
اگر قصد دارید برای تبلیغات فیس بوک پول خرج کنید، باید کاری را انجام دهید که در کنترل شماست تا آن سرمایه گذاری ارزشمند باشد. یعنی نه فقط “کمپین تبلیغاتی”، بلکه در واقع “پاره کردن چیزها”. “برای رفتن به آنجا و گرفتن آنها”…”(ببر)”. رقابت.
این تو
تنها سه چیز مانع این امر می شود:
- شما
- حریم خصوصی
- رقبای شما
درست است. رقابت با تبلیغات فیس بوک، یا هر کانالی در این زمینه، فقط به دنبال تعقیب رقبای شما نیست. اما دستیابی به موفقیت در اکوسیستم به عنوان یک کل. بنابراین در این پست، قصد دارم به شما نشان دهم که برای رقابت در تبلیغات فیس بوک چه چیزی لازم است تا بتوانید بالاترین بازده سرمایه خود را داشته باشید.
نحوه رقابت در تبلیغات فیس بوک: شما در مقابل شما
قبل از اینکه وارد نبرد شوید باید یک پایگاه قوی داشته باشید. اغلب تبلیغکنندگان قبل از اینکه مطمئن شوند استراتژیشان در بهترین حالت است، به دنبال شکست دادن رقبای خود هستند. بنابراین مطمئن شوید که ابتدا از اصول تبلیغات فیس بوک مراقبت می کنید.
1. ابتدا به اصول اولیه توجه کنید
برت مکهیل، متخصص PPC، در پست خود درباره عادات تبلیغکنندگان فیسبوک با عملکرد بالا، نمیتواند به اندازه کافی بر اهمیت درک اصول اولیه شما تأکید کند. یعنی درک خوبی از مخاطبان هدف خود که به شما در ایجاد یک ساختار حساب کاربری قوی کمک می کند
برای ساختن پایه ای محکم، نکاتی را که در پست او وجود دارد دنبال کنید، یا راهنمای رایگان ما را در زیر دانلود کنید:
2. دریابید که برای ایجاد یک تبلیغ عالی چه چیزی لازم است
حراج فیس بوک مشابه تبلیغات گوگل است، جایی که تبلیغ کنندگانی که تبلیغات با کیفیت ایجاد می کنند با موقعیت های تبلیغاتی بالاتر و هزینه های کمتر پاداش می گیرند. در سال 2019، سه معیار به نام «تشخیص مرتبط بودن آگهی» جایگزین امتیاز مرتبط شد که شامل q میشود.رتبه بندی uality، eرتبه بندی نرخ تعامل و جرتبه بندی نرخ تبدیل برای هر یک از این معیارها، میتوانید رتبههای زیر متوسط، متوسط یا بالاتر از میانگین را کسب کنید. در اینجا نحوه حفظ بالاتر از حد متوسط آمده است:
- رتبه بندی بر اساس کیفیت: از ویژگیهای با کیفیت پایین مانند زبان هیجانانگیز و طعمه نامزدی خودداری کنید (به هر حال این امر احتمالاً باعث میشود که شما را برای تبلیغ فیسبوک مورد تایید قرار ندهند).
- رتبه بندی نرخ تعامل: تبلیغات جذاب و چشم نوازی ایجاد کنید که برای مخاطب هدف شما جالب باشد.
- رتبه بندی نرخ تبدیل: از یک CTA واضح استفاده کنید و صفحه فرود یا تجربه کلیکی خود را برای تبدیل بهینه کنید.
نامزدی؟ آن را بررسی کنید. جلب توجه؟ آن را بررسی کنید. جالب هست؟ آن را بررسی کنید.
برای کمک به ایجاد تبلیغاتی که شرایط فوق را برآورده می کنند، از این منابع استفاده کنید:
3. یک قیف کامل برای تبلیغات فیس بوک بسازید
وقتی برای بازی پول میپردازید، وسوسهانگیز است که فقط پیشنهاداتی را تبلیغ کنید که سود مستقیم به همراه داشته باشد. اما یک پیشنهاد کمارزش برای شما اغلب برای مشتریان احتمالی شما در ابتدای مسیرشان برای خرید ارزشمند است. این پیشنهاد آنها را در سفر نگه می دارد و احتمال بیشتری برای تکمیل پیشنهادات با ارزش بالاتر در آینده ایجاد می کند.
در نمودار زیر، یک کمپین ساختگی با 200000 مخاطب، بودجه 5500 دلار، نرخ بسته 70% و سود هر فروش 2600 دلار داریم.
در استراتژی قیف پایین، یک آزمایش رایگان را تبلیغ میکنیم و سپس آن کاربران را با یک آزمایش آزمایشی رایگان هدف قرار میدهیم. نتیجه 35 معامله و 85 هزار دلار بازگشت سرمایه بود.
در یک استراتژی قیف کامل، ما یک قطعه محتوا را تبلیغ می کنیم، سپس دانلودکنندگان محتوا را با مطالعه موردی هدف قرار می دهیم و سپس دانلودکنندگان مورد را با یک نسخه نمایشی هدف قرار می دهیم. ممکن است برای شروع حجم بالاتری از سرنخهای با کیفیت پایینتر داشته باشیم، اما در نهایت با 56 معامله و بازگشت سرمایه 140 هزار دلاری به پایان میرسیم. اینجوری رقابت میکنی
برای راهنمایی های بیشتر، به پست ما در مورد ساخت یک قیف کامل برای استراتژی تبلیغات فیس بوک خود بروید.
نحوه رقابت در تبلیغات فیس بوک: شما در مقابل حریم خصوصی
بنابراین شما یک پایه و اساس ساخته شده است، اما شما کاملا آماده برای رقابت خود را. ابتدا باید حریم خصوصی را رعایت کنید، که در سالهای اخیر برخی از روشهای سنتی هدفیابی، ردیابی و بهینهسازی تبلیغات فیسبوک خود را تغییر داده است. بنابراین قبل از ورود به دنیای رقابتی، باید بدانید که چگونه با هدف گذاری فیسبوک خود خلاق باشید (در عین حال هدفمند). در اینجا دو راه برای انجام این کار وجود دارد:
4. به تعامل پلت فرم متمایل شوید
یکی از موثرترین کمپین های هدف گذاری مجدد در فیس بوک، نمایش تبلیغات به بازدیدکنندگان قبلی وب سایت است. به عنوان مثال، میتوانید بازدیدکنندگانی را که برای خبرنامه شما ثبتنام کردهاند، فرم تماس ارسال کردهاند یا صفحه محصول خاصی را مشاهده کردهاند، دوباره هدفگیری کنید. اما از آنجایی که کاربران iOS 14+ میتوانند از ردیابی منصرف شوند، این مخاطبان هدفگذاری مجدد وبسایت به اندازه گذشته قابل اعتماد نیستند.
یک راه حل این مشکل این است که در عوض کاربران را بر اساس تعامل آنها با صفحه فیس بوک خود هدف قرار دهید. این مخاطبان دقیق خواهند بود زیرا به داده های شخص اول فیس بوک متکی هستند، بنابراین می توانید با آنها مانند بازدیدکنندگان وب سایت رفتار کنید. در اینجا درباره این استراتژی پلت فرم (و سایر موارد مشابه) بیاموزید.
5. از بخش های بازار تقاضا استفاده کنید
این نکته از تأثیرگذار PPC (و پیشین WordStreamer) ناوا هاپکینز است. فیس بوک چندین دسته هدف را به نام حفظ حریم خصوصی از پلتفرم حذف یا محدود کرده است، مانند مواردی که مربوط به کار، املاک یا امور مالی است. با این حال، کاری که می توانید انجام دهید، اجرای یک کمپین جستجوی گوگل با استفاده از هدف گذاری مخاطبان بازار است. این نوع هدف گیری همچنان به شما امکان می دهد به این دسته از کاربران دسترسی پیدا کنید. سپس این کار کاربران واجد شرایط را به سایت شما هدایت می کند، جایی که می توانید لیستی برای آپلود در فیس بوک برای یک کمپین مشابه یا هدف گذاری مجدد ایجاد کنید. اطلاعات مربوط به این و (دو استراتژی دیگر) خلاقانه برای هدف قرار دادن مخاطبان در فیس بوک را از اینجا دریافت کنید.
نحوه رقابت در تبلیغات فیس بوک: شما در مقابل رقبا
خوب، اکنون شما آماده هستید که به آنجا بروید و آنها را بگیرید (ببر!). برای شکست دادن رقبای خود در تبلیغات فیسبوک، این نکات را دنبال کنید.
6. با هدف گذاری علاقه، استراتژیک تر باشید
انجام مناقصه رقیب در Google Ads آسان است، اما از آنجایی که شما رقیب شما نیستید، ارتباط شما و در نتیجه امتیاز کیفیت شما با مشکل مواجه خواهد شد. که باعث افزایش هزینه ها خواهد شد.
اما در فیسبوک، میتوانید علایق خود را هدف قرار دهید، یا همان کاربرانی که علاقهمند به آنچه رقبای شما (و در نتیجه شما) باید ارائه دهند. حتی اگر کلیک دریافت نکنید، در حال ایجاد آگاهی از برند در بین مخاطبان آنها هستید.
اما طرفداران صفحات رقبای مستقیم خود را تعقیب نکنید و تسلیم نشوید. کمتر به مخاطبان دقیق رقیب خود فکر کنید و بیشتر به ویژگی های آنها فکر کنید. SparrowBoost توصیههای محکمی برای یافتن علایق برای هدف قرار دادن فراتر از خودتان دارد صفحات فیس بوک رقبای شما:
- صفحات فیس بوک تأثیرگذاران یا مؤسسات در صنعت ما
- صفحات مرتبط فیس بوک: کلمات کلیدی مرتبط را در جستجوی فیس بوک وارد کنید و نتایج را از صفحه انتخاب کنید. یا برای هر یک از صفحات بالا، به «صفحات لایک شده توسط این صفحه» یا «صفحات مرتبط» در نوار کناری بروید.
- لایک های برتر صفحه طرفداران: برای هر صفحه، روی برگه انجمن کلیک کنید تا طرفداران برتر را ببینید. سپس می توانید به نمایه آنها بروید، “/likes” را به انتهای URL اضافه کنید، و سپس می توانید ببینید که آنها چه چیزی را پسندیده اند.
- کلمات کلیدی مرتبط را در YouTube وارد کنید. نمایه های فیس بوک ویدیوهای دارای رتبه برتر را بررسی کنید
اگر اندازه مخاطب کوچک است، آنها را ترکیب کنید. اگر آنها به اندازه کافی بزرگ هستند، آنها را با یکدیگر آزمایش کنید تا ببینید کدام یک کمترین هزینه را برای هر نتیجه ایجاد می کنند.
7. نگاهی بیندازید [more than just] تبلیغات فیس بوک آنها
اگر میخواهید رقبای خود را شکست دهید، نه تنها باید بدانید که چه کسی را شکست میدهید، بلکه باید بدانید که چه چیزی را شکست میدهید. تبلیغاتی را که در آنجا، فیس بوک و جاهای دیگر اجرا می کنند، بررسی کنید. اینگونه است:
- تبلیغات فیسبوک آنها را بررسی کنید: مستقیماً به کتابخانه متا تبلیغات بروید و نام کسب و کار را جستجو کنید. یا به صفحه فیس بوک آنها بروید، “صفحه شفافیت” را پیدا کنید و روی مشاهده همه تبلیغات کلیک کنید. شما را به همان مکان خواهد برد.
- تبلیغات لینکدین آنها را بررسی کنید: آیا پیام های آنها متفاوت است؟ آیا آنها اصلاً در لینکدین تبلیغات می کنند؟
- محتوای ارگانیک آنها را بررسی کنید: همچنین، به آنچه که رقبای شما به صورت ارگانیک پست میکنند نگاه کنید و ببینید که طرفداران آنها با کدام موضوعات، انواع محتوا، نکات دردناک و فوایدشان بیشتر درگیر هستند.
8. ببینید چه کسانی را هدف قرار می دهند
این نکته از Social Media Examiner از طریق Anna Sonnenberg آمده است. به جای اینکه فقط تبلیغات رقبای خود را در کتابخانه متا آگهی مرور کنید، ببینید آیا می توانید آن را در طبیعت ظاهر کنید یا خیر. صفحه آنها را دنبال کنید، از وب سایت آنها بازدید کنید و با محتوای آنها درگیر شوید و احتمالاً به شما ارجاع داده می شود. وقتی تبلیغ را در فید خود مشاهده کردید، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای آگهی کلیک کنید و “Why am I seeing this ad” را انتخاب کنید.
می توانید اطلاعاتی در مورد پارامترهای هدف گیری آنها دریافت کنید:
9. با مخاطبان شایسته خود هوشمند باشید
مخاطبان فیسبوک مانند از شما میخواهند که یک مخاطب و مکان منبع ارائه دهید و سپس یک مخاطب کاملاً جدید از مشتریان بالقوه ایجاد کنید که شبیه آن مخاطبان است. شما می توانید مخاطبان منبع را از a ایجاد کنید فهرست آدرسهای ایمیلی که آپلود میکنید، بازدیدکنندگان وبسایت، افرادی که با برنامه یا محتوای شما در فیسبوک یا اینستاگرام درگیر هستند. چند نکته برای این کار:
- لیستی از آدرس های ایمیل مشتریان بهترین گزینه برای شماست.
- مراقب مخاطبان ترافیک وب سایت باشید زیرا به دلیل تغییرات حریم خصوصی تضمینی برای کامل بودن این داده ها وجود ندارد. اگر این گزینه را انتخاب کردید، ترافیک سایت را از یک صفحه با ارزش بالا، مانند صفحه قیمت، تماس، تشکر یا تسویه حساب انتخاب کنید.
- از 1% استفاده کنید (مشابه ترین با مخاطبان شما)
- با هدف گذاری علاقه، رفتاری و جمعیتی ترکیب شود.
به این ترتیب، در مقابل افرادی قرار خواهید گرفت که احتمالاً به آنچه شما در فیس بوک قبل از رقبای خود ارائه می دهید بسیار علاقه مند هستند.
ببر می رود
بنابراین شما آن را دارید: چگونه نه تنها تبلیغات فیس بوک را اجرا کنید، بلکه چگونه از ویژگی ها، داده های خود و هوش رقابتی آن نهایت استفاده را ببرید تا واقعاً بازده سرمایه گذاری خود را به حداکثر برسانید. برای جمع بندی، در اینجا نکات برتر ما برای رقابت در تبلیغات فیس بوک آورده شده است:
- ابتدا به اصول اولیه توجه کنید
- ببینید برای ایجاد یک تبلیغ عالی چه چیزی لازم است
- یک قیف تبلیغاتی کامل در فیس بوک بسازید
- به تعامل پلت فرم متمایل شوید
- از بخش های بازار جستجو استفاده کنید
- با هدف گذاری علاقه، استراتژیک تر باشید
- رقبای خود را هدف قرار دهید
- نگاه کن [more than just] تبلیغات فیس بوک آنها
- با دوتایی هوشمند باشید