در دنیای تبلیغات آنلاین، تبلیغات نمایشی و اجتماعی بسیار محبوب هستند. آنها فضای زیادی را برای خلاقیت با کپی و تصاویر شما فراهم می کنند، می توانید عناصر نام تجاری را ترکیب و مطابقت دهید و هر تبلیغ شخصیت خاص خود را دارد.
با تبلیغات جستجو؟ نه چندان
هیچ تصویری برای تنظیم لحن وجود ندارد (افزونههای تصویر به حساب نمیآیند)، همه همان 90 کاراکتر متن آبی را دریافت میکنند و کلماتی که استفاده میکنید مستقیماً بر امتیاز کیفیت و رتبه آگهی شما تأثیر میگذارند. میتونه خیلی حس شیرینی بری داشته باشه…
اما این بدان معنا نیست که هنوز نمی توانید راه هایی برای خلاق بودن و متمایز کردن خود از سایر تبلیغ کنندگان SERP پیدا کنید. در واقع، من چند نمونه از تبلیغات گوگل را برای اثبات این موضوع جمع آوری کرده ام. برای بررسی تبلیغات جستجویی که از طیف گستردهای از صنایع، رنگها و رویکردهایی متمایز هستند و میتوانید از آنها برای دریافت ایده برای خود استفاده کنید، ادامه مطلب را بخوانید.
12 مثال جذاب از مدل سازی گوگل ادز
همانطور که ایدههای این مثالها را ایدهگیری میکنید، ممکن است غرق شوید که چگونه میتوانید آن را با استفاده از قالب تبلیغات جستجوی پاسخگو کار کنید. نگران نباش. ما یک الگوی کپی تبلیغات جستجوی قابل تنظیم داریم که می توانید از آن استفاده کنید.
1. متخصص سریع
هنگامی که من عبارت «خرید نوسان» را جستجو کردم، آگهیهای متعددی را دیدم که همه کارهای درست را انجام میدادند – از کلمه «بهترین» استفاده میکردند، تخفیفها را ذکر میکردند، ویژگیهای منحصربهفردی را به اشتراک میگذاشتند. اما این تبلیغ از کینگ سوئینگ ست با عنوان جذاب خود، “ما تاب می زنیم، هیچ چیز دیگری” به من فروخت. اگر این تمام کاری است که کینگ انجام می دهد، پس باید در این کار خوب باشد. این بازاریابی در بهترین حالت خود است.
من همچنین لحن گفتگوی توضیحات را دوست دارم (“ما متوجه شدیم، این یک خرید بزرگ است”) یک مثال عالی است که اگر در زمینه خاصی تخصص دارید، باید دنبال کنید.
2. متمایز کننده
عنصر کلیدی در هر گام آسانسوری، وجه تمایز شماست – چیزی که شما را از سایر فروشندگان محصول یا خدماتتان متمایز می کند. این آگهی از Kustomer برای درخواست “نرم افزار خدمات مشتری” ظاهر شد و عنوان آن “پلتفرم خدمات مشتری – بر اساس مشتریان، نه بلیط” است.
عبارت “این، نه آن” می تواند راهی قدرتمند برای متمایز کردن محصول یا خدمات شما از رقبا باشد. سپس یک توضیح خوب وجود دارد که می گوید: «نرم افزار مشتری محور برای پاسخ فوری و عمیق به درخواست های خدمات مشتری».
خیلی خوب.
3. قابلیت رها کردن
یکی دیگر از راههای متمایز کردن کسبوکارتان از تبلیغات اطراف، ذکر یک ویژگی بسیار خاص است. به عنوان مثال، برای همان درخواست بالا، تبلیغی از Zoho وجود دارد که میگوید «بهترین نرمافزار خدمات مشتری – هوش مصنوعی برای استنباط احساسات مشتری». اکنون این یک نقطه فروش منحصر به فرد است. برای من برجسته است. اگر در توضیحات بیشتر در مورد این ویژگی وجود داشت، تبلیغ می توانست قوی تر باشد، اما از طرف دیگر، فتنه باعث می شود که من کلیک کنم.
4. بانکدار سودمند
در طرف دیگر این طیف، ما این نمونه از تبلیغات گوگل را از Thesis داریم که بر مزایای افزایش کلیک تکیه دارد. عبارت جستجو “مکمل های انرژی با کیفیت بالا” است و هنوز هیچ چیزی در عنوان به مکمل ها یا کیفیت اشاره نمی کند. روی آن نوشته شده است: «تمرکز، انرژی، وضوح – ساعتهای تمرکز، صفر تصادف». در ادامه توضیحات آمده است: “پروژه های خود را کامل کنید، اهداف خود را کامل کنید و به دست آورید. بازگشت به کار متمرکز.”
✅ راهنمای رایگان
به دنبال راه های بیشتری برای بهبود تبلیغات گوگل خود هستید؟ >> ما را دانلود کنید هک تبلیغات گوگل
5. مقدماتی
در آگهی گوگل زیر از BlueVine آمده است: “وام های کسب و کار کوچک – 100 هزار دلار + درآمد سالانه مورد نیاز”. این احساس کمی دارد… محدود کننده است، اینطور نیست؟ اما نکته اینجاست. BlueVine نمیخواهد برای کلیکها هزینه بپردازد یا CRM خود را با سرنخهایی که واجد شرایط نوع وام ارائهشده نیستند مسدود کند. این یک راه عالی برای پیششرکت کردن سرنخها و جلوگیری از هدر رفتن هزینههای تبلیغات Google است.
6. هنرمند آلتراتیو
مطمئناً، فرمولها و تکنیکهای کپینویسی فانتزی مانند تیپهای سطلی و PAS (راهحل درد-آژیتاسیون) وجود دارد، اما PSA (تغییر ساده و ساده) نیز وجود دارد، و تبلیغ Fiverr Google در زیر نمونهای عالی از آن است.
این عبارت “خدمات فریلنس Fiverr – استخدام افراد حرفه ای برای پروژه های خود” می باشد. پنج، آزاد، حرفه ای، پروژه – چه در نظر گرفته شده باشد یا نه، خواندن آن آسان است و حتی حس زیبایی دارد. حتی در توضیحات عبارت “کل جهان” وجود دارد. من میگیرمش.
7. منشی
متنی که می فروشد، واضح، مختصر، قانع کننده و معتبر است. بهترین راه برای قابل اعتماد بودن بدون پرحرفی؟ صفت ها را حذف کنید و اعداد را جایگزین کنید. در مثال تبلیغ گوگل Thrive Market در زیر، اعداد زیادی را می بینیم. همه آنها هستند… “ما اولین بازار آنلاین ارگانیک هستیم، ما 30٪ از برندهای برتر را داریم، ما 1 میلیون عضو داریم و بیش از 6000 محصول را حمل می کنیم، اما چه کسی در حال شمارش است، درست است؟”
آن ها هستند. و دلیلی دارد. این نشانه های اعتماد زیادی است.
8. همکار
بازاریابان زمان زیادی را صرف ارائه عالی ترین و جذاب ترین نسخه تبلیغاتی می کنند، در حالی که واقعاً کلماتی که ما به سمت آنها جذب می شویم کلماتی هستند که خودمان استفاده می کنیم. به عبارت دیگر، گفتگو جذابیت جدید است. تبلیغ Google ContentFly زیر یک مثال عالی است. این عبارت “بهترین خدمات کپی رایت – بدون هرزنامه وبلاگ، بدون رقیق شدن کلمه کلیدی” خوانده می شود.
بهعنوان یک بازاریاب محتوا که در طول سالها در معرض هرزنامههای وبلاگ و کلمات کلیدی بودهام، این نسخه برای من موسیقی است. به علاوه، خلاصه قابل توجه است: محتوای عالی یک تجمل نیست، یک ضرورت است. درخواست محتوا از 1٪ از نویسندگان برتر. آفرین.
9. دیو سرعت
وقتی «وکیل کلاهبرداری» را در گوگل جستجو کردم، چندین آگهی دریافت کردم که بیشتر آنها توضیحات طولانی و پر از ویژگی ها و مزایا داشتند. همه اینها خوب و خوب است، اما بعد از آن یکی از justanswer.com وجود داشت که می گفت “از یک وکیل بپرسید: کلاهبرداری – وکیل در عرض چند دقیقه پاسخ می دهد”. بلافاصله در اینجا عجله می کنیم، و توضیحات سریع یک خطی و پسوند مرور زیر آن علامتی بر روی کیک است.
هر چه خواندن یک کار یا دستورالعمل ساده تر باشد، قابل باورتر و آسان تر قابل درک است. این روانی شناختی است. این روانشناسی کپی رایتینگ است.
10. نقطه درد
یادتان هست که قبلاً به فرمول کپی رایتینگ PAS اشاره کردم؟ شما به نقطه درد توجه می کنید، سپس آن را حرکت می دهید، سپس راه حل را ارائه می دهید. مثال Coordinate Google Ad در زیر احتمالاً کوتاه ترین نسخه این تکنیک است. در آگهی نوشته شده است: «ردیابی نیست؟» (درد) – انداختن توپ؟» (گیج و سردرگمی)، سپس در توضیح «نرم افزار مدیریت پروژه هماهنگ می تواند کمک کند» (راه حل).
و سپس آخرین آژیتاتور کوچک با “شروع به پاسخگویی مشتریان کنید.” اگر این بازاریابی احساسی نیست، پس من نمی دانم چیست.
11. زباله
آیا تبلیغاتی را می شناسید که جملاتی مانند “خمیر دندان ما 25 درصد بیشتر از تامین کننده اصلی لکه های قهوه را پاک می کند” را می شناسید؟ و این اساساً روش آنها برای گفتن “از این بچه ها استفاده نکنید، ما بهتریم” است؟ یک تبلیغ گوگل که اساساً همین را می گوید چطور؟
در مثالی که در آگهی گوگل در زیر مشاهده می کنید، «برادران نانوا» (شرکت HVAC) را جستجو کردم و متوجه آگهی دومی خواهید شد که با عنوان «این بچه ها را استخدام نکنید، واقعاً – ما می توانیم قیمت آنها را افزایش دهیم». در واقع، این کپی تبلیغات در واقع زمانی بیشترین تاثیر را دارد که تبلیغ نتیجه شماره 1 نباشد. بسیار هوشمندانه.
می توانید نمونه های رقابتی تر از تبلیغات گوگل را در اینجا بیابید.
12. رندی تکراری (؟)
نزدیک ترین چیز به نانسی بنابراین تکرار در این مثال تبلیغاتی گوگل (“هزینه بیشتری برای موشک پرداخت نکنید – از پرداخت هزینه کامل خودداری کنید”) می تواند به یکی از دو دلیل باشد. یا به دلیل روشی است که تبلیغات جستجوی واکنشگرا کار می کنند – گوگل سرفصل ها را ترکیب و مطابقت می دهد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید آنها را طوری تنظیم کرده اید که همه ترکیب ها با یکدیگر کار کنند.
یا عمدی است. توجه داشته باشید که این برند مناسبی برای تنیس یا ورزش نیست. این آگهی خرید Capital One برای افزونه مرورگر آن است، بنابراین هدف ممکن است جلب توجه به فاکتور مقرون به صرفه بودن و جذب افرادی باشد که به دنبال بهترین راکت نیستند، بلکه به دنبال بهترین تخفیف هستند.
در هر صورت، هر پیامی که میخواهید منتقل کنید، تکرار یک تکنیک کپینویسی موثر برای رساندن آن است.
نکاتی را که از این نمونههای Google Ads استفاده کنید
همانطور که می بینید، حتی با محدودیت هایی که برای تبلیغات جستجو داریم، هنوز فضا برای خلاقیت و یافتن راه هایی برای برجسته شدن در SERP ها وجود دارد. در اینجا نکات کلیدی از این نمونه های تبلیغاتی گوگل وجود دارد که می توانید از آنها برای الهام بخشیدن به خودتان استفاده کنید:
- اگر در زمینه خاصی تخصص دارید، آن را شناخته و به مخاطبان خود اعتماد کنید.
- کسب و کار خود را با عبارت «این، نه آن» متمایز کنید.
- یک ویژگی متمایز را در عنوان خود بگنجانید.
- کپی تبلیغات خود را با مزایا همراه کنید.
- با گنجاندن امتیاز قیمت یا الزامات، سرنخ های خود را از قبل واجد شرایط کنید.
- ریتم کپی آگهی خود را با آلتراسیون بدهید.
- از داده ها (تعداد مشتریان یا نظرات، میانگین رتبه بندی، گزینه های انتخاب و غیره) به عنوان سیگنال اعتماد استفاده کنید.
- با مخاطبان خود به صورت مکالمه صحبت کنید.
- بر سرعت خدمات با نسخه تبلیغاتی که سریع خوانده می شود تأکید کنید.
- فرمول کپی رایتینگ درد-گیج-راه حل را امتحان کنید.
- نام تجاری رقیب خود را با نسخه رقابتی خارجی پیشنهاد دهید.
- پیامی را با تکرار به خانه هدایت کنید.