نحوه ایجاد یک قیف بازاریابی محتوا (+قالب ها)

نحوه ایجاد یک قیف بازاریابی محتوا (+قالب ها)

بازاریابی بدون محتوا واقعا سخت است. معلوم است که بدون آن نمی توانید به خرید بروید. و با توجه به Hubspot، 82٪ از بازاریابان این را درک می کنند. 18% باقی مانده (یعنی 10% که از بازاریابی محتوا استفاده نمی کنند و 8% که نمی دانند) واقعاً نمی دانند چه چیزی را از دست داده اند.

اما اجرای یک استراتژی بازاریابی محتوای برنده یک فرآیند دقیق است و بدون قیف بازاریابی محتوا انجام نمی شود. بنابراین در این پست، من قصد دارم شما را به گشت و گذار در قیف بازاریابی محتوا، از آگاهی تا تبدیل و فراتر از آن ببرم و بهترین ها را با شما به اشتراک بگذارم. انواع از محتوا برای هر مرحله، من توصیه ها برای موفقیت و خیلی چیزها قالب ها.

محتوا

قیف بازاریابی محتوا چیست؟

قیف بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا محتوای خود را با سفر مشتری خود ترسیم کنید. همانطور که آنها در مقاطع مختلف سفر خود اهداف و مشکلات متفاوتی دارند، محتوای شما نیز باید (اهداف متفاوتی داشته باشد، یعنی مشکلی ندارد).

برای بزرگنمایی کلیک کنید

مراحل قیف بازاریابی محتوا

میلیون ها نوع قیف بازاریابی با چارچوب ها و نام های مختلف برای هر بخش وجود دارد. اما ما آن را با این موارد ساده نگه می داریم:

  • اطلاع: در این مرحله افراد به دنبال یادگیری و حل مشکلات هستند. محتوای شما در این مرحله در خدمت ارائه آن پاسخ ها و در عین حال ایجاد آگاهی از برند شما است.
  • رتبه بندی: مردم فقط اینجا نیستند آگاه از برند شما و تصمیمات شما؛ آن ها هستند علاقه مند. آنها می خواهند درباره شما و مقایسه آن با دیگران بیشتر بدانند. از محتوا در این مرحله برای کمک به ایجاد تمایل به برند استفاده می شود.
  • تبدیل: اکنون مردم آماده خرید هستند. آنها بیشتر متعهد به خرید از شما هستند، اما ممکن است به چند تکان دادن سر اطمینان‌دهنده اضافی و/یا کمک در تصمیم‌گیری برای خرید نیاز داشته باشند.
  • بازداشت: مشتریان بالقوه شما به مشتریان شما تبدیل شده اند. هورای محتوای شما در اینجا به آنها کمک می کند تا آنها را درگیر نگه می دارد، به ارائه ارزش ادامه می دهد و به آنها کمک می کند تا بیشترین بهره را از راه حل شما ببرند.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر مرحله از قیف بازاریابی محتوا بیندازیم.

محتوای بالای قیف

در این مرحله از قیف، خوانندگان شما از مشکل(های) خود آگاه هستند، اما از راه حل یا برند شما آگاه نیستند.

هدف آنها به دست آوردن اطلاعاتی است که به آنها در حل یک مشکل، تکمیل یک کار یا یادگیری چیز جدیدی کمک می کند.

هدف شما جذب آنها به تجارت و وب سایت شما، ایجاد آگاهی از برند، نشان دادن تخصص خود و ایجاد اقتدار است.

انواع محتوا در بالای قیف

در اینجا چند نمونه از محتوایی است که بهترین عملکرد را در بالای قیف دارد:

  • پست های وبلاگ
  • چک لیست ها
  • ایمیل های سرد
  • مسابقات
  • کتاب های الکترونیکی/راهنماها
  • اینفوگرافیک
  • پادکست ها
  • کارت پستال
  • اعلامیه های مطبوعاتی
  • آزمون ها
  • پست های رسانه های اجتماعی

نکاتی برای محتوای برتر

تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. سئو برای محتوای TOF بسیار مهم است زیرا کاربران هنوز با برند شما آشنا نیستند. جستجوی دقیق کلمات کلیدی انجام دهید و همه پایه های سئوی درون صفحه خود را پوشش دهید تا بتوانید دید آنلاین خود را به حداکثر برسانید و پیدا شوید.

تبلیغ خود را به حداقل برسانید. خوب است که CTAها را به منابع دیگر و ابزارهای رایگان در محتوای TOF خود اضافه کنید، اما هدف اصلی شما در اینجا آموزش و ایجاد اعتماد است. همیشه فشار دادن محصولات/خدمات خود در محتوای خود می تواند به صداقت شما آسیب برساند.

سخت برو روی باتلاق. از نظر منابع مورد نیاز و مقیاس پذیری، وبلاگ نویسی مقرون به صرفه ترین گزینه در اینجا است. ایده های پست وبلاگ و قالب های پست وبلاگ ما را بررسی کنید تا به شما در شروع کار کمک کند.

وسط محتوای قیف

در این مرحله بعدی، مخاطبان هدف شما از قبل با کسب و کار شما و راه حلی که ارائه می دهید آشنا و علاقه مند هستند.

آنها به اندازه کافی به شما اعتماد دارند تا تعهدات کمی بزرگتر انجام دهید، مانند ثبت نام در یک وبینار و درگیر شدن با محتوای طولانی تر. و آنها به اندازه کافی به پیشنهاد شما علاقه مند هستند تا مطالب خاص برند مانند مطالعات موردی، توصیفات و ایمیل های خبرنامه را مطالعه کنند.

هدف آنها این است که درباره راه حلی که ارائه می دهید بیشتر بدانید – چه به طور کلی و چه به طور خاص آنچه که کسب و کار شما ارائه می دهد.

هدف شما این است که آنها را در مورد پیشنهاد خود آموزش دهید و کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید – نه تنها با ویژگی ها و مزایای شما، بلکه با تجربه و دانش شما.

انواع محتوای میان قیف

نکاتی برای محتوای میان قیف

  • کاملا آزادانه خود را تبلیغ کنید. در این نوع محتوا، خوب است که فراخوان داده شود و محصول/خدمت خود را نیز شامل شود.
  • تغییر کاربری بالای محتوای قیف. می توانید پست های وبلاگ و چک لیست ها را در یک پیشنهاد قوی تر ترکیب کنید یا محتوای خود را عمودی کنید تا آن را هدفمندتر کنید.
  • کمی اصطکاک در اینجا خوب است. افرادی که برای پر کردن یا ارسال فرم دو مرحله ای وقت صرف می کنند، کسانی هستند که واقعاً اهمیت می دهند.
  • وبلاگ ها در اینجا مستثنی نیستند. اغلب وبلاگ ها به عنوان بالای محتوای قیف دیده می شوند، و در بیشتر موارد هم همینطور هستند، اما هنوز کلمات کلیدی زیادی برای هدف قرار دادن با محتوای طولانی وجود دارد که من آنها را به عنوان Mid Funnel دسته بندی می کنم. به عنوان مثال: در الف به دنبال چه چیزی باشید [service provider]x سوالاتی که باید هنگام بررسی a بپرسید [provider]یا چگونه می توان یک خوب پیدا کرد [provider].

برای بزرگنمایی کلیک کنید

مطالب در انتهای قیف

اکنون مخاطب شما تصمیم گرفته است که می خواهد نوع راه حلی را که شما ارائه می دهید خریداری کند. آنها کاملا مطمئن هستند که می خواهند مال شما راه حل مشخص، اما هنوز به کمی متقاعدسازی و/یا راهنمایی نیاز دارد.

هدف آنها این است که در انتخاب شما و محصول/خدمتی که انتخاب می کنند، اطمینان داشته باشید.

هدف شما بدیهی است که آنها را وادار به تبدیل کنید، اما همچنین برای پاسخ به هرگونه اعتراض و تردید است.

انواع محتوای انتهای قیف

  • مطالعات موردی (همچنین می تواند در وسط قیف باشد)
  • ابزار مقایسه / برگه
  • عرشه های زمین
  • صفحه محصول
  • صفحه قیمت گذاری
  • مشخصات فنی

نکاتی برای محتوای انتهای قیف

هایپرسل: تمام محتوای شما باید مخاطبان هدف شما باشد، اما به خصوص در این مرحله، باید به شخصیت های خریدار بسیار خاص و حتی شخصی سازی شده برای مشتریان احتمالی (مثلاً با یک صفحه نمایش) ارائه شود.

کپی رایتینگ در اینجا مهم است: مشتری در حال حاضر در حالت تأیید است، بنابراین هر جزئیات مهم است! از راهنمایی‌های من در مورد نحوه نوشتن نسخه‌های پرفروش استفاده کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از این محتوا ببرید.

همیشه این صفحات را تست کنید: عبارات مختلف دعوت به اقدام، ارائه اطلاعات و ساختار صفحه را امتحان کنید، و همچنین مطمئن شوید که این صفحات پنجره‌های بازشو یا ابزارک‌های دیگری که می‌توانند مانع ایجاد شوند یا تجربه را مختل کنند، نداشته باشند.

محتوای فراتر از قیف (نگهداری)

در این مرحله شما یک مشتری دارید. آفرین! اما آیا این بدان معناست که کار شما تمام شده است؟ دور از آن. نه تنها باید به ارائه ارزش از طریق توصیه های مفید ادامه دهید، بلکه باید آنها را نیز درگیر نگه دارید.

هدف آنها این است که یاد بگیرید چگونه از محصول/خدمت خود به بهترین شکل استفاده کنید و از سرمایه گذاری آنها بیشترین بهره را ببرید.

هدف شما این است که آنها را درگیر نگه دارید، حمایت لازم را ارائه دهید و به ارزش افزوده ادامه دهید.

انواع محتوا برای نگهداری

  • اطلاعیه ها/به روز رسانی ها
  • مقالات راهنما
  • ایمیل/ایمیل های سفارشی برای انجام
  • نظرسنجی/نظرسنجی
  • انجمن های کاربران
  • وبلاگ ها / راهنماها / وبینارها / ابزارهای یادگیری مداوم

منبع تصویر

نکات حفظ محتوا

به ارائه محتوای آموزنده ادامه دهید. محتوای بالای قیف که به آنها کمک کرد درباره کسب و کار شما بیاموزند هنوز مفید است، حتی اینجا در پایین. زیرا این محتوا مستقیماً به محصولات و خدمات خاص شما مربوط نمی شود، بلکه موضوعات جانبی را نیز پوشش می دهد.

مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید. این ممکن است ناگفته نماند، اما چه در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی گوگل، یک کمپین ایمیلی یا چیز دیگری هستید، مشتریان خود را تقسیم بندی کنید – شاید حتی بیشتر بر اساس سطوح وفاداری – تقسیم بندی کنید تا بتوانید به طور خاص به آنها رسیدگی کنید.

بر قیف بازاریابی محتوای خود مسلط شوید

و این پایان تور ما از قیف بازاریابی محتوا است. برای کمک بیشتر به ایجاد محتوای عالی، این منابع را بررسی کنید: