وقتی صحبت می کنیم هدف گذاری مخاطب در تبلیغات گوگل، چندین مخاطب مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. آنها را می توان به سه نوع اصلی گروه بندی کرد: بخش های مخاطب Google، بخش های “داده های شما” و بخش های “سفارشی”.
بخشهای سفارشی چیزی است که امروز میخواهم به آن بپردازم، زیرا فکر میکنم یکی از قدرتمندترین و کم استفادهترین ویژگیها در Google Ads هستند. بخوانید تا متوجه شوید:
- بخش های سفارشی تبلیغات گوگل چیست؟
- چرا باید از آنها استفاده کنید
- نحوه ایجاد بخش های سفارشی در تبلیغات گوگل
بخش های سفارشی در تبلیغات گوگل چیست؟
بخشهای سفارشی Google Ads به شما این امکان را میدهد که از دادههای خود Google در مورد کاربرانش به روشهایی استفاده کنید که مختص کسب و کار شما هستند. شما می توانید بخش های سفارشی را با استفاده از حداکثر سه معیار ایجاد کنید:
- علایق و محصولات/خدماتی که مردم نمایندگی می کنند جستجو کردن برای
- انواع وب سایت ها مردم مشاهده می کنند
- انواع برنامه های کاربردی مردم استفاده می کنند
با “حداکثر” سه معیار، این بدان معنی است که شما می توانید فقط یکی از آن معیارها یا هر ترکیبی از دو یا سه معیار را هدف قرار دهید.
این بخش سفارشی سه معیار را هدف قرار می دهد: علایق، انواع وب سایت ها و برنامه ها.
هنگامی که یک بخش سفارشی ایجاد کردید، می توانید آن را به کمپین های نمایشی، کمپین های کشف یا کمپین های ویدیویی خود اضافه کنید. همچنین میتوانید بخشهای سفارشی را به سیگنالهای مخاطبان خود برای کمپینها اضافه کنید تا حداکثر عملکرد را داشته باشید، که Google آن را بهترین عمل میداند (و من موافقم).
چرا باید از بخش های سفارشی در تبلیغات گوگل استفاده کنید؟
دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا من معتقدم بخش های سفارشی بسیار مفید هستند.
هدف گذاری بسیار خاص
اول، در حالی که هزاران نفر هستند هدف گذاری مخاطب در تبلیغات گوگل انتخابها، بسیاری از تبلیغکنندگان نمیتوانند موارد مناسب را برای خود پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما بازاریابان دیجیتال باشند، چه؟ یا پزشکان؟ یا افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه های آیوی لیگ هستند؟
بخشهای سفارشی به شما این امکان را میدهند که با استفاده از دادههای گسترده Google در مورد رفتار کاربر بر اساس جستجوهای آنها، وبسایتهایی که بازدید میکنند و برنامههایی که استفاده میکنند، مخاطبان مناسبی برای نیازهای خود ایجاد کنید.
رقابت و هزینه کمتر
بخشهای سفارشی میتوانند در هزینههای شما در تبلیغات Google صرفهجویی کنند. از آنجایی که شما تنها کسی هستید که این بخش سفارشی را در حساب خود خواهید داشت (به هر حال این سفارشی است!)، رقابت ممکن است کمتر باشد، که به معنای هزینه های تبلیغاتی بالقوه پایین تر است.
ما همچنین می دانیم که CPC های جستجو در حال افزایش هستند و تبلیغات جستجو هر سال گران تر می شوند (معیارهای ما را بررسی کنید!) در مقایسه، CPC های Discovery به طور کلی کاملاً مقرون به صرفه هستند.
بخشهای سفارشی به شما این امکان را میدهند که به افرادی دسترسی پیدا کنید که کلمات کلیدی شما را جستجو کردهاند، اما نه زمانی که واقعاً جستجو میکنند. افراد مناسب + آب و هوای متفاوت = نتایج قوی. یک کمپین اکتشافی ایجاد کنید که بخش سفارشی کلمات کلیدی جستجوی خود را هدف قرار می دهد و شاهد اتفاقات جادویی باشید!
نحوه ایجاد یک بخش سفارشی در تبلیغات گوگل
برای ایجاد بخشهای سفارشی در Google Ads، به Tools & Settings بروید و سپس Audience Manager را انتخاب کنید.
برگه Custom Segments را انتخاب کنید:
سپس می توانید یک بخش سفارشی را با استفاده از یکی یا هر ترکیبی از این سه معیار ایجاد کنید:
1. علایق یا رفتار
میتوانید یک بخش سفارشی برای هدف قرار دادن افراد با علایق یا قصد خرید خاص یا افرادی که عبارتهای خاصی را در Google جستجو کردهاند ایجاد کنید.
به عنوان مثال، من یک کمپین یوتیوب برای تبلیغ من راه اندازی کردم دوره گوگل ادز هدف قرار دادن یک بخش سفارشی از افرادی که برای “دوره تبلیغات گوگل”، “دوره ادوردز”، “آموزش تبلیغات گوگل”، “آموزش تبلیغات گوگل” و غیره جستجو کرده اند.
توجه داشته باشید! با این حال، یک نکته کوچک کوچک وجود دارد که باید بدانید. اگر بخش سفارشی شما شامل فهرستی از عباراتی باشد که مردم جستجو میکنند، فقط همانطور که در داراییهای Google در نظر گرفته شده است کار میکند: Discovery و YouTube.
در شبکه نمایش و سایتهای ویدیویی شریک، عبارات جستجوی شما بهعنوان «علاقههای» عمومی تلقی میشوند تا چیزهای خاصی که افراد جستجو کردهاند. بنابراین هنگام انتخاب نوع و تنظیمات کمپین خود این را در نظر داشته باشید!
2. انواع وب سایت
شما همچنین می توانید یک بخش سفارشی را بر اساس انواع وب سایت هایی که مردم مرور می کنند ایجاد کنید.
برای مثال، کسبوکاری که من توصیه کردم تلاش میکرد به دندانپزشکان و افرادی که در مطبهای دندانپزشکی کار میکنند دسترسی پیدا کند، بنابراین آنها بخش سفارشی از وبسایتهای دندانپزشکی نوع خبری را هدف قرار دادند.
3. انواع کاربردها
در نهایت، می توانید یک بخش سفارشی بر اساس انواع برنامه هایی که مردم استفاده می کنند ایجاد کنید.
برای مثال، اگر میخواهید با استفاده از Google Ads به صاحبان کسبوکارهای کوچک دسترسی پیدا کنید، میتوانید بخش کاربری از افرادی را که برنامههایی مانند Shopify، Wix، Etsy Seller، Ecwid Ecommerce و غیره دارند، هدف قرار دهید.