چگونه یک کپی رایتر آزاد حرفه ای پیدا کنیم

چگونه یک کپی رایتر آزاد حرفه ای پیدا کنیم

تیم بازاریابی شما در تلاش است تا با نیازهای محتوایی شرکت در حال رشد شما مطابقت داشته باشد، و می دانید که زمان آن رسیده است که یک کپی رایتر مستقل حرفه ای پیدا کنید. چه کار می کنی؟ با بیش از 131000 نویسنده در ایالات متحده، بررسی مشاغل آزاد موجود می تواند بسیار دلهره آور باشد.

اگر شما یک مدیر بازاریابی با ارتباطات عمیق در جایگاه خود هستید، ممکن است با چند نفر از همکاران تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا کسی را می شناسند.

و اگر معلوم شد که این کار را نمی کنند، خیلی بد است.

در مورد استخدام کپی رایترهای آزاد در Upwork چطور؟

اگر مخاطبین شما موفق نشدند، می توانید Fiverr و Upwork را برای یک کپی رایتر در جایگاه خود جستجو کنید. اما وقتی شخص به فرد را مرور می کنید، متوجه می شوید که هیچ راهی برای دانستن اینکه چقدر در شرکت یا آژانس بازاریابی شما جا می گیرند وجود ندارد. همه در این کارخانه های محتوا باقی از این آسیاب های محتوا. شما نمی توانید وب سایت آنها را برای نویسندگان مرور کنید یا برای آنها درخواست کلیپ های خاص را ایمیل کنید.

افسوس نفرین میلز محتوا.

اشتباه نکنید، نویسندگان بزرگ زیادی در این سایت ها وجود دارند. مشکل این است که موارد بد زیادی وجود دارد.

یکی از مشتریانم اخیراً داستان ترسناک یکی از دوستانم را برایم تعریف کرد. ظاهراً فریلنسر از نرخ خود راضی نبود و مخفیانه 750 دلار اضافی از مشتری دریافت کرد. (می دانم، درست است؟ چه کسی این کار را می کند؟ ذهنم را به هم می زند.)

دوست مشتری من نه تنها مجبور شد تمام کارهایی را که فریلنسر انجام می‌داد دوباره انجام دهد، بلکه اکنون باید با هزینه 750 دلاری کارت اعتباری خود مخالفت کند.

سپس افرادی هستند که از یکدیگر تقلید کنند نویسندگان واقعی و از نمونه کار خود برای به دست آوردن شغل با سکه استفاده کنید. (تجربه وحشتناک کارول تیس را در این مورد بخوانید.)

باز هم، بسیاری از کپی‌رایترهای بزرگ در این سایت‌ها وجود دارند که پر از صداقت هستند و هرگز رویای انجام چنین کاری را ندارند. اما تشخیص اینکه چه کسی مناسب است و چه کسی نیست در حالی که صدها نامزد را غربال می‌کند، بسیار سخت‌تر است.

دو بهترین راه برای پیدا کردن یک کپی رایتر حرفه ای آزاد

می‌توانید ساعت‌ها به جستجوی یک کپی‌رایتر عالی بپردازید و در میان کارخانه‌های محتوای مختلف بگردید… یا می‌توانید ۱۰ دقیقه را صرف استفاده از آن کنید. دقیقا روش‌ها و فهرستی از حداقل پنج نویسنده با کیفیت بالا در صنعت خود ارائه دهید. بستگی به شما.

در اینجا دو بهترین روش جستجوی پیشنهادی وجود دارد:

  • گوگل یا لینکدین را بر اساس منطقه، عنوان و جایگاه جستجو کنید
  • بهترین نشریات یا وبلاگ ها را در صنعت خود بخوانید

کپی رایترها را بر اساس منطقه، عنوان جستجو کنیدو نیشا

اگر به یک نویسنده محلی نیاز دارید، با تایپ کردن «کپی رایتر آزاد (شهر شما)» در Google یا LinkedIn شروع کنید.

پس از بررسی نتایج جستجوی پولی و ارگانیک از Indeed، Fiverr، و Upwork، باید تعدادی کپی رایتر در منطقه خود پیدا کنید که وب سایت های خود را به اندازه کافی برای نویسندگان بهینه کرده اند.

هنوز در تلاش برای یافتن آنچه نیاز دارید؟ برخی از نویسندگان خود را به عنوان کپی رایتر تعریف نمی کنند. تعدادی از این عناوین شغلی را برای گسترش جستجوی خود امتحان کنید:

  • نویسنده محتوا
  • نویسنده بازاریابی
  • نویسنده B2B
  • نویسنده B2C
  • نویسنده فروش
  • نویسنده محتوای بازاریابی
  • بازاریابی محتوا
  • استراتژیست محتوا
  • استراتژیست بازاریابی محتوا
  • نویسنده

جایگاه خود را به عبارت جستجوی خود اضافه کنید تا نتایج جستجوی خود را محدود کنید. این به شما کمک می کند کپی رایترهایی را پیدا کنید که در زمینه شما تجربه دارند. البته، یک کپی رایتر با استعداد لازم نیست در صنعت شما تجربه داشته باشد تا پروژه شما را از پارک خارج کند. اما همیشه کمک می کند.

این روش جستجو به خصوص در لینکدین خوب کار می کند، تا زمانی که نویسنده به درستی نمایه خود را بهینه کرده باشد. برای مثال، بسیاری از مشتریان من با جستجوی عبارت «نویسنده املاک و مستغلات» یا «نویسنده املاک و مستغلات» در لینکدین، مرا پیدا می‌کنند. چرا؟ زیرا من از کلمات کلیدی سئو مناسب در مکان های مناسب استفاده می کنم و تخصص خود در زمینه نویسندگی املاک را برجسته می کنم.

راه دیگری که برخی از نویسندگان می توانند جایگاه خود را پیدا کنند، نوشتن است تایپ کنید. برای مثال، متوجه خواهید شد که برخی از کپی‌رایترها خود را به‌عنوان نویسندگان وب‌سایت، ایمیل‌نویسان، نویسندگان فروش، یا حتی نویسندگان کاغذ سفید یا مطالعات موردی تبلیغ می‌کنند.

جستجوی نویسندگان بر اساس نوع نوشته اگر نوع خاصی از پروژه را دارید که باید انجام دهید مفید است. با این حال، اکثر شرکت ها به کپی رایترهایی نیاز دارند که بتوانند همه چیز را از کمپین های ایمیل گرفته تا کپی وب سایت و از پست های وبلاگ گرفته تا تبلیغات رسانه های اجتماعی بنویسند. اگر مورد شما این است، جستجوی طاقچه بهترین گزینه برای شماست.

برای یافتن نویسندگان، وبلاگ ها و نشریات برتر در صنعت خود را بخوانید

خواهید دید که کپی رایترهای با استعداد اغلب برای مجلات، نشریات تجاری و البته وبلاگ های رقبای شما نیز می نویسند.

برای شروع جستجوی خود، برخی از وبلاگ های برتر را در جایگاه خود بررسی کنید و ببینید آیا از نویسندگان آزاد استفاده می کنند یا خیر.

گاهی اوقات شرکت ها نام نویسنده را در پست وبلاگ نمی آورند. این خوبه. نویسندگان مستقل اغلب شرکت ها را در بخش تجربه پروفایل لینکدین خود فهرست می کنند. فقط شرکت را در لینکدین جستجو کنید، روی تب People کلیک کنید و عبارت “نویسنده آزاد”، “کپی رایتر آزاد” یا عناوین مشابه را جستجو کنید.

به عنوان مثال، برخی از مشتریان املاک و مستغلات من را پیدا کرده اند، زیرا من در مورد شرکت های دیگر در زمینه آنها مانند Flyhomes یا Knock نوشته ام.

همین امر در مورد انتشارات خاص صنعت نیز صدق می کند. اینها منابع غنی برای یافتن کپی رایترهای آزاد هستند.

به دنبال یک نویسنده امور مالی شخصی هستید؟ پست های لایک را بخوانید GOBankingRates، احمق رنگارنگیا یاهو فاینانس.

یک نویسنده تجاری چطور؟ نگاهی بیاندازید بیزینس اینسایدر، فوربسیا ناظر بازار.

به یک نویسنده سلامت نیاز دارید؟ مقالاتی در مورد WebMD، خط سلامتیا تندرستی بانوان.

مقالات ژورنال معمولاً شامل بیوگرافی کوتاه نویسنده است که شامل پیوندی به وب سایت نویسنده و گاهی اوقات نمایه لینکدین آنها می شود. یا نام نویسنده در بالا به صفحه نویسنده جداگانه با اطلاعات گفته شده منتهی می شود.

اکنون که لیستی از چندین فریلنسر دارید، وقت آن است که به هر یک از آنها نگاه کنید تا ببینید کدام یک برای پروژه شما مناسب است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. وب سایت آنها را بررسی کنید
  2. نمونه کارها را بررسی کنید
  3. توصیفات آنها را بخوانید

بیایید هر یک از این مراحل را بررسی کنیم.

1. وب سایت آنها را برای نویسندگان آزاد بررسی کنید

یک وب سایت خوب چیزهای زیادی در مورد یک نویسنده می گوید. برخی از کپی رایترهای بزرگ وجود دارند که وب سایت هایشان از نظر طراحی بهم ریخته است، اما کپی وب سایت هرگز دروغ نمی گوید.

طبق تجربه من، اکثر مشتریان من از لینکدین هستند. اما اغلب وب سایت من آنها را متقاعد می کند که من را استخدام کنند. چرا؟ زیرا به آنها نشان می دهد که من یک حرفه ای هستم و می توانند برای ایجاد محتوای ارزشمند برای شرکتشان به من اعتماد کنند.

بنابراین وقتی یک کپی رایتر پیدا کردید، نگاهی به نسخه سایت او بیندازید تا سبک نوشتاری آنها را درک کنید. آیا از یک نیاز احساس شده صحبت می کند؟ آیا شما را به سفر خریدار می برد؟ آیا نسخه تجربه و تخصص آنها را به شما می فروشد؟ آیا آنها تماس با آنها را برای شما آسان می کنند؟ آیا فراخوان روشنی برای اقدام وجود دارد؟

به خاطر داشته باشید که بسیاری از کپی رایترهای آزاد وب سایت ندارند. برخی فقط به پروفایل های لینکدین خود متکی هستند و این کاملاً خوب است. عنوان و اطلاعات آنها هنوز به عنوان نمونه های ارزشمندی از دانش و مهارت های نوشتاری آنها است.

2. نمونه کارهای کپی رایتر را در نظر بگیرید

اغلب نویسندگان نمونه کارهای خود را در وب سایت خود نگه می دارند. یا می توانند ویدیوهای لینکدین خود را برجسته کنند. اگر نمونه آنها را پیدا نکردید، فقط بپرسید. تقریباً هر نویسنده مستقلی خوشحال خواهد شد که مجموعه دیجیتالی خود را با شما به اشتراک بگذارد.

ویدیوهای نویسنده را بررسی کنید تا سطح مهارت آنها را درک کنید. آیا نوشته آنها واضح و مختصر است؟ آیا جریان خوبی دارد یا پر از اشتباهات گرامری است؟ آیا متقاعد کننده یا آموزشی است یا خسته کننده است؟

همچنین صدا، لحن و سبک را بررسی کنید. آیا لحن آنها از مشتری به مشتری دیگر متفاوت است؟ (اگر چنین است، نشانه آن است که آنها می دانند چگونه با صدای برندهای مختلف سازگار شوند.)

نکته: توجه داشته باشید که اکثر کلیپ های موجود در نمونه کار نویسنده ویرایش می شوند. بنابراین به نسخه وب سایت آنها نگاهی بیندازید تا احساس کنید که نوشته آنها به تنهایی چگونه است.

اگر به دنبال نویسنده‌ای هستید که در صنعت خود متخصص باشد، کارهایی را که برای مشتریان قبلی انجام داده‌اند بررسی کنید. آیا شرکت هایی شبیه به شما می بینید؟ رویکرد نویسنده به محتوای آنها چگونه بوده است؟

اگر نویسنده قبلاً در صنعت شما کار نکرده باشد چه؟ به طور خودکار آنها را تخفیف ندهید. کپی‌رایترهایی که پیشینه‌ای در روزنامه‌نگاری، نویسندگی ارواح، یا طیف گسترده‌ای از موضوعات دارند، اغلب در تحقیق درباره مخاطب هدف و درک نیازهای آن مهارت دارند.

مهمترین مهارتی که باید در یک کپی رایتر جستجو کرد، توانایی تحقیق و همدلی با مشتریان هدف است.

وقتی چنین نویسنده ای پیدا کردید، او را رها نکنید. آنها محصول شما را به بهترین نحو می فروشند.

3. توصیفات مشتریان گذشته را بخوانید

از آنچه من دیده ام، تقریباً هر کپی رایتر خوب با تجربه، نظرات درخشانی دارد. و معمولاً برای پیدا کردن آنها لازم نیست خیلی سخت بگردید.

اغلب نویسندگان بهترین توصیفات خود را در وب سایت های خود ارائه می دهند. همچنین می‌توانید به پایین نمایه لینکدین آنها بروید تا نظرات مشتریان و همکاران قبلی را بیابید.

در برخی موارد، توصیفات مفیدتر از ویدیوها هستند. پس از همه، نمونه کارها یک کپی رایتر دستاوردهای آنها را برجسته می کند، ویرایش شده کار کردن این بد نیست، اما تصویر کاملی از کار کردن با این نویسنده به شما نمی دهد.

یک نمونه ممکن است عالی به نظر برسد، اما آیا نویسنده آن را به موقع تحویل داده است؟ آیا او یک پیش نویس قوی به مشتری ارائه کرد؟ آیا او حرفه ای و پاسخگو بود یا بی ادب و بی ارتباط؟

حداقل، مراجع می توانند نقاط قوت نویسنده را به شما نشان دهند.

هنگامی که یک کپی رایتر پیدا کردید که مناسب به نظر می رسد، با آنها تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا مایلند با تلفن تماس بگیرند و در مورد پروژه شما صحبت کنند. ممکن است ابتدا از شما چند سوال در مورد محدوده و بودجه پروژه شما بپرسند، پس برای پاسخ به آنها آماده باشید. اما در نهایت، هدف این است که از طریق تلفن یا زوم چت کنید تا ببینید آیا شخصیت، سبک کاری و سطح حرفه ای بودن آنها برای شما مناسب است یا خیر.

آیا نکات دیگری برای یافتن یک کپی رایتر خوب دارید؟ بینش خود را در نظرات زیر بگذارید. من دوست دارم نظرات شما را بشنوم!


جنی رز یک کپی‌نویس و بازاریاب محتوا است که متخصص در بازاریابی B2B، املاک و مستغلات و حسابداری است. او برای مشتریانی مانند AAA، Edward Jones، Flyhomes، Guild Education و غیره می نویسد. نوشته های او همچنین در نشریاتی مانند Business Insider و GOBankingRates ظاهر شده است.