
هوش مصنوعی نام بازی در Google Marketing Live 2023 بود، که اکثر بهروزرسانیها و اعلامیههای گوگل بر این موضوع متمرکز بودند که چگونه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند به کسبوکارها در دستیابی به نتایج بهتر، ارتباط با مشتریان و ارائه پیام مناسب در زمان مناسب کمک کنند.
گوگل ارائه خود را به سه بخش C تقسیم کرد: ارتباط با مشتری، خلاقیت و اطمینان، با مثال هایی از اینکه چگونه ابزارها و ویژگی های جدید (با هوش مصنوعی) می توانند به کسب و کارها در هر یک از این لحظات حساس کمک کنند.
انگار اونجا بودیم…
بنابراین، می خواهید بدانید که چه چیزی در راه است (یا چه چیزی در حال حاضر رسیده است) در حالی که کسب و کار خود را در Google تبلیغ می کنید؟ شما خوش شانس هستید زیرا ما نگاهی اجمالی از مهم ترین به روز رسانی ها و اعلامیه های به اشتراک گذاشته شده در Google Marketing Live 2023 را به اشتراک می گذاریم.
1. مکالمه در تبلیغات گوگل
این بهروزرسانی به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که اساساً از Google بخواهند آنها را در فرآیند تنظیم کمپین راهنمایی کند. شما برخی اطلاعات یا درخواستها را ارائه میکنید و Google داراییهایی را بر اساس آنچه ارائه میدهید، از جمله عناوین، توضیحات و موارد دیگر ایجاد میکند. گوگل گفت: هرچه اطلاعات بیشتری ارائه دهید، تبلیغات شما دقیق تر خواهد بود.
آزمایش این ویژگی در ماه جولای آغاز خواهد شد.
2. دارایی های ایجاد شده به صورت خودکار با استفاده از هوش مصنوعی مولد
با استفاده از این ویژگی، گوگل از هوش مصنوعی برای تولید سرفصلها و داراییهای تبلیغاتی استفاده میکند که به جستجوی خاص نزدیکتر هستند، بدون اینکه چیزی را که شما ارائه میدهید به خطر بیاندازد.
3. استودیو محصول
گوگل به اشتراک گذاشت که تبلیغات محصول با چندین تصویر منجر به افزایش ۷۶ درصدی در نمایش در مقایسه با تبلیغات تک تصویری می شود. بنابراین آنها مدیریت، ایجاد و آپلود محتوای محصول را مستقیماً از فید خرید آسان می کنند.
Product Studio به کسب و کارهای تجارت الکترونیک اجازه می دهد تا تصاویر خود را با استفاده از هوش مصنوعی ویرایش و بهبود بخشند. می توانید پس زمینه را حذف کنید، تصویر را بزرگ کنید و توضیح دهید که می خواهید تصویر چگونه به نظر برسد. از آنجا، گوگل چهار گزینه را برمی گرداند که با توضیحات شما مطابقت دارند تا از بین آنها انتخاب کنید. سپس می توانید تصویر خود را به Merchant Center اضافه کنید، تصویر را اضافه کنید یا در یک فروشگاه آنلاین قرار دهید، و به طور خودکار در تمام محصولات Google شما ذخیره می شود.
گوگل گفت این کار به روز رسانی دارایی ها را برای تعطیلات یا فصول آسان تر می کند. اواخر امسال در دسترس خواهد بود.
4. جستجوی Google Generative Experience
Google این موضوع را با جزئیات بیشتری در Google I/O پوشش داد، اما یک نمای کلی و دستورالعملها را برای نسل جستجوی جدید خود، و همچنین مکان نمایش تبلیغات در آن جستجو و برخی از احتمالات آینده ارائه کرد. در اینجا ما به SGE شیرجه زدیم.
5. کمپین های مشاهده ویدیو
هدف کمپینهای مشاهده ویدیو، به حداکثر رساندن نتایج در YouTube بر اساس هزینه به ازای هر بازدید است. کمپینهای مشاهده ویدیو فرمتهای تبلیغاتی، از جمله تبلیغات درون جریانی قابل رد شدن، تبلیغات درون فید و YouTube Shorts را ترکیب میکنند. گوگل به اشتراک گذاشت که آزمایش زودهنگام این قالب کمپین در مقایسه با تبلیغات ویدیویی تک قالبی، 40 درصد بازدید بیشتری داشته است. بتای کمپینهای مشاهده ویدیو از ماه آینده شروع میشود.
6. کمپین های نسل جستجو
کمپینهای Search Generation بهعنوان یک نوع کمپین طراحی شده برای بازاریابان اجتماعی برای دستیابی به مشتریان در کانالهای متمرکز بصری خود، مانند YouTube، Discover و Gmail اعلام شدند. این نوع جدید از کمپین مبتنی بر هوش مصنوعی برای «درگیر کردن و هدایت کنش در میان مصرفکنندگان با ویژگیهای فراگیر و بصری» طراحی شده است.
در کمپینهای Search Generation، میتوانید مخاطبان شبیه به هوش مصنوعی ایجاد کنید، بخشهای خاص مخاطب را تنظیم کنید و تبدیلها را اندازهگیری کنید، و همچنین بینشهایی برای ارتقای برند دریافت کنید.
7. تطابق گسترده کنترل برند
این بهروزرسانی به شما این امکان را میدهد تا دسترسی گستردهتری به منطبق داشته باشید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که با تمام ترافیک برند مرتبط برای کسبوکار شما مطابقت دارد. این ویژگی در حال حاضر در نسخه بتا موجود است.
8. جذب مشتریان جدید با حداکثر عملکرد بالا
این بهروزرسانی با هدف جذب مشتریان جدیدی است که ارزش مادام العمر بالایی دارند یا مشتریانی که اخیراً با برند شما درگیر نشدهاند. با استفاده از هوش مصنوعی، میتوانید کاری کنید که Google برای مشتریانی که با این بخشها مطابقت دارند، پیشنهاد بیشتری بدهد.
9. بعدی Google Merchant Center است
Google در سال 2024 Google Merchant Center Next را جایگزین Merchant Center با Google Merchant Center بعدی خواهد کرد. Google Merchant Center Next به عنوان تجربه سادهتری نسبت به Merchant Center معرفی شد، با ویژگیهایی که به خردهفروشان اجازه میدهد به راحتی اطلاعات محصول را از وبسایتهای خود پیوند دهند و بر نحوه نمایش محصولات خود کنترل داشته باشند. Google بدون بهروزرسانی دستی فید.
خردهفروشان همچنین میتوانند اطلاعات مربوط به محصولات پرفروش در Google، معیارهای قیمتگذاری را ببینند و اطلاعات و دیدگاههای رقابتی را بیابند.
Merchant Center Next در حال حاضر برای خرده فروشان منتخب در دسترس است و به زودی به طور گسترده در دسترس خواهد بود.
10. Google Analytics 4 Audience Builder
Google Analytics Audience Builder 4 (GA4) به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد که مخاطبان جدیدی از Google Analytics درست در حساب Google Ads خود ایجاد کنند. این شامل Predictive Audiences نیز میشود، که گوگل میگوید از هوش مصنوعی برای کمک به شما برای دسترسی به افرادی که احتمال خرید بیشتری دارند استفاده میکند.
این ویژگی به زودی ارائه می شود، اما فقط در صورت استفاده از GA4 در دسترس است (تا اول ژوئیه برای ارتقا فرصت دارید!).
11. Performance Max اطلاعات عبارت جستجو را بهبود بخشید
تبلیغ کنندگان خواسته اند شفافیت بیشتری در مورد اینکه چگونه حداکثر عملکرد منجر به نتایج می شود، داشته باشند. گزارش Insights Keyword Enhanced راه حل گوگل است. این بینش به شما امکان میدهد ببینید عملکرد برتر چگونه به تغییرات پاسخ میدهد تا بتوانید کمپینهای خود را بیشتر تنظیم کنید. این گزارش بینش همچنین شامل اطلاعاتی در مورد آنچه باعث تغییرات عملکرد و نحوه عملکرد داراییهای تبلیغاتی خاص میشود، میشود.
این ویژگی به زودی می آید.
منتظر اطلاعات بیشتر از Google Marketing Live باشید…
نگران نباشید، پوشش Google Marketing Live (GML) تمام نشده است! برای تفصیل جزئیات بیشتر آنچه در GML 2023 اتفاق افتاد، دوباره بررسی کنید.
در حال حاضر، در اینجا به روز رسانی هایی است که ما (به طور خلاصه) به آنها نگاه کرده ایم:
- تجربه مکالمه در تبلیغات گوگل
- دارایی های ایجاد شده به صورت خودکار با استفاده از هوش مصنوعی مولد
- استودیو محصول
- تجربه مولد جستجوی گوگل
- کمپین های مشاهده ویدیو
- کمپین های نسل جستجو
- تطابق گسترده کنترل های برند
- جذب مشتریان جدید با عملکرد بالا و ارزش بالا
- بعدی Google Merchant Center است
- Google Analytics 4 Audience Builder
- Performance Max اطلاعات عبارت جستجو را بهبود بخشید