
آیا می خواهید یک معامله گر را آزار دهید؟ به آنها بگویید که تغییرات بزرگی در صفحات جستجوی گوگل در راه است. بنابراین شاید از زمانی که گوگل اخیراً اعلام کرد که تجربه مولد جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی (SGE) آنها قرار است SERP ها را متزلزل کند، کمی دست خود را فشار داده اید.
احتمالاً سؤالات زیادی میپرسید: آیا پاسخهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، کلیکهای سایت را کاهش میدهند؟ عملکرد تبلیغات جستجو در صفحات SGE چگونه خواهد بود؟
ما هنوز همه پاسخ ها را نداریم. SGE یک آزمایش جامع است که در طول زمان تکامل می یابد. اما میتوانیم جزئیات مهمی را از آنچه گوگل قبلاً به ما گفته است، به دست آوریم. خبر خوب این است که بزرگترین موتور جستجوی جهان میگوید همچنان بر هدایت ترافیک به وبسایتها و حفظ تبلیغات جستجو به عنوان «بخش بومی SGE» متمرکز است.
بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه گوگل چگونه به این وعده ها عمل می کند و SGE چه معنایی برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان در مشاغل با هر اندازه ای خواهد داشت.
Google Search Generative Experience چیست؟
SGE یک نسخه آزمایشی از موتور جستجوی گوگل است که از هوش مصنوعی برای ایجاد پاسخ های متنی به سوالات پیچیده استفاده می کند.
سه راه وجود دارد که SGE از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه جستجو استفاده می کند:
- عکس فوری هوش مصنوعی: یک خلاصه منحصر به فرد برای برخی از پرس و جوهای طولانی تر ایجاد می کند
- حالت گفتگو: با حفظ متن جستجوی اصلی، به سؤالات بعدی پاسخ می دهد
- تجربیات عمودی: فهرست ترجیحی ویژگی ها و جزئیات بیشتر محصول را در جستجوهای تجاری ارائه می دهد
سپس کمی عمیق تر در هر یک از این قسمت ها فرو می رویم.
تجربه جستجوی مولد گوگل از چه چیزی تشکیل شده است؟
در حالی که همه این ویژگیها برای کمک به افراد در یافتن سریعتر پاسخهای بهتر طراحی شدهاند، اما برای تشویق کاوش محتوای آنلاین نیز طراحی شدهاند.
عکس فوری هوش مصنوعی
از گوگل بپرسید که پارک ملی برایس کانیون هر سال چند بازدیدکننده دارد و به سرعت مقاله قابل اعتمادی را به شما ارائه می دهد که می گوید 1.5 میلیون بازدیدکننده دارد. حالا بپرسید که آیا برایس کنیون یا پارک ملی آرچس برای خانواده هایی با بچه های کوچک و سگ بهتر است یا نه، و لیستی از پیوندها را دریافت خواهید کرد که هر کدام به بخشی از سؤال شما پاسخ می دهند.
SGE از هوش مصنوعی استفاده می کند تا با استخراج اطلاعات از چندین منبع به طور همزمان، یک پاسخ منحصر به فرد به پرس و جوی چند زاویه ای شما ایجاد کند. گوگل این را a می نامد عکس فوری.
منبع
این عکس فوری برای دادن پاسخ کوتاه به سوالات بسیار طولانی مانند “بهترین رستوران برای خانواده ای که به بادام زمینی آلرژی دارند در نزدیکی ساختمان امپایر استیت که انتظار طولانی ندارد، چیست؟”
اما هدف SGE پاسخ دادن به سوال شما و فرستادن شما به راه نیست. گوگل می گوید تمرکز آنها بر جلب توجه به محتوای وب باقی می ماند. «از آنجایی که هوش مصنوعی مولد را به جستجو میآوریم، متعهد هستیم که ترافیک ارزشمندی را به سایتها در سراسر وب هدایت کنیم.» ما این را نشانهای دلگرمکننده برای کسبوکارهایی میدانیم که به ترافیک جستجوی پولی یا ارگانیک متکی هستند.
یکی از راههایی که گوگل باعث میشود کلیکها جریان داشته باشد، قرار دادن سه لینک در سمت راست هر عکس فوری است. آنها تصاویر کوچکی برای جلب توجه بینندگان خواهند داشت.
سپس نمادی وجود دارد که گوگل با محبت آن را “پنجه خرس” می نامد. درست بالای سه لینک ارائه شده قرار دارد. روی آن کلیک کنید و عکس فوری بزرگ می شود و محتوایی که هر جمله از عکس فوری را نشان می دهد، آشکار می شود.
مزیت افزوده چنین شفافیتی اعتماد است. هر جمله توسط یک منبع خارجی تأیید شده است. این مهم است زیرا سایر ابزارهای هوش مصنوعی مانند Bard از نظر دقت بهترین شهرت را ندارند.
مواقعی وجود دارد که SGE تصمیم میگیرد عکس فوری ارائه ندهد – برای مثال، وقتی اطلاعات کافی وجود ندارد، یا برای سؤالات حساس در مورد امور مالی یا مراقبتهای بهداشتی (YMYL – پول شما، زندگی شما – موضوعات)، شما یک عکس را مشاهده نمیکنید. پاسخ هوش مصنوعی
خط پایین: SGE یک تجربه جستجوی متفاوت است. و تغییر SERP می تواند باعث نوسانات نتایج پولی و ارگانیک شود و بر رتبه بندی، ترافیک و هزینه تبلیغات شما تأثیر بگذارد.
حالت صحبت
جستجوهای گوگل همیشه پس از اولین پرس و جو به پایان نمی رسد. حالت مکالمه SGE برای پاسخ به سؤالات بعدی و در عین حال حفظ زمینه جستجو طراحی شده است.
حالت مکالمه را با ضربه زدن روی «درخواست پیگیری» یا یکی از مراحل بعدی پیشنهادی در زیر عکس فوری روشن میکنید.
کتی ادواردز گوگل اخیراً این ویژگی را به صورت زنده در Google I/O به نمایش گذاشته است. ادواردز پس از جستجوی عبارت “چرا نهنگ ها دوست دارند آواز بخوانند”، “Plush for Children زیر 40 دلار” را تایپ کرد.
منبع
در یک جستجوی استاندارد، گوگل نمیدانست که حیوانات عروسکی با نهنگها را میخواهد. اما هوش مصنوعی SGE این تکلیف را درک کرد زیرا زمینه را از جستجوهای قبلی به ارمغان می آورد. بنابراین، چند دقیقه پس از پرسیدن، ادواردز لیستی از لینکهای فروشگاههای فروش اسباببازیهای مختلف نهنگ را دید.
خط پایین: این واقعیت که پیوندهای محصول در میانه این جستجوی مکالمه ظاهر شد فرض می کند فرصت تجاری عالی اگر بتوانید محتوای خود را برای نمایش این نوع جستجوها بهینه کنید، به طور بالقوه می توانید ترافیک واجد شرایط بیشتری دریافت کنید. پس چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ بری شوارتز در Search Engine Land می نویسد: در حال حاضر، گوگل “منابع آنلاین با کیفیت بالا” را در اولویت قرار داده است. او نوشت: «گوگل از بسیاری از سیگنالهایی استفاده میکند که گوگل برای چندین دهه برای درک کیفیت اطلاعات داشته است. این نشان دهنده اهمیت ایجاد محتوایی است که مطابق با E-EAT باشد و برای سایت شما اعتبار ایجاد کند.
در بخش پولی، باید تنظیماتی را برای این جستجوهای مکالمه بیشتر انجام دهید. مارک ایروین، مدیر رسانه های پولی در SearchLab گفت: “این جستجوهای طولانی مدت منحصر به فرد به طور طبیعی منجر به استفاده فعال تر از کلمات کلیدی عبارت و مطابقت گسترده در حساب شما برای استفاده از این جستجوهای جدید می شود.”
علاوه بر این، این معیارهای جدید در جستوجوهای بسیار طولانی، نیاز به نظارت منظم بر عبارات جستجوی شما و افزودن کلمات کلیدی منفی جدید را افزایش میدهند، زیرا این عبارات طولانیمدت کمتر جستجو شده احتمالاً در چند سال آینده منفجر میشوند.
تجربیات عمودی
SGE همچنین جستجوهای عمودی مانند خرید و یافتن مشاغل محلی را تغییر می دهد – به خصوص زمانی که این جستجوها زوایای مختلفی داشته باشند. اینجاست که چیزها برای کسب و کارهایی که به صورت آنلاین تبلیغ می کنند و می فروشند بسیار جالب می شود.
در اینجا یک مثال است. شما تصمیم گرفتید ماشین را رها کنید و با دوچرخه به محل کار بروید. شما فقط هیچ دوچرخه ای نمی خواهید، شما به یک دوچرخه خوب برای 5 مایل سواری تپه ای خود نیاز دارید. SGE این پارامترها را درک می کند، 38 میلیون محصول را در نمودار خرید گوگل جستجو می کند و این نتیجه را ارائه می دهد.
منبع
درست مانند جستجوی تعطیلات، SGE یک خلاصه اطلاعاتی تولید می کند. این بار لیستی از جنبه هایی است که باید برای دوچرخه جدید خود در نظر بگیرید. اگر میخواهید جستجوی خود را برای یافتن دوچرخههای قرمز رنگ که شرایط لازم را دارند اصلاح کنید، یک سؤال اضافی بپرسید.
از آنجایی که این تقاضا به وضوح تجاری است، SGE در حال تهیه فهرستی از محصولات بالقوه است. هر گزینه شامل توضیحات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به همراه نظرات، قیمت ها و یک تصویر کوچک است. روی یکی ضربه بزنید و یک تصویر بزرگتر به همراه مغازه هایی که آن دوچرخه را می فروشند، قیمت آنها و سایر اطلاعات مفید مانند اینکه آیا آن را در انبار دارند، خواهید دید.
خط پایین: پیشنهادات خرید برای Google چیز جدیدی نیست. اما یادگیری نحوه اتصال آنها در عکس فوری هوش مصنوعی جالب خواهد بود.
مارک گفت: «گوگل برای خرده فروشان کاملاً روشن کرده است که Performance Max و فیدهای خرید نقش فعالی در این تجربه جستجوی جدید خواهند داشت. اما سایر تبلیغکنندگان عاقلانه هستند که با استفاده از پسوندهای تصویری با تبلیغات خود زودتر برای جستجوهای بصری بیشتر آماده شوند.
ایجاد تجربه جستجوی گوگل برای تجارت به چه معناست؟
در بیانیه خود در مورد SGE، گوگل گفت که “ما با یادگیری بیشتر، تجربه تبلیغات را آزمایش و تکامل خواهیم داد.” بنابراین به احتمال زیاد تغییرات بیشتری رخ خواهد داد.
در حال حاضر، در اینجا برخی از پیامدهای تجاری SGE آورده شده است.
مکان جدید برای نمایش تبلیغات…
تنها چیزی که گوگل در مورد قرار دادن تبلیغات در نتایج SGE می گوید این است که “تبلیغات همچنان در جعبه های تبلیغاتی اختصاصی در سراسر صفحه ظاهر می شوند.” در نتیجه یک پرس و جو تجاری، نگاهی گذرا به ما می رسد. بر روی آن، تبلیغات در بالا، در مقابل عکس تولید شده توسط هوش مصنوعی قرار دارد.
منبع
برای شفافیت، گوگل این پیوندها را به عنوان “اسپانسر” تعیین می کند.
اینها تبلیغات جدید نیستند. آنها از کمپینهای موجود هستند و تبلیغکنندگان در حال حاضر نمیتوانند انصراف دهند.
… اما راهی برای اندازه گیری آنها وجود ندارد
ردیابی نیز در حال حاضر یک جعبه سیاه است. همانطور که گفته شد، نمی توانید از نمایش تبلیغات خود در نتایج SGE انصراف دهید. و نمیتوانید عملکرد تبلیغات SGE SERP را جدا از جستجوهای معمولی ببینید. همه داده ها با هم گروه بندی خواهند شد.
از دست دادن بالقوه ترافیک ارگانیک
این امکان وجود دارد که رابط جدید با اولویت دادن به پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی، ترافیک ارگانیک را محدود کند. تصویر لحظه ای هوش مصنوعی بیشتر صفحه موبایل را پر می کند و کاربران را مجبور می کند تا برای دیدن 10 پیوند آبی آشنا اسکرول کنند.
منبع
بک لینک ها ممکن است به افزایش ترافیک کمک کنند، اما ما نمی دانیم که آنها چقدر کلیک خواهند کرد. و هنوز جزئیاتی در مورد چگونگی واجد شرایط بودن برای این ویژگی های جدید وجود ندارد.
بعلاوه، از آنجایی که گوگل قصد دارد SGE را وادار کند تا “بررسی سنگین” را برای جستجوگران انجام دهد، این ترس وجود دارد که جستجوگران به جای کلیک کردن بر روی وب سایت های منبع، به نتایجی که از چندین منبع استخراج شده و به طور مرتب توسط Google بسته بندی شده اند، تکیه کنند.
الکس کانترویتز برای CMSWire می نویسد: «با انجام خود «کار سخت»، گوگل می تواند این منابع اولیه را از معادله خارج کند.
واجد شرایط برای ترافیک هوش مصنوعی
از سوی دیگر، ما پتانسیل نرخ تبدیل بالاتری را برای سئو و ترافیک پولی می بینیم. اگر خریدار بتواند جستجوی خود را قبل از کلیک کردن یاد بگیرد و اصلاح کند، احتمالاً وقتی به سایت شما میرسد، خریدار با قصد بالاتری خواهد بود. در این مورد، SGE به عنوان یک ربات فروش عمل می کند که به خریداران کمک می کند قبل از بازدید از فروشگاه واجد شرایط شوند.
گوگل می گوید که چگونه SGE بر ترافیک تبلیغات تاثیر می گذارد و در صورت لزوم تکامل می یابد. با توجه به اینکه 80 درصد از درآمد آلفابت از طریق تبلیغات جستجو به دست میآید، این یک شرط منصفانه است که تبلیغکنندگان موفق شوند.
برای آماده شدن برای SGE چه کاری می توانید انجام دهید؟
در حال حاضر، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در Search Labs ثبت نام کنید و در لیست انتظار SGE قرار بگیرید. سپس، اگر تغییر چشمگیری در نتایج یک کمپین مشاهده کردید، حداقل می توانید ببینید که آیا این یک کلمه کلیدی است که پردازش SGE را دریافت می کند یا خیر. و البته، وبلاگ و خبرنامه WordStream را زیر نظر داشته باشید. همانطور که Google SGE را توسعه می دهد، شما را به روز می کنیم.