14 نمونه از ربات‌های گفتگو که منجر به تولید و جذب بازدیدکنندگان می‌شوند

14 نمونه از ربات‌های گفتگو که منجر به تولید و جذب بازدیدکنندگان می‌شوند

روزی روزگاری، WordStream پستی درباره 10 تا از خلاقانه ترین چت ربات ها در وب به اشتراک گذاشت. این در سال 2017 بسیار خوب بود – یک ابدیت در دنیای دیجیتال (فکر کنید 13 دلیلشکست بازاریابی تبلیغاتی کندال جنر پپسی و غیره) – و چت بات ها از آن زمان به مراکز کمک، پلتفرم های تراکنش، ماشین های تولید سرنخ و حتی پانل های ناوبری وب سایت تبدیل شده اند.

ما در مورد پست های وبلاگ درست در پنجره چت صحبت می کنیم!

نیازی به گفتن نیست که ما در آستانه یک به روز رسانی هستیم، بنابراین بیایید نگاهی به 10 نمونه از چت بات ها بیندازیم که بیشترین استفاده را از وب سایت ها و ابزارها در سال 2023 دارند.

14 نمونه از چت بات ها برای کپی کردن در وب سایت شما

این روزها چت بات ها بسیار متنوع هستند. در اینجا یک مرور کلی از 14 مورد مختلف از جمله تولید سرنخ، ساخت برند، پشتیبانی مشتری و موارد دیگر ارائه شده است.

1. تلاش کنید

بیایید با یک مثال اساسی از Stryve شروع کنیم. نماد حباب چت روی مارک، رنگ است و شما تصویری از چهره انسان با یک سلام دوستانه دارید: سلام و به Stryve خوش آمدید! امروز چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟

توجه داشته باشید که این نسخه بعد از ساعت ربات است، با یادداشتی که می گوید فردا ساعت 4 صبح برمیگردیم (اولاً سحرخیزان، نه؟).

نسخه ساعات کاری ربات می گوید ما معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم.

غذای آماده: چت ربات شما باید با رنگ ها و لحن برند شما مطابقت داشته باشد و همیشه باید به بازدیدکنندگان اجازه دهد که از نظر زمان پاسخ چه انتظاری داشته باشند.

2. پیتر ناپی

این چت بات زیر از پیتر ناپی نیز نمونه خوبی برای ارائه انتظارات واضح به بازدیدکنندگان وب سایت شما است.

می‌خواند: ساعات معمول چت ما از 9 صبح تا 1 بعد از ظهر CT از دوشنبه تا پنجشنبه است، اما اگر برای ما پیام ارسال کنید، در اسرع وقت از طریق ایمیل با شما تماس خواهیم گرفت!

همچنین توجه داشته باشید که سایت از عکس های واقعی افراد استفاده می کند تا به شما اطمینان دهد که با یک انسان ارتباط برقرار خواهید کرد. یک چیز دیگر: در حالی که اکثر سایت ها دارای نماد چت بات به راحتی قابل تشخیص هستند، این یکی دارای یک دکمه “به ما پیام بفرستید” است:

بیرون بردن: اگر ربات چت شما برای ارتباط بازدیدکنندگان با افراد واقعی کار می کند، با استفاده از عکس ها و نام های واقعی این موضوع را آشکار کنید.

3. Revealbot

چت بات Revealbot بیشتر شبیه یک مرکز فرماندهی برای بازدیدکنندگان وب سایت است. تعدادی عنصر وجود دارد:

  • با درود: یک تبریک دوستانه با بیانیه ای واضح در مورد آنچه که Revealbot (فیس بوک و Google Ad Automation) ارائه می دهد: سلام 👋 چگونه می توانیم به شما کمک کنیم تا با Facebook و Google Ads Automation شروع کنید؟
  • گزینه چت: در این مثال، آنها آفلاین هستند و می‌گویند که بعداً با گزینه‌ای برای ارسال پیام به آنها بازخواهند گشت.
  • منابع: شما این امکان را دارید که بر اساس موضوع جستجو کنید، از میان مقالات راهنما و آموزش های ویدئویی انتخاب کنید، یا برای اطلاعات بینش و بهترین شیوه ها به وبلاگ بروید.

بیرون بردن: اگر وب سایت بزرگی دارید یا محتوای زیادی دارید، ربات چت خود را به یک ابزار تولید سرنخ و مرکز راهنمایی تبدیل کنید تا بتوانید به سوالات مشتریان پاسخ دهید، تخصص خود را به نمایش بگذارید و ارزش خود را نشان دهید.

4. قابل حمل

ربات چت Sendible نمونه خوبی از مسیریابی مناسب سرنخ است. ربات با شما سلام می کند سلام 👋 سوالی دارید؟ و سپس سه گزینه برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد:

  • ویژگی ها و برنامه های حمل و نقل
  • من قبلا مشتری هستم
  • درخواست نسخه ی نمایشی

دادن گزینه‌هایی به این روش به بازدیدکنندگان اغلب باعث تعامل بیشتر از پرسیدن یک سوال باز و اجازه دادن به آنها برای وارد کردن چیزی می‌شود.

بیرون بردن: بازدیدکنندگان وب سایت خود را مجبور به فکر کردن یا تصمیم گیری نکنید. سعی کنید گزینه های از پیش تعیین شده را ارائه دهید تا بتوانند فوراً شروع به تعامل کنند.

5. Slider Revolution

ربات چت Slider Revolution به جای ارائه دکمه هایی برای کلیک کردن، تعامل با یک ربات دوستانه و یک GIF خنده دار را تشویق می کند:

سلام 👋 من جاشوا هستم، رباتی که برای sliderrevolution.com کار می کنم 🤖. “Hello” را تایپ کنید تا ببینید چگونه می توانم به شما کمک کنم. برای مسائل فوری می توانید به ما ایمیل بزنید [email protected]

هنگامی که این کار را انجام دادید، از شما خواسته می شود که خط مشی رازداری GDPR را تأیید کنید، که ایده آل نیست، و سپس می توانید سؤالات خود را وارد کنید.

وارد کردن کاربر به چیزی (حتی به کوتاهی سلام) به اضافه توافقنامه GDPR وحشتناک نیست، اما همچنان می تواند موانع کوچکی برای ورود کاربران ایجاد کند. با این حال، من می‌خواستم آن را درج کنم زیرا شما این فرصت را دارید که به مکالمه امتیاز دهید – یک راه خوب برای دریافت بازخورد و پیدا کردن چگونگی بهبود جریان ربات.

بیرون بردن: با چت‌بات‌های خود تا حد امکان موانع ورود را بردارید و یک ویژگی بازخورد یا رتبه‌بندی اضافه کنید تا بتوانید نیازهای بازدیدکنندگان خود را بهتر برآورده کنید.

6. اردوگاه استیو و کیت

این ربات چت برای اردوگاه استیو و کیت در واقع کمتر به عنوان یک ابزار تولید سرنخ و تعامل و بیشتر به عنوان مرکز پرسش‌های متداول یا پانل ناوبری عمل می‌کند. پنج گزینه به شما ارائه می شود، احتمالاً محبوب ترین موضوعات و سؤالات کاربران، و سپس در هر گزینه مقالات سؤالات متداول وجود دارد.

بیرون بردن: اگر سؤالات متداول یا مقالات کمکی زیادی دارید، ممکن است بخواهید پاسخ آن سؤالات را با ویجت ربات چت خود خودکار کنید تا بتوانید وقت خود را برای صحبت با مشتریان بالقوه ای که ممکن است نیاز به مکالمه در زمان واقعی داشته باشند آزاد کنید.

7. دنده

چت ربات Spocket کار بسیار خوبی را انجام می دهد و بلافاصله به کاربران نشان می دهد که خدمات 24/7 ارائه می دهد. او می گوید سلام 👋 ما خدمات 24/7 ارائه می دهیم، بنابراین اگر به پشتیبانی فوری نیاز دارید، لطفاً از چت زنده استفاده کنید تا بتوانیم سریع پاسخ دهیم. سپس شما این گزینه را دارید که:

  • مقالات راهنما را جستجو کنید
  • یک مکالمه را شروع کنید (در حالی که زمان پاسخگویی معمول خود را می دهید).
  • سوالات متداول و پاسخ ها را بخوانید.
  • بسته به نوع بازدیدکننده (تامین کننده، تامین کننده، مشتری و غیره) یکی از گزینه های از پیش تعیین شده را انتخاب کنید.

اگر مقاله راهنما را انتخاب می‌کنید، متوجه شوید که دقیقاً در پنجره ربات چت به مقاله منتقل شده‌اید.

بیرون بردن: ربات چت خود را برای بخش های مختلف خریداران و شخصیت های مخاطب هدف خود هدف قرار دهید. همچنین، اگر می‌خواهید محتوای وبلاگ را اضافه کنید، سعی کنید آن را مستقیماً در پنجره چت بات در دسترس قرار دهید تا کاربران مجبور نباشند صفحه جدیدی را باز کنند (و از عناوین قابل کلیک استفاده کنند!).

8. سفر

این نمونه چت بات از Voyage بسیار ابتدایی است مانند Stryve، اما من آن را اضافه می‌کنم زیرا کار خوبی برای واجد شرایط بودن سرنخ‌های خود انجام می‌دهد.

به جای اینکه بازدیدکنندگان را وادار کند پاسخ‌هایی را انتخاب کنند، URL وب‌سایت تجارت الکترونیک شما را می‌خواهد. در این شرایط، ربات چت بیشتر شبیه یک فرم تماس است که به نمایندگان کمک می کند با نامزدهای مناسب برای محصول خود ارتباط برقرار کنند.

بیرون بردن: قبل از تماس با بازدیدکننده وب سایت از طریق ویجت چت زنده خود، چند سؤال واجد شرایط را اضافه کنید تا بتوانید سرنخ های نامناسب را فیلتر کنید یا مطمئن شوید که آنها را به نماینده مناسب هدایت می کنید.

9. چمن

چت ربات Trovata شبیه به ربات بالا کار می کند و آن را به شکلی دوستانه و مکالمه تبدیل می کند (با نام زیبا Troves the Bot). ما همچنین شاهد یک CTA مناسب با تبریک (اکنون با متخصص تماس بگیرید) و حتی گزینه تماشای نسخه نمایشی هستیم.

بیرون بردن: هنگام راه اندازی ربات چت در وب سایت خود، اهداف تجاری و بازاریابی خود را در نظر داشته باشید و بسته به قصد کاربر، پیشنهادات یا گزینه های مختلف را در صفحات مختلف امتحان کنید. به عنوان مثال، ثبت نام نسخه آزمایشی ممکن است در یک صفحه محصول کار کند، اما ممکن است در قسمتی از محتوای بالای قیف، مانند یک پست وبلاگ، جذابیت زیادی نداشته باشد.

10. راه راه

نمونه چت ربات Streak شبیه به Revealbot است زیرا بیشتر یک مرکز فرماندهی است تا یک ابزار مکالمه. اما چیزی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که شامل وضعیت های محصول و به روز رسانی نیز می شود.

بیرون بردن: اگر محصولی را پیشنهاد می‌کنید که مرتباً تغییر می‌کند یا به‌روزرسانی می‌شود، یا تا حدودی به زمان حساس است، ممکن است بخواهید گزارش‌های وضعیت، رفع اشکال‌ها و ویژگی‌های جدید منتشر شده را به ویجت چت خود اضافه کنید.

11. ذخیره کنید

Keap با چت بات خود رویکردی منحصر به فرد دارد و بازدیدکنندگان را با کپی جذاب و مکالمه جذب می کند:

سلام! 👋 می خواهید چیز جالبی بدانید؟

بله حتما.

پس از کلیک روی امن، با مزایای محصول آشنا می شوم:

  • میانگین مشتری Keap 47 ساعت در ماه پس انداز می کند! شگفت انگیز است، اینطور نیست؟
  • فقط تصور کنید با آن زمان چه کاری می توانید انجام دهید…
  • چگونه می‌خواهید کشف کنید که چگونه اتوماسیون فروش و بازاریابی Keap می‌تواند به شما در صرفه‌جویی ساعت‌ها و هزینه‌های روزانه کمک کند؟

بیرون بردن: سعی کنید با یک سوال قانع کننده، آمار جالب یا نقطه داده که مزایای محصول شما را برجسته می کند، بازدیدکنندگان وب سایت را درگیر کنید. حتی اگر آنها در نهایت با یک نماینده صحبت نکنند، شما قبلاً آگاهی از برند ایجاد کرده اید و شروع به ایجاد اعتماد کرده اید.

12. Whatagraph

مشابه استفاده از نقاط داده، ربات چت Whatagraph از اثبات اجتماعی (و گیف‌های آفیس) استفاده می‌کند تا بازدیدکنندگان را با ربات چت خود درگیر کند و مشخص کند که محصول در نظر گرفته شده چه کاری انجام دهد:

سلام! شرکت‌هایی مانند ژانویه Spring، Uptick و Thrive به Whatgraph برای ساده‌سازی فرآیند گزارش‌دهی مشتریان خود اعتماد دارند.

برای یادگیری بیشتر آماده اید؟ بیا شروع کنیم.

سپس می‌توانید یک نسخه آزمایشی رزرو کنید، یک دوره آزمایشی رایگان را شروع کنید یا یک پیام وارد کنید.

بیرون بردن: سعی کنید از چت بات خود به عنوان یک پنجره بازشو استفاده کنید! از عناصر صفحه فرود مانند اثبات اجتماعی، ارزش پیشنهادی خود و CTA (دوباره مطمئن شوید که با هدف صفحه مطابقت دارد) برای ایجاد سرنخ استفاده کنید.

13. اینترکام

چه نمونه چت بات بهتری از ارائه دهنده اینترکام ارائه دهنده چت بات است؟ چند نکته که متوجه خواهید شد:

  • یک ارزش پیشنهادی ساده در بالای پنجره چت وجود دارد: ما با ارتباط شما با مشتریانتان به رشد کسب و کار شما کمک می کنیم.
  • شما وقت دارید که آنجا منتظر بمانید.
  • پیام خوشامدگویی ارزش پیشنهادی را تقویت می کند: سلام! به اینترکام خوش آمدید – پیام رسان کسب و کار شماره 1 برای ارتباط با مشتریان شما. آیا می خواهید در مورد اینترکام بیشتر بدانید؟
  • شما گزینه های دکمه ورود کم مانع دارید (من فقط نگاه میکنم! من می خواهم در مورد اینترکام بیشتر بدانم. من یک مشتری اینترکام هستم با یک سوال) برای حفظ سه شخصیت مختلف
  • در صورت تمایل می توانید یک پیام بنویسید.
  • اگر دکمه ای را انتخاب کنید، با یک فرم تعاملی شروع می کنید.

بیرون بردن: علاوه بر نمایش گزینه های کمک، از نمایش دادن کسب و کار خود با ربات های پیام رسان خود نترسید.

14. نیل

این آخرین نمونه چت بات از Indigo روند بازاریابی دیجیتالی را نشان می دهد که بیشتر و بیشتر شاهد آن هستیم: تجارت مکالمه. این روزها می‌توانید خرید را تکمیل کنید، بلیط رزرو کنید، رزرو کنید یا حق بازگشت را در یک چت بات آغاز کنید.

بیرون بردن: اگر یک تجارت الکترونیکی هستید، پلتفرم خرید خود را با ربات چت خود همگام سازی کنید. همیشه می‌توانید با اقلام کوچک‌تر یا با قیمت پایین‌تر شروع کنید تا کارها را ساده کنید و نکات منفی را از بین ببرید، سپس پیشنهادات خود را از آنجا بسازید.