در حالی که همه ما اهداف تجاری و بازاریابی متفاوتی را با کمپین های PPC خود دنبال می کنیم، همه ما یک چیز مشترک داریم: دریافت بالاترین بازده سرمایه گذاری. و چندین راه برای آسان کردن این کار وجود دارد – یکی از آنها از طریق کلمات کلیدی منفی است.
و همین اواخر، گوگل اعلام کرد که کلمات کلیدی منفی در سطح حساب اکنون در سطح جهانی در دسترس هستند.
1/3 برخی متوجه شده اند که کلمات کلیدی منفی در سطح حساب در حال گسترش در سطح جهانی هستند. از تنظیمات حساب، میتوانید کلمات کلیدی را برای حذف ترافیک از همه کمپینهای جستجو و خرید، و همچنین بخش جستجو و خرید PMax برای ایمنی نام تجاری اضافه کنید: https://t.co/B0VBApPVCm
— AdsLiaison (@adsliaison) 27 ژانویه 2023
پس آنها چه هستند، چه چیزی در حال تغییر است و به چه معناست؟ بخوانید تا متوجه شوید!
تجدید سریع: کلمات کلیدی منفی چیست؟
جامعه PPC شامل تبلیغکنندگان در همه سطوح است، بنابراین قبل از اینکه به این پیام بپردازیم، اجازه دهید نگاهی گذرا به کلمات کلیدی منفی بیندازیم. ما یک راهنمای قطعی برای کلمات کلیدی منفی داریم که میتوانید آن را بررسی کنید، اما اصول اولیه را در اینجا پوشش خواهیم داد:
هنگامی که یک کمپین جستجوی Google Ads ایجاد می کنید، باید به گوگل بگویید که کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید/مناقصه می دهید. اینها عبارت هایی هستند که کاربران در نوار جستجویی که می خواهید تبلیغات شما برای آنها نمایش داده شود، تایپ می کنند. بنابراین اگر من فنر می فروشم، ممکن است کلمه کلیدی را هدف قرار دهم فنر مارپیچ تختخواب و آگهی من می تواند برای پرس و جوهایی مانند نشان داده شود جعبه فنری موجود است یا جعبه دوقلو فنری.
برعکس، کلمات کلیدی منفی عباراتی هستند که نمی خواهید تبلیغات شما برای آنها نمایش داده شود. بنابراین اگر من فقط فنرهای جعبه را می فروشم، ممکن است تشک را به عنوان یک کلمه کلیدی منفی قرار دهم. یا اگر کمپین فقط برای فنرهای دوبل است، من می خواهم فنر کینگ باکس، فنر کوئین باکس و … اضافه کنم. به عنوان منفی
منبع تصویر
کلمات کلیدی منفی مهم هستند زیرا به تبلیغات شما کمک میکنند فقط برای مرتبطترین جستجوها نشان داده شوند، که نرخ کلیک و نرخ تبدیل را بهبود میبخشد و شما را از هزینههای بیهوده نجات میدهد.
کلمات کلیدی منفی در سطح حساب چیست؟
شما همیشه توانسته اید برای هر یک از کمپین های خود لیست کلمات کلیدی منفی ایجاد کنید. از نظر ساختار حساب به این “سطح کمپین” می گویند و اکنون می توانید آنها را در سطح حساب نیز تنظیم کنید. این بدان معناست که اگر یک عبارت دارید که میخواهید برای همه کمپینهای خود بهعنوان منفی تنظیم کنید، به جای اینکه آن را به فهرست کلمات کلیدی منفی در هر کمپین اضافه کنید، میتوانید به سادگی آن را یک بار در سطح حساب اضافه کنید. در همه کمپین ها اعمال می شود.
برای چه نوع کمپین هایی کاربرد دارد؟
وقتی یک کلمه کلیدی منفی در سطح حساب تنظیم میکنید، برای همه انواع کمپینهای جستجو و خرید واجد شرایط اعمال میشود، که شامل کمپینهای جستجو، بهینه، خرید، خرید هوشمند، هوشمند و کمپین محلی میشود (در مورد همه انواع کمپینهای تبلیغاتی Google در اینجا تجدید نظر کنید) .
در واقع، کلمات کلیدی منفی برای کمپینهای حداکثر عملکرد فقط در سطح حساب هستند، همانطور که جان کاگان در یک #PPCChat اخیر اشاره کرد:
A1: #ppcchat چرا Pmax فقط در صورت حساب منفی است؟ این من را از انجام یک تست جستجوی بدون مارک Pmax قابل اجرا باز می دارد. همچنین، چرا GA4 اینقدر بد است؟
– جان کاگان (@JonKagan) 31 ژانویه 2023
رابرت بردی پاسخ داد که به نظر میرسد این یک حساب کاربری Google Ads برای PMax را تبلیغ میکند:
کاملاً منطقی است که بخواهید مارک و غیر مارک را برای PMax جدا کنید. اگر از tROAS یا tCPA استفاده می کنید، رفتار آنها بسیار متفاوت است. به نظر می رسد منفی سطح حساب، حساب دوم GAds را برای زندگی PMax تشویق می کند. #ppcchat
– رابرت برادی (@robert_brady) 31 ژانویه 2023
جولی باچینی همین ایده را در یک تاپیک جداگانه مطرح کرد و آن را “مضحک” و بی اثر خواند.
A1.1:
من در حال حاضر هیچ کمپین PMax را در Google Ads اجرا نمیکنم، اما کل راهحل «ما شرایط نام تجاری را فعال کردهایم» – که به شما اجازه میدهد نگاتیوهای نام تجاری را در سطح حساب اضافه کنید، مضحک است.
نه مشکلی را که تبلیغکنندگان دارند برطرف میکند و نه آن را حل میکند.https://twitter.com/hashtag/PPCChat?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw”##PPCChat
— Julie F. Bacini (@NeptuneMoon) https://twitter.com/NeptuneMoon/status/1620470621380526080?ref_src=twsrc%5Etfw”>31 ژانویه 2023
A1.1:
من در حال حاضر هیچ کمپین PMax را در Google Ads اجرا نمیکنم، اما کل راهحل «ما شرایط نام تجاری را فعال کردهایم» – به شما اجازه میدهد مارکهای منفی را در سطح حساب اضافه کنید، مضحک است.
نه مشکلی را که تبلیغ کنندگان دارند می پردازد و نه آن را حل می کند.#PPCCchat
— جولی اف. باچینی (@NeptuneMoon) 31 ژانویه 2023
چگونه کلمات کلیدی منفی را در سطح حساب اضافه کنیم
برای افزودن کلمات کلیدی منفی در سطح حساب Google Ads، به تنظیمات حساب > کلمات کلیدی منفی بروید. روی دکمه پلاس کلیک کنید و آنها را وارد کنید.
برای کمک بیشتر به مدیریت فهرست کلمات کلیدی Google Ads خود، در اینجا منابع اضافی وجود دارد: