در چند سال گذشته، دولت ها سیاست های خود را در مورد حشیش و مواد مخدر اصلاح کرده اند. در سال 2018، ایالات متحده به صورت فدرال CBD را در صورتی که از کنف تهیه شده باشد، قانونی کرد، و اگرچه هنوز در مرزهای ما ممنوع است، قانونی شدن CBD یک بازار محصول جدید قانونی (و سودآور) را برای بسیاری از ایالات متحده به ارمغان آورده است.
بازار CBD با فروش تقریباً 2 میلیارد دلاری در سال 2022 به اوج جدیدی رسید.
به نظر می رسد محصولات CBD همه جا هستند، اما مکانی که نتوانسته اید آنها را پیدا کنید، در SERP های گوگل است. با این حال، این در حال تغییر است، زیرا گوگل اعلام کرده است که اجازه تبلیغات برای برخی از محصولات CBD را در اواخر این ماه آغاز می کند.
در ادامه بخوانید تا بدانید چه چیزی در حال تغییر است و برای شروع تبلیغات محصولات CBD در Google باید چه کاری انجام دهید.
چه چیزی در محصولات CBD در Google تغییر می کند؟
در گذشته، گوگل قوانین سختگیرانهای داشت که تبلیغات هر نوع محصول CBD را ممنوع میکرد، حتی زمانی که این محصولات قانونی و مورد تایید FDA بودند. اما گوگل اعلام کرده است که از 20 ژانویه 2023 برخی از این قوانین دیرینه را کاهش خواهد داد و مسیری را برای تبلیغ کنندگان برای بازاریابی برخی محصولات CBD در شبکه خود فراهم می کند..
اگرچه این خبر خوبی برای کسانی است که در بازاریابی حشیش دخیل هستند، اما همه محصولات CBD مجاز نیستند و تبلیغکنندگان واجد شرایط باید قبل از اجرای تبلیغات در Google توسط LegitScript تأیید شوند.
چه محصولات CBD در Google Ads مجاز خواهند بود؟
در حالی که CBD را از لیست طولانی داروها و مکمل های تایید نشده حذف می کند، این بدان معنا نیست که داروخانه محلی شما می تواند شروع به تبلیغ کالاهای خود کند. در واقع، اکثر محصولات هنوز محدود هستند. از 20 ژانویه، Google به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا محصولات CBD را که معیارهای زیر را نیز دارند، تبلیغ کنند:
- داروهای موضعی مورد تایید FDA
- محصولات CBD مشتق شده از کنف با محتوای THC 0.3٪ یا کمتر.
علاوه بر این، قوانین جدید فقط تبلیغات گوگل را در کالیفرنیا، کلرادو و پورتوریکو مجاز میدانند. تبلیغات CBD به کاربران زیر 18 سال نشان داده نخواهد شد.
گوگل به ممنوعیت تبلیغات برای سایر محصولات CBD از جمله مکمل ها، مکمل های غذایی و استنشاقی ادامه خواهد داد. این محصولات – و بسیاری دیگر از محصولات قانونی تفریحی و تنباکو – تحت خطمشی خدمات یا محصولات خطرناک Google ممنوع هستند.
چگونه تبلیغکنندگان برای اجرای تبلیغات CBD در Google مجوز دریافت میکنند؟
قبل از شروع کار با Google Ads برای CBD، ابتدا باید گواهینامه را با LegitScript تکمیل کنید. Google قبلاً با LegitScript برای تأیید و تأیید آگهیدهندگان برای اجرای تبلیغات برای خدمات درمان اعتیاد و سایر محصولات پزشکی و دارویی شریک شده بود.
برای دریافت گواهی برای اجرای تبلیغات CBD در Google، ابتدا از طریق LegitScript درخواست دهید. این فرآیند صدور گواهینامه برای اطمینان از اینکه همه تبلیغات Google برای CBD از شرکای ایمن، قانونی و قابل اعتماد است طراحی شده است.
در برنامه صدور گواهینامه برای اجرای تبلیغات CBD در Google، آماده باشید که:
- اطلاعات مربوط به کسب و کار قانونی شرکت شما – از جمله نام تجاری قانونی و نامهای “انجام تجارت به عنوان”.
- اطلاعات محصول برای هر محصول CBD که می خواهید گواهی کنید. این شامل جزئیاتی مانند نوع محصول، توضیحات، سازنده، نام تجاری، کد جهانی محصول (UPC) و تصویر محصول و لیست مواد تشکیل دهنده است.
- نمونه های محصول محصولاتی که ارسال می کنید باید توسط شخص ثالث به عنوان بخشی از فرآیند درخواست آزمایش شوند.
فرآیند صدور گواهینامه برای اجرای تبلیغات CBD ممکن است با LegitScript و شرکای آزمایشگاهی آنها مدتی طول بکشد. متقاضیان به ترتیب دریافت بررسی خواهند شد. LegitScript نکاتی را برای سرعت بخشیدن به فرآیند صدور گواهینامه CBD و جلوگیری از تاخیرهای غیر ضروری در اینجا ارائه می دهد.
هزینه دریافت گواهینامه CBD برای تبلیغات گوگل چقدر است؟
متأسفانه دریافت گواهی برای اجرای تبلیغات CBD در Google رایگان نیست. LegitScript گواهینامه CBD خود را هم برای تبلیغ کنندگان محصول و هم برای تبلیغ کنندگان وب سایت ارزش می گذارد. تبلیغکنندگان قبل از اینکه بتوانند به طور بالقوه در Google تبلیغ کنند، ابتدا باید یک هزینه درخواست غیرقابل استرداد بپردازند. در صورت تایید، تبلیغکنندگان سالانه هزینه محصول و وبسایت را هر سال پرداخت میکنند.
وبسایتها میتوانند پس از تأیید، برای هزینه درخواست ۸۰۰ دلار و هزینه سالانه اضافی ۱۶۰۰ دلار برای تأیید درخواست دهند. برخی از وبسایتها با سابقهی مسائل مربوط به انطباق قابل توجه ممکن است به صورت آزمایشی تأیید شوند. این وب سایت های آزمایشی باید نشان دهند که در حال حاضر با استانداردهای گواهینامه LegitScript مطابقت دارند و مطابقت دارند. وب سایت های آزمایشی علاوه بر هزینه درخواست 800 دلار، سالانه 2250 دلار هزینه بیشتری دارند.
محصولات CBD همچنین باید قبل از تبلیغ توسط LegitScript تأیید شده باشند. هزینه های صدور گواهی محصولات CBD بر اساس اندازه کاتالوگ متفاوت است.
تعداد محصولات CBD | هزینه درخواست محصول غیر قابل استرداد | هزینه نظارت سالانه محصول |
15 | 650 دلار | 1000 دلار |
6 -50 | 600 دلار | 925 دلار |
51 – 99 | 550 دلار | 850 دلار |
100+ | 500 دلار | 750 دلار |
در هزینه های درخواست صدور گواهینامه CBD خود صرفه جویی کنید
در ابتدای برنامه آنها LegitScript است معافیت از هزینه های درخواست آنها برای گواهی های CBD تا 31 مارس 2023، به طور بالقوه هزاران دلار برای تبلیغ کنندگان صرفه جویی می کند. هنگام پرداخت در وب سایت LegitScript، از کد تبلیغاتی استفاده کنید برنامه CBDPROD برای چشم پوشی از هزینه درخواست گواهی محصول CBD و کد تبلیغاتی CBDWEBapp برای چشم پوشی از هزینه درخواست صدور گواهینامه وب سایت CBD.
برنامه های جدید گوگل برای اجازه دادن به تبلیغات CBD یک تغییر خوشایند در صنعت حقوقی رو به رشد است. اگرچه سیاست جدید آن ممکن است اجازه تبلیغات برای همه محصولات CBD را ندهد، و گواهینامه LegitScript هزاران دلار در سال برای این تبلیغکنندگان جدید هزینه دارد، ارزش تبلیغات در Google برای بسیاری از تبلیغکنندگان جدید به وضوح ارزش آن را دارد.
اگر برای شروع کار با Google Ads به کمک نیاز دارید، آموزش Google Ads ما را بررسی کنید و این نکات بازاریابی حشیش را از دست ندهید.