که پیوند جدیدی را دریافت می کنید به شما اطلاع داده می شود. همچنین فراموش نکنید که به طور منظم جستجوهای سایت را انجام دهید و ابزارهای سئو را برای یافتن لینک های جدید بررسی کنید.

در مورد ابزارهای سئو، آیا از ابزار ارزیابی رایگان وب سایت ما استفاده کرده اید؟?

در کمتر از یک دقیقه یک ممیزی رایگان از وب سایت خود دریافت کنید!

این می تواند به شما کمک کند تا الگوها و روندها را در نوع بازخوردی که دریافت می کنید، مانند موضوعات، سبک ارائه و غیره شناسایی کنید.

از اینجا، می‌توانید تصمیم‌های مبتنی بر داده‌های بسیار بیشتری در مورد لینک‌سازی HARO بگیرید و اینکه آیا می‌تواند در استراتژی بلندمدت سئوی شما مناسب باشد یا خیر.

11. از آن به عنوان یک استراتژی بازخورد بزرگتر استفاده کنید

همانطور که بک لینک های مختلف دارای سطوح مختلف ارزش هستند، علاوه بر HARO راه های مختلفی برای ایجاد لینک وجود دارد.

راه‌های دیگر ایجاد بک لینک عبارتند از ارسال مهمان، محتوای خاص، پست‌های آماری، اینفوگرافیک، پیوند محتوا و آهن‌ربای سرب به عنوان ابزار رایگان. تنوع بخشیدن به تلاش‌هایتان به رشد طبیعی نمایه بازخوردتان، با متن‌های لنگر متنوع و در چندین کانال کمک می‌کند.

ایجاد ارجاعات را با HARO شروع کنید

دسترسی HARO یکی از بهترین راه ها برای کسب و کارها برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد ترافیک ارجاع و مهمتر از همه، ایجاد ارجاعات با کیفیت بالا است. همچنین بسیار خوب است که ببینید کسب و کار شما چگونه در رسانه ها نمایش داده می شود. این نکات و بهترین شیوه های HARO را دنبال کنید و خودتان آن را تجربه کنید!

درباره نویسنده

مت شرلی بنیانگذار Splinter Economics است. او تلاش می کند تا در همه زمینه های کسب و کار و بازاریابی راهنمایی ارائه دهد، اما نقطه نرمی برای سئو دارد.