3 هک هدف قرار دادن مخاطبان فیس بوک (برای حفظ حریم خصوصی!)

3 هک هدف قرار دادن مخاطبان فیس بوک (برای حفظ حریم خصوصی!)

فیسبوک یک شبکه تبلیغاتی مناسب برای اکثر تبلیغ‌کنندگان است که از تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهای پیشرو پشتیبانی می‌کند و به B2B و B2C کمک می‌کند تا سفر مشتری خود را مدیریت کنند.

اما بین فشارهای فزاینده ناشی از رعایت حریم خصوصی و به‌روزرسانی‌هایی که مجبور به مدل‌سازی بیشتر تبدیل می‌شوند، گزینه‌های هدف‌گیری روزهای اولیه دیگر وجود ندارند. ما نمی توانیم مانند زمانی که می توانستیم فقط به مخاطبان محلی تکیه کنیم.

این دو گزینه برای ما باقی می گذارد:

  1. بپذیرید که هزینه تبلیغات فیسبوک ما ضایعات بیشتری خواهد داشت و آن را در برنامه های بازاریابی ما قرار دهید، یا
  2. خلاق بودن.

در این پست، من به شما نشان خواهم داد که چگونه خلاق شوید – با سه هک آسان برای ایجاد مخاطبان موثر و دوستدار حریم خصوصی فیس بوک.

هک شماره 1: مخاطبین محتوای خاص را با UTM ایجاد کنید

این اولین نکته از طرف میشل مورگان شگفت انگیز است (که گزینه های هدف گیری فیس بوک حتی بیشتر از حریم خصوصی دوستانه را در اینجا ارائه می دهد). پارامترهای UTM قطعه‌های قابل تنظیمی هستند که می‌توانید برای پیگیری عملکرد کمپین‌هایتان به URLهایی که تبلیغاتتان به آن اشاره می‌کنند اضافه کنید. از این موارد می توان برای شناسایی منابع ترافیکی و اینکه کدام افراد خلاق تعاملات سودآوری دارند، استفاده کرد.

پنج پارامتر UTM وجود دارد که می توانید به انتهای URL مقصد (صفحه فرود) در تبلیغ خود اضافه کنید:

  • منبع وب سایت یا کانالی است که استفاده می کنید (مثال: فیس بوک، گوگل، ایمیل)
  • میانگین عنصری در سایت منبع است (مثال: آگهی ویدیویی، بنر، خبرنامه)
  • پویش هر کمپین، پیشنهاد یا محصولی است که با این رسانه تبلیغ می کنید (مثال: AprilPromo)
  • محتوا اگر رسانه دارای چندین پیوند باشد (مثال: دکمه، پیوند متنی) می‌توان برای تشخیص اینکه روی کدام پیوند کلیک شده است.
  • مدت، اصطلاح برای شناسایی کلمه کلیدی مورد نظر شما در صورت تبلیغات جستجوی پولی استفاده می شود (مثال: لباس+شلوار).

برای این هک، از UTM برای ایجاد مخاطب بر اساس محتوایی که کاربران با آن درگیر هستند، استفاده خواهید کرد. این به شما امکان می دهد تا دسته هایی را که از هدف گذاری بومی فیس بوک حذف شده اند را هدف قرار دهید. چیزی شبیه به این خواهد بود:

www.yourlandingpage.com?utm_source=facebook&utm_medium=paid&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{adset.name}}&utm_term={{ad.name}}

قبل از اینکه در مورد انجام یکسری کار اضافی استرس داشته باشید، به یاد داشته باشید که فیس بوک یک سازنده UTM مفید در رابط ایجاد تبلیغات دارد.

هک شماره 2: از بخش های بازار در کانال های دیگر برای ایجاد مخاطبین اصلی استفاده کنید

اغلب اوقات، تبلیغ‌کنندگان برای نصب کد رهگیری منتظر می‌مانند تا زمانی که تبلیغات را در یک کانال شروع کنند.

انجامش نده

با ادامه دادن و چسباندن کد خود، می‌توانید شروع به ساختن مخاطبان منبع برای کمپین‌های مشابه و هدف‌گیری مجدد در آینده کنید – این همان چیزی است که این راه‌حل در مورد آن است.

هر دو Google’s Market Audiences و Microsoft Audience Network می توانند به شما در ایجاد این مخاطبان منبع کمک کنند.

بخش های بازار گوگل

Google به بخش‌های تراکنش زیر اجازه می‌دهد، که در فیسبوک کمی محدودتر هستند:

  • استخدام: فیس بوک تبلیغاتی را که سعی می کنند از هدف گذاری استفاده کنند، زمانی که روی اشتغال تمرکز می کنند، تایید نمی کند. استثنا در این مورد، مخاطبان سفارشی هستند (یعنی افرادی که موافقت کرده‌اند توسط شما ردیابی/هدف‌گیری شوند). با استفاده از Google Market Segments و Life Event Audiences، می توانید یک لیست ترافیک بسازید که سپس می تواند به یک لیست بازاریابی مجدد یا لیست مشابه تبدیل شود.
  • ویژگی: فیسبوک مانند استخدام، املاک و مستغلات را یک مقوله با علاقه خاص می داند. اغلب، تبلیغات به طور تصادفی به دلیل کپی تبلیغات یا خلاقیت در این دسته برچسب گذاری می شوند. استفاده از بخش های بازار مسکونی و تجاری می تواند به شما در مدیریت هزینه های فیس بوک و اینستاگرام کمک کند.
  • امور مالی: فیس بوک به طور فزاینده ای از صنایع مالی انتقاد می کند، به همین دلیل است که مخاطبان بازار گوگل بسیار قوی هستند. بخش های مخاطب متمرکز بر نظارت اعتبار و خدمات اعتباری به ویژه قوی هستند.

توجه داشته باشید که استفاده از این بخش‌ها همچنان به یک طرح انطباق با کوکی نیاز دارد. این داده‌ها تنها در صورتی مفید خواهند بود که کاربران به راحتی ردیابی را بپذیرند.

شبکه مخاطب مایکروسافت

تبلیغات مایکروسافت بسیاری از مخاطبان بازار و رویدادهای زندگی را دارد. مواردی وجود دارند که مختص تبلیغات مایکروسافت هستند که ارزش کاوش را دارند:

  • سیاست: تبلیغات سیاسی تحت نظارت و محدودیت های زیادی قرار دارند و سیاست یکی از گزینه های هدف گذاری است که به دلیل حساسیت توسط فیس بوک حذف شده است. توانایی ایجاد مخاطبان مبتنی بر علاقه از طریق هدف‌گیری موضوعی تبلیغات مایکروسافت، روشی قدرتمند برای ارائه هدف‌گیری متمرکزتر است.
  • لینکدین: اگرچه با هدف گذاری استخدام گوگل همپوشانی وجود دارد، هدف گذاری مخاطبان لینکدین مایکروسافت روشی قدرتمند برای پیش فیلتر کردن هزینه ها است. چه به دنبال هدف گذاری بر اساس شرکت یا بر اساس مرحله شغلی فرد باشید، این پیش صلاحیت ها می توانند به ایجاد یک بازاریابی مجدد قدرتمند یا مخاطبان شروع کننده برای فیس بوک کمک کنند.

با استفاده از کانال های دیگر برای ایجاد مخاطب، می توانید این قفل را برای خود در فیس بوک باز کنید و همچنین نقاط ارتباطی بیشتری با مشتریان خود ایجاد کنید.

هک شماره 3: از بیش از 1٪ مخاطبان مشابه استفاده کنید

یکی از دلایل مهمی که تبلیغ‌کنندگان در مورد از دست دادن مخاطبان علاقه خاص تاکید دارند، ترس از تکیه بر اتوماسیون برای یافتن افراد مناسب است. ما می خواهیم کسانی باشیم که در کنترل هستند. به عنوان مثال، هنگام ایجاد یک مخاطب Lookalike فیس بوک (LAL)، ترجیح می دهیم از 1٪ استفاده کنیم (اگر آشنا نیستید، هر چه درصد کمتر باشد، مسابقه نزدیک تر است، اما تعداد مخاطبان کمتر است).

با این حال، با انتخاب بالاتر (و در نتیجه نرخ شباهت ضعیف‌تر)، می‌توانیم مخاطبانی را که از دست داده‌ایم بدون به خطر انداختن شبکه اول حریم خصوصی انتخاب کنیم. سیگنال ها از بین نمی روند، آنها را نمی توان به طور فعال هدف قرار داد.

Akvile Defazio اخیراً در این مورد توییت کرده است:

من کاملاً مطمئن نیستم که چه اتفاقی برای آن 5٪ مخاطبان شبیه فیس بوک می افتد، اما آنها همچنان به عملکرد فوق العاده خوب و بهتر از بقیه٪ های پایین تر ادامه می دهند.

ما آن را دوست داریم، مشتریان از آن قدردانی می کنند و حساب های ما از آن سود می برند. اگر LAL های بالاتر را آزمایش نمی کنید، توصیه می کنم این کار را انجام دهید.

در حالی که این ممکن است مانند یک استراتژی “انصراف” به نظر برسد، در واقع فقط با زمان سازگار است. پلتفرم‌های تبلیغاتی همیشه سیگنال‌ها و ارزش بیشتری را در گزینه‌های خودکار خود نسبت به پلتفرم‌های دستی ایجاد می‌کنند. با اجازه دادن به اتوماسیون بیشتر و کنار گذاشتن برخی از کنترل ها، می توانید ارزش افزوده بیشتری را حفظ کنید: هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و دستیابی به بازگشت سرمایه بالاتر.

این راه حل های متمرکز بر حریم خصوصی مخاطبان فیس بوک را امتحان کنید

همیشه راه هایی برای هدف قرار دادن چشم انداز ایده آل شما وجود دارد. با استفاده از کانال های دیگر و همچنین تمرکز بر اتوماسیون، می توانیم به کسب ارزش قابل توجهی از تبلیغات فیس بوک ادامه دهیم. به طور خلاصه، در اینجا سه ​​هک وجود دارد:

  1. از UTM برای ایجاد مخاطبین مبتنی بر محتوا استفاده کنید
  2. از بخش‌های بازار در کانال‌های دیگر (مانند جستجو) برای ایجاد مخاطبان منبع برای کمپین‌های LAL/بازاریابی مجدد Facebook استفاده کنید.
  3. سعی کنید مخاطبان LAL فیس بوک را با تطابق >1٪ ایجاد کنید.