
آخر هفته گذشته من در جاده بودم و بعد از یک صبح پر از کارها گرسنگی می کشیدم. تلفنم را بیرون آوردم و بعد از اینکه با ناوبری گیج کننده، منوهای پی دی اف منسوخ شده و ساعات کار مشکوک مواجه شدم، در نهایت راهی خانه شدم تا به یک کاسه غم انگیز غلات بسنده کنم. من طراحی وب سایت وحشتناک بسیار رایج رستوران را مقصر می دانم، و من تنها کسی نیستم که با طراحی ضعیف وب سایت از حمایت منصرف شده ام.
در واقع، 68 درصد از افراد ناهارخوری از بازدید از یک رستوران به دلیل یک وب سایت بد دلسرد می شوند.
به همین دلیل است که من تعدادی از بهترین نمونههای طراحی وبسایت رستوران را فهرستبندی میکنم که میتوانید برای الهام گرفتن از آنها استفاده کنید، خواه در حال بازسازی سایت خود، بهروزرسانی نام تجاری خود یا راهاندازی رستوران خود باشید.
با این حال، قبل از اینکه به مثالها بپردازیم، بیایید نگاهی دقیقتر به این موضوع بیندازیم که چرا باید به طراحی وبسایت رستوران خود اهمیت دهید – نه تنها برای جلوگیری از خراب کردن صبحهای آخر هفته، بلکه برای رشد کسبوکارتان.
چرا باید به طراحی سایت رستوران اهمیت دهید؟
شما قبلاً آمار را در مقدمه خوانده اید، اما در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد:
- 77 درصد از مصرف کنندگان قبل از صرف غذا یا بیرون رفتن از وب سایت یک رستوران دیدن می کنند.
- هنگام سفارش آنلاین، مشتری به احتمال زیاد از وب سایت یک رستوران استفاده می کند تا یک سایت شخص ثالث مانند Grubhub.
- حتی اگر یک وب سایت کاربردی دارید، 30 درصد از افراد ناهارخوری به دلیل ظاهر قدیمی خود را به تعویق می اندازند.
بنابراین در حالی که منو، پروفایل ها و فهرست های رسانه های اجتماعی شما برای بازاریابی رستوران شما مهم هستند، یک وب سایت جذاب و موثر برای فروش و درآمد ضروری است.
و اهمیت حضور دیجیتال قویتر اهمیت بیشتری پیدا میکند. جای تعجب نیست که نسل های جوان ترجیحات قوی تری برای تعاملات آنلاین دارند، از جمله سوالات متداول وب سایت از طریق تماس تلفنی، سفارش از طریق یک وب سایت یا برنامه به جای تلفن، و موارد دیگر.
در واقع، Statista دریافت که بیش از 50 درصد از افراد 18 تا 29 ساله در آوریل 2020 به صورت آنلاین غذا سفارش داده اند و تقریباً 40 درصد از افراد 30 تا 49 ساله.
13 نمونه طراحی سایت رستوران خوشمزه
موثرترین طراحی وب سایت به سبک رستوران شما بستگی دارد. رسمی است یا غیر رسمی؟ یک مکان شام صمیمی یا یک آبجوسازی که باید حتماً از آن بازدید کنید؟ کامیون مواد غذایی یا زنجیره محلی؟ شما می خواهید شخصیت محل برگزاری خود را به مشتریان خود منتقل کنید تا آنها دقیقا بدانند که چه انتظاراتی دارند، بنابراین همه این عوامل بر طراحی وب سایت شما تأثیر می گذارد. اما برخی از عناصر استاندارد وجود دارد. که بدون توجه به آن می خواهید آن را وارد کنید.
بنابراین ما 13 نمونه طراحی وب سایت رستوران را با این موارد ضروری جمع آوری کرده ایم، از جمله برندسازی عالی، ناوبری بصری، و موارد دیگر. نگاه کن
1. صدف
میدا یک رستوران ایتالیایی در انتهای جنوبی بوستون با غذاهای ماکارونی شگفت انگیز، فهرست شراب عالی، و فضایی است که به سادگی عالی است. طراحی وب سایت کاملاً با این موضوع مطابقت دارد.
پسزمینه صورتی سایهدار هزاره، فونت ظریف sans-serif، عکس جذاب. جلوه جالب و قابل کلیک است، که برای رستورانی که می خواهد رزرو و سفارش آنلاین دریافت کند عالی است.
2. به بنت
اگر فکر میکردید طراحی برند چشمنواز فقط برای رستورانهای باحال یا فانتزی است، بیایید نگاهی به بنت بیندازیم. این ساندویچ فروشی در Kennebunk، مین، با مکان های اضافی در نیوهمپشایر، مین، و بوستون واقع شده است.
ساندویچ خط کشیده حس نوستالژیک دارد، اما فونت لوگو زیبا و مدرن است. سیاه و سفید همچنین یک پس زمینه واضح برای عکس های ساندویچی و لهجه سرگرم کننده زرد روشن است. به علاوه، برای یک مکان ساندویچی با منشاء شهر ساحلی به خوبی کار می کند.
3. کلبه را تکان دهید
Shake Shack یک زنجیره بزرگ فست فود با حسی جوان و مدرن است. طرح رنگ وب سایت او شبیه بنت است: سیاه و سفید با سبز روشن.
وب سایت Shake Shack همچنین منوی خود را – که اکثر جستجوگران به دنبال آن هستند – در صفحه اصلی خود دارد.
تصاویر دقیق هستند و همه چیز را روی همبرگرها و ساندویچ ها نشان می دهند و دقیقاً در زیر هر مورد توضیحات کاملی شامل تمام اطلاعات آلرژی زا وجود دارد. این عالی است، اما فقط برای زنجیرههای بزرگ یا فرنچایزها نیست. گنجاندن این اطلاعات کلیدی برای ارائه خدمات کارآمد و ایمن به بسیاری از افراد است، بنابراین برای هر کسی که محدودیت های غذایی دارد به راحتی می توانید بدانید که کدام موارد در منوی شما برای آنها مناسب است.
4. دونات مربع یونیون
یکی از عناصر طراحی غیرقابل مذاکره برای وب سایت رستوران شما (وب سایت های املاک و مستغلات نیز!): عکس. 45 درصد از بازدیدکنندگان رستوران می گویند که به طور خاص به دنبال عکس غذا در وب سایت رستوران ها می گردند و 36 درصد می گویند که عکس های ناامید کننده غذا آنها را از بازدید از رستوران منصرف می کند.
لازم نیست آنها فوق العاده فانتزی یا مرحله ای باشند، اما غذا باید شگفت انگیز به نظر برسد. در اینجا نحوه انجام یونیون اسکوئر دوناتز آمده است.
خوشمزه، کمال دونات.
5. بنیانگذاران کشاورز
Founding Farmers زنجیرهای از رستورانهای مزرعه تا میز در اقیانوس اطلس است که در دی سی سرچشمه گرفته است، از این رو نام جذاب و جذابی به آن داده شده است. رستوران ها غذاهای تازه با محصولات محلی و تاکید بر صبحانه دیرهنگام ارائه می دهند. علاوه بر این، Founding Farmers در مالکیت اکثر کشاورزان است، به طور پایدار مدیریت می شود، و متعهد به بازپرداخت به جوامع خود است.
این تاکید بر انسان در قسمت جلوه و مرکز ویدئو در بخش شخصیت قرار دارد.
این ویدئو تجربه را از ابتدا تا انتها با مردم قاببندی میکند – یک غذاخوری که در درب خانه راه میرود، سرآشپزها در حال آشپزی و سرو کردن هستند، و یک سرور با سفارش بیرونآوری بالاتر و فراتر از آن میرود. راهی عالی برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان بالقوه مرکز احساس خوب این زنجیره محلی.
6. آشپزخانه گمشده
The Lost Kitchen یک رستوران بوتیک کوچک است که توسط ارین فرنچ افتتاح شد که در چند سال گذشته منفجر شده است. اکنون این یک رستوران بسیار بیشتر از یک رستوران است – این یک BnB، یک فروشگاه کوچک دستفروشی، کتاب آشپزی و حتی یک برنامه تلویزیونی است. وب سایت این موضوع را بدون از دست دادن برند به خوبی بیان می کند.
پس زمینه نرم مایل به سفید و فونت های خاکستری غنی. طراحی ساده شده و به عکسهای بیصدا در اطراف عکس روشنتر و رنگارنگتر ارین فرنچ توجه کنید. این باعث می شود قلب رستوران، که اکنون این برند است، در مرکز بماند.
7. جوستو
رستوران شما نیازی به داشتن یک سرآشپز معروف یا یک برنامه تلویزیونی برای نشان دادن نقاط قوت منحصر به فرد شما ندارد. شاید این یک غذای منحصر به فرد خاص باشد، شاید مکان آن باشد، شاید این سنت خانواده باشد. هر چیزی که مکان شما را خاص می کند باید در وب سایت شما برجسته شود.
جوستو این کار را به خوبی انجام می دهد. این رستوران دارای یک فضای داخلی کوچک و یک بار و بار در فضای باز بزرگ با صندلی های عرشه مشرف به نیوپورت، بندر رود آیلند است. این عکس البته در صفحه اصلی اوست.
8. پیتزا فروشی بدیا
داشتن یک داستان، مکان یا تمرکز کاملا منحصر به فرد بسیار عالی است (مخصوصا برای صفحه درباره ما). اما گاهی اوقات چیزی که رستوران شما را خاص می کند می تواند رایج تر باشد: غذاهای تازه مزرعه، یک ارتباط محلی، یک غذای آهسته و دست ساز.
این هنوز هم در طراحی وبسایت رستورانها باید بالاترین صورتحساب را داشته باشد.
در اینجا یک مثال است. پیتزایا بدیا، واقع در فیلادلفیا، پیتزای دست ساز و فرآوری آن را درست در صفحه اصلی به نمایش می گذارد.
لذیذ به نظر می آید. امتیازات جایزه برای بنر تبلیغاتی تغییر برنامه نیز.
9. شورشی شورشی
اگر رستوران شما در مطبوعات برجسته شده است یا جوایزی دریافت کرده است، این باید در وب سایت شما قرار گیرد. بسته به برند شما، این می تواند یک عکس، پیوند یا نشان در صفحه اصلی شما باشد.
Rebel Rebel یک بار شراب طبیعی در سامرویل، ماساچوست است که موفق می شود دستاوردهای خود را به طور برجسته به اشتراک بگذارد بدون اینکه از شخصیت هیپستر خود دور شود.
Rebel Rebel جایزه جیمز ریش خود را با یک بنر ساده جشن گرفت – بنری که به همه اجازه می دهد بدانند، اما نمی جوشد و ناراحت نمی شود.
10. کنتس
هر بار که از یک وب سایت رستوران (یا هر وب سایتی برای آن موضوع) بازدید می کنم، به دنبال چیزی هستم. منو، ساعت، ارتباطات اجتماعی، رزرو. به همین دلیل است که باید ناوبری آسان در سایت خود را در اولویت قرار دهید.
من عاشق این هستم که چگونه Condesa، یک رستوران مکزیکی در فیلادلفیا، بدون اینکه طراحی مفید یا خسته کننده به نظر برسد، به این کار دست می یابد.
در سمت چپ، در میان گالری عکسهای رستوران میچرخد، و صورتی پررنگ در سمت راست، تمام اطلاعات مورد نیاز شما را دارد، از جمله یک CTA برای رزرو رزرو و دیگری برای سفارش بیرونبر. خوب و ساده.
11. غذاهای صورتی
رز فودز همچنین از رنگ های روشن برای نشان دادن شخصیت برند خود استفاده می کند. این رستوران که در پورتلند، مین واقع شده است، خود را به صورت آنلاین به عنوان یک مغازه شیرینی فروشی خانگی با ساندویچ ها و غذاهای کلاسیک یهودی معرفی می کند.
از آنجایی که تمرکز بر روی کلاسیک است، Rose Foods بر فونتهای یکپارچهسازی با سیستمعامل و نقاشیهای زیبا متکی است و فقط چند عکس را شامل میشود. تاثیر؟ بر اساس انتظارهای آخر هفته فروشگاه کوچک و 20 هزار دنبال کننده اینستاگرام، کار می کند.
12. Uni
یکی از دلایلی که یک وب سایت رستوران بسیار مهم است تا درست انجام شود این است که اغلب اولین تعامل مشتری بالقوه شما با گروه شماست. شما می خواهید تمام اطلاعات ضروری را درج کنید و همچنین به آنها بگویید که هنگام بازدید از IRL شما چه انتظاری دارند.
در اینجا یک مثال عالی از Uni، izakaya در بوستون آمده است.
احساس وب سایت براق، تاریک، صمیمی و شلوغ است (به روشی دنج). این دقیقا همان چیزی است که یونی در درون خود احساس می کند.
13. دختر و بز
برخی از رستوران ها مکان های متعددی دارند که تقریباً یکسان هستند. اما دیگران مکان های متعددی با شخصیت های متفاوت دارند. اگر این رستوران شماست، حتما آن را در وب سایت خود ارسال کنید. Girl & the Goat این کار را به خوبی انجام می دهد.
فضای داخلی لوکیشن لس آنجلس سبک و مطبوع با نور خورشید طبیعی و سرسبزی است. مکان شیکاگو تیرهتر و خوشحالتر است، با رنگهای چوبی غنی، لهجههای سیاه و نواری پرآذین. این وب سایت دارای عکس هایی است که جذابیت محیط هر مکان و همچنین غذاهای به همان اندازه خوشمزه را برجسته می کند.
مطمئن شوید که طراحی وب سایت رستوران شما ارائه می دهد
وب سایت رستوران شما یکی دیگر از عناصر تجربه مشتری شماست، پس از این فرصت استفاده کنید. شما می خواهید همان خدمات با کیفیت بالا را ارائه دهید، اطلاعات مشابهی را به اشتراک بگذارید، مشتریان ایده آل مشابهی را دعوت کنید و بلافاصله شروع به ایجاد این رابطه کنید.
نمونههای طراحی وبسایت رستوران در بالا، ایدههای بسیار خوبی برای الهامبخشی و چند اصول اولیه مکرر ارائه میدهند. در اینجا یک مرور سریع از مواردی است که باید روی آنها تمرکز کنید تا مطمئن شوید که وب سایت رستوران شما تا حد امکان مؤثر است:
- یک مکان یا مکانها را پاک کنید
- منوی آسان در دسترس
- برند جذاب
- اطلاعات تماس
- عکس های با کیفیت بالا
- رزرو CTA
- سفارش آنلاین CTA
- جوایز و مطبوعات