
روزهایی که فقط از پیاده سازی های سفارشی استفاده می شد، گذشته است. اکنون همه پلتفرمهای تبلیغاتی، تبلیغکنندگان را تشویق به پذیرش و استفاده از ارزشهای تبدیل میکنند. به عنوان مثال Google Ads را در نظر بگیرید: حداکثر ارزش تبدیل یکی از تنها گزینه های پیشنهادی برای کمپین های PMax است و در ارجاعات حساب مورد علاقه زیادی قرار می گیرد.
اگر در تجارت الکترونیک هستید، ارزش تبدیل چیز جدیدی نیست – ردیابی درآمد در قلب کمپین های خرید موفق است. با این حال، اگر در یک صنعت خدمات هستید یا در صنعتی هستید که هزینه تعیین شده برای هر تعامل ندارد، ممکن است رسیدن به ارزش تبدیل برای شما دشوار باشد.
در این پست به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت. در اینجا چیزی است که ما پوشش خواهیم داد:
- تفاوت بین تبدیل های فردی و مقادیر تبدیل.
- مزایای تکیه بر نرخ تبدیل
- چگونه به ارزش تبدیل دست پیدا کنیم.
توجه داشته باشید که این پست به شدت بر نحوه استفاده گوگل از مقادیر تبدیل متمرکز خواهد بود، اما درس های آموخته شده را می توان در کانال های دیگر اعمال کرد.
تفاوت بین تبدیل ها و مقادیر تبدیل چیست؟
کنش هر عملی است که از یک پلتفرم تبلیغاتی بخواهید ردیابی کند. اقدامات تبدیل میتواند از اقداماتی که در طول مسیر تا کسب درآمد (دانلود راهنما، برقراری تماس و غیره) تا تکمیل فروش را شامل میشود.
مقادیر تبدیل، مقدار پولی است که به پلتفرم تبلیغاتی میگویید که به اقدام تکمیلشده نسبت دهد.
برای مثال، میتوانم یک کنش تبدیل برای ردیابی همه تماسهای تلفنی ناشی از تبلیغات Google Ads خود تنظیم کنم. تا زمانی که من عملکرد را روی یک کنش اصلی تنظیم کرده باشم، Google هر یک را ردیابی می کند. اینکه آیا آن تماسها را 1 دلار یا 100 دلار یا مقدار دیگری ارزش میدهد، بستگی به این دارد که ارزش تبدیل را به عمل اضافه کنم.
به طور خلاصه، میتوانید بدون مقادیر تبدیل، تبدیلها را در Google Ads ردیابی کنید، اما نقاط ضعف دادهای را برای پلتفرم تبلیغات و همچنین گزارشهای داخلی ایجاد میکنید.
چرا مشاغل غیر تجارت الکترونیک باید مقادیر تبدیل را تعیین کنند؟
یکی از بزرگترین نکات مثبت/منفی کاذب در گزارش PPC، CPA (هزینه هر خرید) است. در حالی که CPA پایین چیز خوبی است، کسبوکارها اغلب تمرکز زیادی بر روی پایین آوردن این تعداد تا حد امکان دارند بدون در نظر گرفتن ارزش سرنخهایی که دریافت میکنند.
ROAS (بازده هزینه تبلیغات) یک معیار PPC مفیدتر از CPA برای درک اینکه آیا کمپین های تبلیغاتی شما ارزش واقعی ارائه می دهند یا خیر است.
نرخ تبدیل به ارتقای مکالمه کمک می کند و شفافیت را برای بازگشت سرمایه واقعی برای هزینه تبلیغات شما به ارمغان می آورد. با تنظیم ارزشهای تبدیل، به Google Ads کمک میکنید تا بداند برای کدام فعالیتها ارزش بیشتری قائل هستید و بودجه را در کجا سرمایهگذاری کنید.
همچنین، گزارش مقادیر تبدیل به گوگل کمک میکند تا تخمینهای واقعیتری از سرمایهگذاری اضافی که میتواند داشته باشد ارائه دهد. این به ویژه اگر کمپین هایی دارید که بودجه کمی دارند اما سرنخ های کم ارزش را جذب می کنند مفید است. با ایجاد ارزش های تبدیل، گوگل می تواند در مورد هدف قرار دادن مشتریان ایده آل شما هوشمندتر شود.
نحوه محاسبه مقادیر تبدیل زمانی که یک تجارت الکترونیکی نیستید
فقط به این دلیل که ما تمایل داریم از مقادیر تبدیل استفاده کنیم به این معنی نیست که آنها واضح هستند. مگر اینکه در یک صنعت معاملاتی مانند تجارت الکترونیکی باشید، ارزش تبدیل شما بر اساس مدلها و بهترین حدسها مبتنی بر دادهها خواهد بود.
یک مکان واقعاً مفید برای شروع، سرنخ های تلفن در مقابل پر کردن فرم ها در مقابل چت است.
- اگر تیم فروش شما با تعاملات بیدرنگ بهترین خدمات را دریافت میکند، سرنخهای تلفنی ممکن است بهترین نوع سرنخ شما باشند.
- اگر اطلاعات زیادی در مورد مشتری (که احتمالاً از طریق کمی محتوا، یک فرم یا روش دیگری به دست میآید) به بهترین وجه ارائه میشود، ممکن است به پر کردن فرمها یا چتها امتیاز بیشتری بدهید.
صرف نظر از اینکه کدامیک مفیدتر است، در اینجا باید چه کاری انجام داد:
- خط پایه خود را محاسبه کنید (می توانید در حین کار و مشاهده تبدیل های واقعی آن را تنظیم کنید) به عنوان 10٪ از سود ناخالص خود از میانگین مشارکت.
- از نرخ تبدیل هر نوع سرنخ استفاده کنید تا به ارزش تبدیل برسید.
به عنوان مثال، فرض کنید من یک وکیل هستم، متوسط پرونده من 6500 دلار هزینه دارد و سرنخ های تلفن من 50٪ تبدیل می شوند در حالی که فرم های پر شده 20٪ تبدیل می شوند.
- ارزش پایه هر سرنخ 6500 دلار در 0.10 = 650 دلار است
- ارزش تبدیل سرب = 650 دلار در 0.50 = 325 دلار ارزش تبدیل فرم تکمیل = 650 دلار در 0.20 = 130 دلار
فراموش نکنید که مکان را نیز در نظر بگیرید. برخی از مکانها ممکن است سختتر/آسانتر از سایر مکانها باشند. اگر حاشیههای شما تحت تأثیر محل استقرار مشتری قرار میگیرد، یا اگر اطلاعات نگهداری از بازارهای خاصی دارید، ممکن است تصمیم بگیرید به سرنخهایی که از مناطق خاصی میآیند، بالاتر یا پایینتر رتبهبندی کنید. این را می توان از طریق تعدیل قیمت پیشنهادی و همچنین حذف مکان ها از کمپین های با ارزش بالا با اهداف ROAS بالاتر انجام داد.
بدانید که تبدیل های شما چقدر ارزش دارند
در حالی که شما مجبور نیستید از مقادیر تبدیل استفاده کنید، اگر به درستی انجام شود، عملکرد حساب را بهبود می بخشد. برای بررسی منابع سرنخ خود وقت بگذارید و ببینید بهترین سرنخ ها از کجا می آیند. با رتبهبندی آنها بالاتر از مقدار متوسط سرنخ، به Google کمک میکنید بهترین مشتریان بالقوه را برای شما ارسال کند و بهترین شانس را برای بازگشت سرمایه داشته باشید.
برای راه های بیشتر برای بهبود عملکرد حساب خود، از ما استفاده کنید درجهبندی عملکرد تبلیغات گوگل رایگان.