در مورد اینکه چه چیزی در اینستاگرام برای کسب و کار خود پست کنید سردرگم هستید؟ اگر چنین است، باید بدانید که اگر میخواهید استراتژی اینستاگرام سالمی داشته باشید، 4 نوع پست اصلی وجود دارد که باید هر هفته پست کنید.
این 4 نوع پست چیست؟
- نامزدی
- تحصیلات
- الهام بخش
- ترویج
اما نگران نباشید… من به هر کدام شیرجه خواهم زد. من شما را با نحوه ایجاد این نوع پست ها و نحوه کمک به ایجاد برند تجاری شما آشنا می کنم!
پس بیایید دست به کار شویم؟
چه چیزی در اینستاگرام پست کنیم: ایجاد محتوای مناسب
هفته گذشته در مورد نحوه استفاده از اینستاگرام برای تجارت نوشتم. اکنون زمان آن است که یاد بگیرید چه چیزی را در اینستاگرام پست کنید.
برای ایجاد محتوای مناسب، باید مطمئن شوید که هنگام ایجاد هر پست، هدف مشخصی دارید. میخواهید این پست چه پاسخی از بینندگانتان داشته باشد؟
می خواهید آنها روی چیزی کلیک کنند؟ چیزی بخر؟ لایک، نظر یا اشتراک گذاری؟
همانطور که قبلاً اشاره کردم، چهار هدف اصلی که می خواهید برای پست های خود داشته باشید عبارتند از: تعامل، آموزش، الهام گرفتن و ارتقاء.
با این حال، گاهی اوقات این اهداف کمی همپوشانی دارند. و این اشکالی ندارد! فقط مطمئن شوید که حداقل یک بار در هفته در هر یک از این 4 دسته قرار می گیرید.
1. پست های متمرکز بر تعامل
هدف از این نوع پست ایجاد تعامل با لایک، ذخیره پست، نظر، اشتراک گذاری یا کلیک است. به عبارت دیگر، شما فقط می خواهید مخاطبان شما از محتوا لذت ببرند و با آن تعامل داشته باشند.
تعامل مهم است زیرا به اینستاگرام می گوید که مردم به محتوای شما علاقه مند هستند. این به این دلیل است که باعث می شود الگوریتم شما را در مقابل افراد دیگری قرار دهد که احتمال بیشتری دارد از محتوای شما لذت ببرند و شما را دنبال کنند.
ایده های عالی برای پست های جذاب عبارتند از:
دستورالعمل های گام به گام
این ممکن است شامل دستور العمل ها، دستورالعمل ها، فرمول ها و غیره باشد. فهرستهای پاک، بهویژه اگر شمارهدار باشند، به راحتی قابل هضم هستند و اغلب واکنشهای زیادی از سوی افراد دریافت میکنند، مانند این پست.
میم ها یا GIF های خنده دار
اگر طنز آرام بخشی از برند شماست، ایجاد الگوهای رفتاری می تواند راهی عالی برای خوشحال کردن مخاطبان شما باشد.
سوالات مکالمه
اینها راه های بسیار خوبی برای شناخت مخاطبان هستند. این به این دلیل است که شما می توانید سوالاتی مانند “از کجا هستید؟ در زیر نظر دهید!» یا «چند نفر از شما در حال حاضر از خانه کار می کنید؟» یا «روش مورد علاقه شما برای نوشیدن قهوه چیست؟»
مردم عشق پاسخ دادن به سؤالات شخصی ساده مانند این سؤالات مکالمه معمولاً نظرات زیادی را دریافت می کنند.
“این یا آن؟” سوالات
به عنوان سؤالات مکالمه، سؤالات “این یا آن؟” معمولاً نظرات زیادی را نیز دریافت می کنند. و بله، آنها بسیار شبیه به هم هستند. اما زیبایی «این یا آن؟» این است که چقدر ساده هستند! با این حال بسیاری از مردم نظر می دهند زیرا ما همه چيز ما دوست داریم نظر خود را به اشتراک بگذاریم 😉
چند ایده برای “این یا آن؟” عبارتند از: “ساحل یا کوه؟” “قهوه یا چای؟” “گربه یا سگ؟” “درونگرا یا برونگرا؟”
با توجه به این موضوع، شما حتی می توانید با این سوال تست AB استراتژیک انجام دهید! به عنوان مثال، می توانید دو نوع لوگو ایجاد کنید و آنها را در کنار هم قرار دهید، با گفتن “A یا B؟”، مطمئنم نظرات زیادی دریافت خواهید کرد!
همیشه پست های تعامل خود را با یک فراخوان قوی برای اقدام به پایان برسانید. میتوانید به آنها بگویید: «این پست را ذخیره کنید تا بتوانید بعداً این دستور غذا را درست کنید!» یا «در زیر نظر دهید!» فقط آن را روشن کنید.
در اینجا یک نمونه از حساب اینستاگرام من است.
2. سمت های آموزشی
پست های آموزشی باعث ایجاد اعتبار می شود. آنها شما را به عنوان یک متخصص در جایگاه خود قرار می دهند و نشان می دهند که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید و آنچه را که برای کمک به مشتری ایده آل خود لازم است دارید.
پست های آموزشی بسته به جایگاه شما متفاوت به نظر می رسند. اما آنها باید همیشه نوعی دانش را ارائه دهند که به مشتری ایده آل شما کمک کند.
در اینجا ایده هایی برای شروع وجود دارد:
نکات و استراتژی ها
به عنوان مثال، اگر وبلاگ نویس مدرسه خانگی هستید، یک پست آموزشی ممکن است به معنای اشتراک گذاری نکته ای باشد که اخیراً یاد گرفته اید تا روز شلوغ خود را با بچه ها بهتر سازماندهی کنید. یا اگر متخصص مالی هستید، شاید نکات مهمی را برای سازماندهی ماندن در زمان مالیات به اشتراک بگذارید.
این مثال را بررسی کنید:
وبلاگ های شما
اشتراکگذاری وبلاگهای شما در این دسته قرار میگیرد، زیرا دانش رایگانی را ارائه میدهید که به مخاطبان خود کمک میکند.
از آنجایی که نمیتوانید لینکهای قابل کلیک را در پستهای اینستاگرام قرار دهید، توصیه میکنم یک تصویر گرافیکی و کپشن جذاب ارسال کنید. در پایان کپشن، به افراد بگویید برای خواندن پست روی لینک موجود در بیو شما کلیک کنند.
من از Linktree به عنوان پیوند بیوگرافی خود استفاده می کنم. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهم این است که وقتی مقاله جدیدی را تبلیغ می کنم، یک پیوند به وبلاگ خود اضافه کنم.
درس هایی که به سختی آموختید
آنها عالی هستند زیرا ارتباط عمیق تری با مخاطبان شما ایجاد می کنند. آنها شما را بیشتر به عنوان یک فرد و کسی که می توانند به آنها اعتماد کنند، به جای یک مرشد دور می بینند.
3. پست های الهام بخش
اینجا جایی است که اجازه می دهید ارزش هایتان بدرخشد! پست های الهام بخش باید به مخاطبان شما بگوید که چه اخلاقیات، ارزش ها و ایده هایی برند شما را تعریف می کنند.
برای پست های الهام بخش سعی کنید…
نقل قول از افرادی که شما و مخاطبانتان را تحسین می کنید
مخاطبان هدف من کارآفرینان مسیحی هستند، بنابراین اغلب از قهرمانان مسیحی گذشته، رهبران مسیحی فعلی که تحسینشان میکنم، کارشناسان بازاریابی و رهبران اندیشههای تجاری نقل قول میکنم.
اما مطمئن شوید که نقل قول ها به نحوی با نیازهای مخاطبان شما مرتبط است.
آیات کتاب مقدس که وضعیت مخاطب شما را بیان می کند
اگر مخاطب هدف شما یک مسیحی است، نقل قول های کتاب مقدس شگفت انگیز است. به هر حال، همه ما به کلام خدا بیشتر نیاز داریم!
به عنوان مثال:
سخنان دلگرم کننده
گاهی فقط به کسی نیاز داریم که به ما بگوید خوب می شویم. که ما موفق میشیم… هر چند سخته. مهم نیست در چه جایگاهی هستید، می توانید صدای تشویق مخاطبان خود باشید.
4. پست های تبلیغاتی
موضوع اینجاست…اگر به مردم نگویید چه چیزی را ارائه می دهید، آنها هم نمی دانند!
این اشتباه را زمانی که برای اولین بار در اینستاگرام شروع کردم، مرتکب شدم. من فقط مطالب جذاب، آموزشی و الهام بخش گذاشتم. اما بعد متوجه شدم که هرگز به مخاطبانم دقیقاً نگفتم چگونه می توانم به آنها کمک کنم!
این فقط یک آسیب به کسب و کار شما نیست. همچنین به مخاطبان شما آسیب می رساند. از این گذشته، آنها سزاوار این هستند که بدانند چگونه می توانید به آنها در حل مشکلشان کمک کنید.
با این حال، اگر فقط تبلیغ کنید، ممکن است مخاطبان خود را آزار دهید. یک قانون کلی خوب این است که از هر سه تا پنج پست، یک پست تبلیغاتی باشد. (مگر اینکه در حال راه اندازی یک محصول جدید باشید و نیاز به تبلیغ هر روز متوالی برای چندین روز داشته باشید.)
به عنوان مثال:
هی، در مورد اینستاگرام صحبت می کنم… آیا آنجا مرا دنبال می کنید؟ اینجا را کلیک کنید و من را برای نکات بازاریابی محتوای رایگان بیشتر دنبال کنید!
جنی رز یک کپینویس و بازاریاب محتوا است که متخصص در بازاریابی B2B، املاک و مستغلات و حسابداری است. او برای مشتریانی مانند AAA، Edward Jones، Flyhomes، Guild Education و غیره می نویسد. نوشته های او همچنین در نشریاتی مانند Business Insider و GOBankingRates ظاهر شده است.