شما تلاش زیادی برای افزایش لیست ایمیل خود انجام می دهید، بنابراین به راحتی می توانید در دام تخمین بیش از حد تعداد مشترکان خود بیفتید. اما اگر تعداد مشترکان دیگر شما افزایش نیابد چه فایده ای دارد؟
اعدادی مانند نرخ باز … نسبت کلیک به باز … ROI.
واقعیت این است که بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان شماست، اما تنها در صورتی که به مخاطبین متعهد و باکیفیتی دست پیدا کنید که برای ایمیل های شما ارزش قائل هستند.
بنابراین در این پست، 10 نکته را به اشتراک می گذاریم که به شما کمک می کند تا لیست ایمیل مارکتینگ خود را پاک کنید تا بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید.
اما ابتدا، بیایید به دلیل اهمیت آن بپردازیم.
چرا باید لیست ایمیل مارکتینگ خود را پاک کنم؟
پاکسازی لیست ایمیل ماهانه بهترین روش بازاریابی ایمیلی است که به شما کمک میکند معیارها، بینشها و بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید. اینگونه است:
- ارتباط معنادارتر لیست ایمیل تمیز بر اساس اولویت ها، مشاغل، علایق و غیره تقسیم بندی می شود. به مشترکین خود، به شما این امکان را می دهد که ارتباطات شخصی را با پیام های هدفمند ارائه دهید.
- مشارکت بالاتر البته با ارتباطات شخصیتر، نرخهای باز و کلیک برای باز کردن بیشتر میشود.
- بهینه سازی اضافی هرچه تعامل با ایمیلهای شما بیشتر باشد، میتوانید بینشهای دقیقتری در مورد مشترکین خود از کمپینها و تست A/B به دست آورید، مانند اینکه کدام موضوعات محتوایی را ترجیح میدهند و کدام عبارات فراخوان برای اقدام بهترین طنین انداز هستند. این به شما امکان می دهد تا تجربه را بیشتر بهینه کنید و علاقه و وفاداری طولانی مدت آنها را حفظ کنید.
- از فیلترهای اسپم دوری کنید. نرخ پرش بالا، شکایات مربوط به هرزنامه، و لغو اشتراک، سرورها و فیلترهای ایمیل را نشان می دهد که نمی توان به کسب و کار شما اعتماد کرد. این بدان معنی است که ایمیل های شما به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شوند که برای شهرت و قابلیت تحویل شما مضر است.
منبع تصویر
10 نکته برای نازک کردن لیست ایمیل مارکتینگ
طبق گفته Litmus، ایمیل به ازای هر 1 دلار خرج شده، میانگین بازگشت سرمایه 36 دلاری دارد. این بالاتر از هر کانال دیگری است، اما تضمینی نیست. برای رسیدن به این هدف و فراتر از آن، به یک لیست ایمیل تمیز و با ارزش نیاز دارید. در اینجا 9 نکته برای تمیز کردن ایمیل آورده شده است که به شما کمک می کند بازدهی بالاتری داشته باشید.
1. ایمیل های جهشی سخت خود را حذف کنید
پرش سخت ایمیلی است که به دلیل مشکل دائمی به فرستنده نمی رسد. آدرس ایمیل گیرنده ممکن است نامعتبر باشد یا دامنه ارسال ایمیل را مسدود کرده باشد.
بر خلاف یک بازگشت نرم (که زمانی است که ایمیل به طور موقت غیر قابل تحویل است)، هیچ راهی برای حل و فصل ایمیل های برگشتی سخت وجود ندارد.
اگر فیلترهای هرزنامه و سرورهای ایمیل فکر کنند که نرخ پرش شما خیلی زیاد است، شما را به عنوان هرزنامه احتمالی علامت گذاری می کنند و آدرس IP شما را مسدود می کنند و به اعتبار فرستنده و قابلیت تحویل ایمیل شما آسیب می زند. همیشه لیست خود را برای ایمیل های برگشتی بررسی کنید و در اسرع وقت آنها را حذف کنید.
منبع تصویر
2. ایمیل های تکراری را حذف کنید
ممکن است متوجه شوید، به خصوص اگر مخاطبین را وارد کنید، برخی از کاربران چندین بار در لیست شما مشترک شده اند. این یک نه بزرگ است زیرا این گیرندگان چندین نسخه از یک ایمیل را دریافت خواهند کرد.
علاوه بر تخریب دقت معیارهای عملکرد کمپین شما، ایمیلهای تکراری اغلب مستقیماً در پوشه اسپم پرتاب میشوند. مزاحم بودن آنها حتی می تواند باعث شود کاربران به طور کلی اشتراک خود را لغو کنند.
3. مشترکین غیرفعال خود را شناسایی کنید
ارائهدهنده ایمیل شما باید بتواند معیارهایی را برای مشترکین فردی به شما نشان دهد، مانند باز شدن ایمیل، کلیکها و نرخ تبدیل آنها. میتوانید از این اطلاعات برای شناسایی مشترکین غیرفعال خود و هدف قرار دادن آنها با کمپینهای مشارکت مجدد استفاده کنید (در یک دقیقه بیشتر در این مورد).
با این حال، گاهی اوقات ممکن است ارزش حذف فوری مشترکین غیرفعال را داشته باشد. اگر کاربر از زمان اشتراک اولیه هرگز با نام تجاری شما درگیر نشده است – به خصوص اگر زمان قابل توجهی گذشته باشد – احتمالاً حذف آدرس و ادامه کار آسان تر است.
منبع تصویر
4. مشترک ایده آل خود را تجسم کنید
مشترک ایده آل شما کسی است که تک تک ایمیل ها را باز می کند و با آنها درگیر می شود. اما آنها دقیقا چه کسانی هستند؟
با ایجاد شخصیتهای مشترک/مشتری، میتوانید تصویر واضحتری از مشترک ایدهآل خود ترسیم کنید و محتوای شخصیشده و هدفمند ایجاد کنید. شخصیت مشترک توصیفی نیمه تخیلی از مشترک ایده آل شما بر اساس تحقیقات بازار و داده ها است.
پرسونای مشترک همچنین به شما کمک می کند تا سرنخ های با کیفیت بالاتر را پیدا کنید، که به نوبه خود منجر به لیست ایمیل با کیفیت بالاتر می شود. این بدان معناست که شما می توانید زمان کمتری را صرف پاکسازی دقیق ایمیل ماهانه کنید و زمان بیشتری را صرف تکمیل راهنمای سبک ایمیل خود و ایجاد کمپین هایی کنید که منجر به نتایج می شود.
5. از نرم افزار مدیریت لیست مناسب استفاده کنید
نرم افزار اتوماسیون ایمیل به شما کمک می کند لیست های ایمیل خود را با کارایی بیشتری مدیریت کنید. برخی از ابزارهای محبوب عبارتند از ActiveCampaign، Moosend، Mailchimp و SendinBlue. همراه با تحقیقات بازار شما، آنها اطلاعات و ابزارهایی را که برای تقسیمبندی لیست ایمیلهایتان بر اساس علایق، رفتارها، تعامل و موارد دیگر نیاز دارید، ارائه میکنند. به مشترکین شما
با تقسیم بندی لیست، می توانید کمپین های بازاریابی ایمیلی شخصی و هدفمند ایجاد کنید که باعث ایجاد تعامل و بازگشت سرمایه بالاتر می شود.
منبع تصویر
سایر ویژگیهای مفید نرمافزار مدیریت فهرست ایمیل شامل دستهبندی مخاطبین و همگامسازی دو طرفه دادهها بین برنامهها است که هر دو فهرستهای شما را مرتب و بهروز نگه میدارند.
همچنین باید با سایر ابزارهای ارتباطی شما مانند نرم افزار مرکز تماس و CRM یکپارچه شود. به عنوان مثال، میتوانید ایمیلهای راهاندازی ایجاد کنید که بهمحض تعامل شخصی با سرویس گیرنده مجازی یا ربات چت شما ارسال میشوند.
6. لغو اشتراک را آسان کنید
یک فرآیند لغو اشتراک دشوار یا طولانی می تواند به اعتبار کسب و کار شما آسیب برساند. بر اساس تحقیقات Qualtrics، 33 درصد از مصرف کنندگان به صورت خصوصی به دوستان خود در مورد یک تجربه بد می گویند. تقریباً 15٪ تجربیات منفی خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. برای شهرت شما خوب نیست
خواه به این دلیل که علایق آنها تغییر کرده است یا به طور تصادفی هنگام خرید مشترک شده اند، گاهی اوقات کاربران تمایل به لغو اشتراک دارند. با ارائه یک راه آسان برای انصراف، می توانید به طور ارگانیک بهداشت ایمیل را حفظ کنید و در عین حال شهرت مثبت خود را حفظ کنید.
یک لینک ساده در پاورقی ایمیل و یک پیام تأیید جذاب معمولاً کار را انجام می دهد!
منبع تصویر
7. یک کمپین برای جذب مجدد مشتریان غیرفعال اجرا کنید
هنگامی که همه کاربران غیرفعال خود را شناسایی کردید، سه گزینه اصلی دارید. اولین مورد، همانطور که قبلاً بحث کردیم، حذف آدرس ها از لیست است. دوم این است که آنها را با یک کمپین مشارکت مجدد هدف قرار دهید.
کمپین های تعامل مجدد به طور خاص کاربران غیرفعال را با پیشنهادات بیش از حد شخصی سازی شده و با انگیزه هدف قرار می دهند. تخفیفها و کوپنها ابزار محبوبی هستند، اما پرسیدن سؤال و نشان دادن ویژگیهای جدید راههایی هستند که میتوانید مشترکان غیرفعال را بازگردانید.
منبع تصویر
8. کاربران غیرفعال را پیدا کنید و به آنها امکان انصراف بدهید
اگر از حذف پیش از موعد کاربران غیرفعال خود می ترسید، می توانید سعی کنید از قبل با یک ایمیل انصراف با آنها تماس بگیرید.
ایمیلهای انصراف معمولاً یکی از سه اقدام را فعال میکنند. یا کاربر بهخوبی از ایمیلهای شما انصراف میدهد (که منجر به حذف دستی ایمیل برای شما میشود). آنها پاسخ نمی دهند (که نشانه مطمئنی است که آدرس آنها باید حذف شود). یا آنها دوباره درگیر خواهند شد، به خصوص اگر مقداری شوخ طبعی و احساسات را تزریق کنید.
منبع تصویر
9. یک گزینه انصراف را امتحان کنید
شما همچنین می توانید یک استراتژی بازاریابی ایمیلی به نام انصراف را به کاربران خود ارائه دهید. انصراف به سادگی به این معنی است که کاربران می توانند نوع و تعداد ایمیل های دریافتی خود را سفارشی کنند. این رویکرد مشتری محور تضمین می کند که کاربران فقط آنچه را که به آن علاقه دارند دریافت می کنند.
منبع تصویر
آنها همچنین ممکن است به جای آن روش ارتباطی متفاوتی مانند تلفن یا پیامک را ترجیح دهند. برای ارتباطات تلفنی، مطمئن شوید که یک شماره کسب و کار 800 برای تأیید اعتماد خود دارید.
10. هنر رها کردن را تمرین کنید
این بیشتر یک نکته روانشناسانه بازاریابی ایمیلی است. خلاص شدن از شر مشترکین غیرفعال دشوار است، حتی وقتی متوجه شدید که چرا اینقدر مهم است. تمرین هنر رها کردن به شما کمک می کند تا در نحوه مدیریت لیست ایمیل خود قاطعانه تر شوید و کیفیت و ارزش را بر تعداد مشترکین ترجیح دهید. 100 خواننده درگیر بهتر از 1000 خواننده غیرفعال است.
پاکسازی لیست مشترکین ایمیل خود را از امروز شروع کنید
در سطح فیزیکی، پاکسازی لیست ایمیل مارکتینگ شما به شناسایی و حذف کاربران غیرفعال و کم کیفیت مربوط می شود. در سطح روانشناختی، تغییر طرز تفکر است. به یاد داشته باشید، مهم نیست که چند مشترک دارید. اگر هیچ یک از آنها جذاب نباشد، کمپین های ایمیلی شما بازگشت سرمایه شما را ایجاد نمی کند!
ایمیل یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباطی ماست. اولویت دادن به کیفیت بر کمیت به طور طبیعی انجام نمی شود، اما منجر به فهرستی از مشترکان درگیر و در حال تبدیل می شود. برای پاک کردن لیست ایمیل خود امروز این نکات را دنبال کنید:
- ایمیل های سخت برگشتی را شناسایی کنید
- ایمیل های تکراری را حذف کنید
- مشترکین غیرفعال خود را شناسایی کنید
- از نرم افزار مدیریت لیست مناسب استفاده کنید
- مشترک ایده آل خود را تجسم کنید
- یک گزینه لغو اشتراک برای مشترکین ارائه کنید
- با مشتریان غیرفعال خود ارتباط برقرار کنید
- کاربران غیرفعال را پیدا کنید و به آنها امکان انصراف بدهید
- هنر رها کردن را تمرین کنید
درباره نویسنده
گریس لاو مدیر محتوای رشد در Dialpad است، یک مرکز تماس به عنوان ارائهدهنده راهحلهای خدماتی برای همکاری تیمی بهتر و آسانتر. او بیش از 10 سال تجربه در نوشتن محتوا و استراتژی دارد. او در حال حاضر مسئول استراتژی های محتوای مارک دار و سرمقاله است و با تیم های SEO و Ops برای ساخت و نگهداری محتوا همکاری می کند. اینجا لینکدین اوست.