چرا تبلیغات گوگل من تبدیل نمی شود؟ 10 دلیل (و راه حل!)

چرا تبلیغات گوگل من تبدیل نمی شود؟ 10 دلیل (و راه حل!)

چمدان‌تان را بسته‌اید، میان‌وعده‌ها آماده هستند، مسیرها در تلفنتان در صف قرار دارند. لیست پخش شما آماده است. شما یک باک پر بنزین دارید. شما در ماشین می پرید تا به جاده بروید و ماشین روشن نمی شود.

این همان چیزی است که یک کمپین تبلیغاتی گوگل را فقط برای مشاهده هیچ تبدیلی فعال کنید.

نگران نباشید سفر باید ادامه پیدا کند! این پست همه چیزهایی را که برای راه اندازی مجدد موتور PPC خود نیاز دارید تا بتوانید به جاده بروید و به مقصد برسید را پوشش می دهد.

10 دلیلی که تبلیغات گوگل شما تبدیل نمی شود (و نحوه رفع آن!)

دلایلی که چرا تبلیغات گوگل شما تبدیل نمی شود می تواند از خطاهای فنی گرفته تا خطاهای استراتژیک و همه چیز در این بین باشد. در اینجا 10 مقصر و نحوه رفع آنها آورده شده است.

1. خیلی زود است

اگر به تازگی تبلیغات آنلاین را شروع کرده اید، مهم است که مطمئن شوید یادگیری ماشینی چگونه کار می کند. پلتفرم‌های تبلیغاتی برای ارائه تبلیغات شما بر اساس شرایطی که انتخاب می‌کنید طراحی شده‌اند، و سپس، همانطور که کاربران با کمپین تعامل دارند، از آن داده‌ها برای کشف الگوها و بهینه‌سازی بیشتر استفاده می‌کنند.

به عبارت دیگر، به مقدار معینی از داده نیاز دارد تا یاد بگیرد چگونه تبلیغ شما را به بهترین شکل نشان دهد. زمان لازم برای رسیدن به این آستانه به عنوان دوره یادگیری الگوریتمی شناخته می شود و بسته به تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نشان داده می شود متفاوت است.

اگر تبلیغات شما فوراً تبدیل نشود، ممکن است Google همچنان در این دوره آموزشی باشد. ممکن است لازم باشد به کمپین خود زمان بیشتری برای یادگیری اختصاص دهید، یا ممکن است لازم باشد بودجه خود را افزایش دهید یا تنظیمات هدف خود را گسترش دهید تا بتواند سریعتر به این آستانه برسد.

2. توقعات شما خیلی زیاد است

آیا تبلیغات گوگل شما اصلا تبدیل نمی شود یا فقط تبدیل نمی شود کافی? اگر تبدیل صفر دریافت می کنید، ممکن است عیب یابی وجود داشته باشد (ما در اینجا به چند وقفه ردیابی تبدیل نگاه می کنیم). اگر نرخ تبدیل کمتری نسبت به آنچه انتظار داشتید دریافت می کنید، انتظارات خود را دوباره بررسی کنید.

در جدیدترین معیار تبلیغات جستجوی ما (تا لحظه نگارش این مقاله)، متوجه شدیم که میانگین نرخ تبدیل در 23 صنعت مختلف 7.26٪ است، اما این نباید استانداردی باشد که برای قضاوت در مورد نرخ تبدیل خود استفاده می کنید. در عوض، باید به میانگین صنعت خود نگاه کنید. از این گذشته، میانگین نرخ تبدیل برای مبلمان 2.21٪ بود، در حالی که برای پزشکان و جراحان 13.94٪ بود.

شما می توانید معیارهای تبلیغات آنلاین همیشه به روز ما را در اینجا پیدا کنید!

این به این دلیل است که انجام برخی از اقدامات تبدیل برای مشتریان آسان‌تر است (مانند تماس یا ذخیره یک قرار) نسبت به سایرین (مانند خرید یا ثبت‌نام برای یک دوره آزمایشی رایگان). حتی در نمایه خود، در برخی از کمپین‌ها نسبت به سایرین، تعامل بیشتری برای تبدیل خواهید داشت.

3. ردیابی تبدیل شما خراب است

اگر برای کمپین تبلیغاتی گوگل خود هیچ تبدیلی مشاهده نمی کنید، به احتمال زیاد ردیابی تبدیل شما خراب شده یا به درستی تنظیم نشده است. اگر قبلاً تبدیل‌ها را مشاهده می‌کردید اما دیگر نمی‌بینید، تاریخچه تغییرات خود را بررسی کنید تا ببینید آیا تغییراتی ایجاد کرده‌اید که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشد.

اگر اصلاً هیچ تبدیلی ندیده‌اید، از راهنمای ما در مورد نحوه تنظیم ردیابی تبدیل در Google Ads استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه مراحل را به درستی دنبال کرده‌اید.

4. مکان یابی شما خاموش است

هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی گوگل راه اندازی می کنید، از شما خواسته می شود که مکان یابی خود را انتخاب کنید. البته، مشاغل محلی فقط باید منطقه محلی خود را هدف قرار دهند و مشاغل ملی ممکن است فقط به شهرهای بزرگ بپیوندند. اما یک نکته ظریف که می تواند بر نرخ تبدیل شما تأثیر بگذارد، تنظیمات حضور/علاقه است.

شما سه گزینه دارید:

  • حضور یا علاقه: افرادی که در این مکان هستند، مرتباً در آنجا هستند یا به این مکان علاقه نشان می دهند.
  • حضور: افراد در این مکان یا به طور منظم در آن.
  • علاقه: افرادی که این مکان را جستجو می کنند.

گوگل به طور پیش فرض گزینه فوق را انتخاب می کند که برای برخی از مشاغل ایده آل نیست. از این گذشته، فردی که به دنبال یک منطقه است زیرا به تعطیلات در آنجا می رود، علاقه ای به خدمات دامپزشکی در آنجا نخواهد داشت. بنابراین مطمئن شوید که تنظیمات مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کرده اید.

5. این یک شیب فصلی است

اگر در گوگل ادز تازه کار هستید، باید خودتان درباره مخاطبان و کمپین های خود بیاموزید. زمان‌های خاصی از روز، هفته، ماه یا سال وجود خواهد داشت که تبلیغات شما اوج و پایین‌ترین نرخ تبدیل را مشاهده می‌کند. اگر هیچ یک از وقفه‌های ردیابی تبدیل فوق‌الذکر را تجربه نمی‌کنید، اگر زمان بیشتری به آن بدهید، ممکن است نرخ تبدیل شما به حالت عادی بازگردد. اگر چنین است، به این الگوها توجه کنید و مطمئن شوید که پیشنهادات یا برنامه تبلیغاتی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

(همچنین توجه داشته باشید که از زمان نوشتن این مقاله، نرخ تبدیل در صنایع در حال حاضر به دلیل اقتصاد کاهش یافته است. ما شاهد کاهش کلی 19 درصدی در نرخ تبدیل هستیم.)

6. بودجه شما خیلی کم است

اگرچه حراج گوگل ادز با هدف دریافت کلیک ها با کمترین هزینه ممکن است، اما همچنان یک کانال بسیار رقابتی است و برای ادامه دادن به آن باید به اندازه کافی بالا پیشنهاد دهید. اگر پیشنهادات شما خیلی کم باشد، ممکن است گوگل در پیدا کردن مزایده هایی برای برنده شدن شما با مشکل مواجه شود.

اگر پیشنهادات شما به اندازه کافی بالا باشد اما بودجه شما خیلی کم باشد، Google پس از اتمام بودجه، نمایش تبلیغات شما را متوقف می کند یا پیشنهادات شما را کاهش می دهد تا بودجه شما بیشتر بماند. کمپین‌های دارای این سناریو به‌عنوان «محدودیت بودجه» در ستون وضعیت نشان داده می‌شوند.

از قیمت پیشنهادی بالای صفحه استفاده کنید تا احساسی نسبت به آنچه ارائه می‌دهید داشته باشید و به اندازه کافی بالا برای دریافت کلیک و تبدیل ظاهر شوید.

7. صفحات فرود شما بهینه نشده اند

بهینه سازی نرخ تبدیل همه انواع استراتژی ها را پوشش می دهد، اما در هسته یک صفحه فرود بهینه سازی شده است.

این به این معنی است که:

  • پاسخگو و بارگذاری سریع
  • منحصر به فرد برای پیشنهاد و مخاطب مورد نظر شما
  • ارتباط نزدیک با آگهی قبل از آن

و اینکه وجود دارد:

  • عنوان قوی
  • CTA معروف
  • کپی مختصر با تمرکز بر مزایا
  • طراحی تمیز با تصاویر با کیفیت بالا
  • فرم مقرون به صرفه و آسان برای استفاده
  • به سیگنال‌های اعتماد مانند توصیفات، نظرات و نشان‌های شریک اعتماد کنید

تنها زمانی که این عناصر ضروری را در جای خود داشته باشید، می توانید انتظار داشته باشید که یک خط پایه محکم برای تبدیل داشته باشید. از آنجا، می‌توانید A/B عناصر مختلف را آزمایش کنید تا نحوه بهینه‌سازی بیشتر را ببینید.

برای الهام گرفتن، نمونه‌های صفحه فرود بیشتری را در اینجا دریافت کنید.

8. نسخه تبلیغاتی شما نیاز به کار دارد

راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. شاید نرخ کلیک شما بالا باشد، اما مخاطبان بسیار گسترده ای را جذب کرده اید که نرخ تبدیل شما را کاهش می دهد. اگر چنین است، سعی کنید کلیک کنندگان خود را با نسخه تبلیغاتی خاص تری که شامل قیمت، شخصیت های خاص یا معیارهای دیگر است، از قبل واجد شرایط کنید.

اگر به اندازه کافی کلیک نمی کنید، نسخه تبلیغاتی شما ممکن است یک جشن چرت زدن باشد. مطمئن شوید که حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شما، ارزش پیشنهادی یا جداکننده‌های شما باشد و از زبان خاص آن منطقه استفاده می‌کند.

برای کمک به طراحی کپی تبلیغات خود، این نمونه های چشم نواز Google Ads را دنبال کنید!

9. هدف کلمه کلیدی نادرست است

حتی اگر تبلیغات و صفحات فرود شما با کلمات کلیدی مورد نظر شما مرتبط باشد، ممکن است در کلمات کلیدی واقعی که برای تبلیغات خود انتخاب کرده اید اشتباه کنید. در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد:

  • اهداف تجارت هدف: مطمئن شوید که برای کلمات کلیدی با هدف تجاری و معاملاتی مناقصه می دهید. این کلمات کلیدی شامل کلماتی مانند «خرید»، «ارزان»، «مقایسه» و موارد دیگر خواهند بود.
  • مشخص باشید: کلمات کلیدی دم بلند خاص تر هستند و می توانند ارزان تر و مرتبط تر با مخاطبان شما باشند.
  • انواع مسابقه خود را اصلاح کنید: گوگل اخیراً در مورد تطابق گسترده بوده است، اما این بدان معنا نیست که شما مجبور به خرید آن باشید. به یک عبارت یا به نکته بچسبید.
  • اضافه کردن کلمات کلیدی منفی: گزارش عبارات جستجوی خود را نظارت کنید تا عباراتی را که باعث می‌شوند تبلیغات شما غیر مرتبط ظاهر شوند را رد کنید.

10. آگاهی کافی از برند

آخرین اما نه کم‌اهمیت، ممکن است تبلیغات گوگل شما در حال تبدیل شدن نباشد، زیرا به اندازه کافی آگاهی از برند ایجاد نکرده‌اید. اگرچه قصد خرید در موتورهای جستجو بالاترین میزان است، اما اگر کاربر قبلاً چیزی درباره کسب و کار شما نشنیده باشد، بعید است که روی تبلیغ شما کلیک کند. و اگر در کنار تبلیغ برندی که قبلاً درباره آن شنیده اند ظاهر شود، قطعاً روی تبلیغ شما کلیک نمی کنند.

به همین دلیل مهم است که یک استراتژی بازاریابی چند کانالی داشته باشید تا بتوانید مخاطبان خود را در معرض نام تجاری خود در وب قرار دهید. این بدان معناست که علاوه بر موتورهای جستجو، شما همچنین نیاز به اجرای تبلیغات در رسانه های اجتماعی و شبکه نمایش گوگل دارید – و این علاوه بر سایر استراتژی های بازاریابی مانند ایمیل و سئو است.

داده ها نشان می دهد که تبلیغات نمایشی به طور غیرمستقیم نرخ تبدیل تبلیغات جستجو را بهبود می بخشد، بنابراین با اولین کمپین خود شروع کنید!

زمان تبدیل تبلیغات گوگل فرا رسیده است

همانطور که می بینید، دلایل زیادی وجود دارد که چرا تبلیغات گوگل شما تبدیل نمی شود. خوشبختانه، همه آنها راه حل هایی دارند که اجرای آنها به اندازه کافی آسان است. اینم خلاصه!

  1. خیلی زود است
  2. توقعات شما خیلی بالاست
  3. ردیابی تبدیل شما خراب است
  4. مکان یابی شما خاموش است
  5. این یک شیب فصلی است
  6. بودجه شما خیلی کم است
  7. صفحات فرود شما بهینه سازی نشده اند
  8. کپی تبلیغ شما نیاز به کار دارد
  9. هدف کلمه کلیدی نادرست است
  10. آگاهی کافی از برند