“من فقط نمی توانم نسخه ای بنویسم که بفروشد – مهم نیست چقدر تلاش می کنم یا سخت!”
آیا تا به حال این را به خود یا صاحب کسب و کار دیگری گفته اید؟
من شما را قضاوت نمی کنم. دریافت آن زمانی که برای اولین بار شروع به نوشتن نسخه های تبدیل و فروش کردم، داشتم مسیر از آن می ترسد به صفحه ی سفید مرگ نگاه کردم و گفتم: اوه…
سی دقیقه گذشت و آن صفحه همچنان خالی بود. احساس می کردم که در نوشتن نسخه خودم کاملا ناتوان بودم.
ولی من بودم به صورت کامل اشتباه.
بنابراین اگر در حال حاضر فکر میکنید که نمیتوانید نسخهای بنویسید که برای کسبوکارتان بفروشد، من اینجا هستم تا به شما بگویم که شما نیز در اشتباه هستید.
هر کارآفرینی که معتقد است پیشنهاد آنها میتواند به مردم کمک کند میتوانند نسخهای بنویسند که به فروش میرسد. و نه، لازم نیست که به طرز آزاردهنده ای فروشندگی به نظر برسد!
اما چرا نوشتن نسخه ای که فروش داشته باشد اینقدر مهم است؟ آیا نمی توانید با اجتناب از آن به طور کلی از آن دور شوید؟
متاسفم دوست من، اما فروش کپی شریان حیات تجارت شماست. و این بد نیست! وقتی درست انجام شد، میتوانید از کپی خود در ایمیلها، وبلاگها، پستهای رسانههای اجتماعی، تبلیغات و موارد دیگر استفاده کنید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و تماشا کنید که این نسخه خوانندگان را به مشتری تبدیل می کند!
اگر به نظر چیزی است که برای کسب و کارتان میخواهید، به خواندن ادامه دهید… زیرا در وبلاگ امروز میخواهم 3 کلید کپی را به شما یاد بدهم که فروش دارد:
- سادگی
- فواید
- فراخوانی برای اقدام
بیا شروع کنیم!
1. نسخه ای بنویسید که با ساده نگه داشتن آن به فروش می رسد
کار نسخه فروش شما متقاعد کردن مردم برای خرید چیزی است که می فروشید، درست است؟ خوب، برای انجام این کار، باید کپی را تا حد امکان واضح کنید.
مردم در گذرگاه های طولانی و پر پیچ و خم گم می شوند. وقتی روی مماس می روید یا از کلماتی استفاده می کنید که پیچیده و درک آن دشوار است، گیج می شوند.
بنابراین این کار را با نسخه فروش خود انجام ندهید.
بهترین راه برای متقاعد کردن کسی که به پیشنهاد شما نیاز دارد این است که آن را به شکلی واضح بیان کنید.
از زبانی استفاده کنید که محاوره ای باشد، انگار که با بهترین دوست خود صحبت می کنید. اگر به ساده نگه داشتن کار کمک می کند، می توانید هنگام نوشتن نسخه خود از این فرمول 3 قسمتی پیروی کنید:
- مشکل را ارائه دهید و اینکه چگونه به مخاطبان شما احساس می کند.
- برای غلبه بر این مشکل راه حلی ارائه دهید.
- به آنها بگویید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند. (در کلید شماره 3 بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.)
2. متنی بنویسید که روی مخاطب شما متمرکز باشد
اشتباه بزرگ دیگری که بسیاری از کارآفرینان هنگام نوشتن نسخه فروش مرتکب می شوند این است که همه چیز را در مورد خودشان می سازند.
این یک نه-نه بزرگ است!
این یک چیز است که داستان خود را به عنوان راهی برای همذات پنداری مخاطبان خود با شما تعریف کنید. در این موارد، شما به خوانندگان خود می گویید که چگونه با همان مشکلی که آنها با آن روبرو هستند مقابله کرده اید – و چگونه آنها می توانند همین کار را انجام دهند.
این 100% عالی است.
چی تو نباید آیا در مورد اینکه چقدر عالی هستید، در چه مدرسه ای تحصیل کرده اید، و چرا محصول یا خدمات شما بهترین در تمام تاریخ بشریت است، ناسزا بگویید. من این را به عنوان بدجنس نمی گویم، اما خوانندگان شما اهمیتی نمی دهند. حداقل الان نه.
چه مردمی واقعا نگرانی این است که چگونه می توانید به آنها کمک کنید. این به این دلیل است که در اعماق وجود همه ما می خواهیم قهرمان داستان های خود باشیم.
بنابراین مراقب باشید که در نسخه فروش خود قهرمان نشوید. در عوض، نشان دهید که چگونه پیشنهاد شما می تواند خواننده را قهرمان کند!
بهترین راه برای انجام این کار، تمرکز بر مزایا است. (Psst… مزایا را با ویژگیها اشتباه نگیرید. ویژگیها میگویند که شما چه چیزی را ارائه میدهید است. مزایا می گوید که مشتری چه می خواهد سود از پیشنهاد شما.)
3. با یک فراخوان واضح به عمل پایان دهید
قوی ترین نسخه فروش با بیانیه ای به پایان می رسد که به وضوح به خواننده می گوید که چه کاری باید انجام دهد. شما می خواهید تا حد امکان توجه را به آن فراخوان برای اقدام (CTA) جلب کنید و مطمئن شوید که زبان جذاب و در عین حال ساده است.
اگر می خواهید مردم برای خرید روی یک لینک کلیک کنند، بهتر است متن را با یک لینک پررنگ یا یک دکمه ایجاد کنید.
هنگام نوشتن CTA از زبان بی نظم خودداری کنید. اگر CTA شما چندین خط است، باید آن را کاهش دهید. کلمات غیر ضروری، صفت ها و قیدهای خسته کننده، و هر چیز دیگری که حواس را از کاری که می خواهید مردم انجام دهند منحرف می کند را ویرایش کنید.
این دو CTA را بررسی کنید:
حساب پسانداز خود را با استراتژیهای کوپن ویژه من که به خانوادههای بیشماری کمک کردهاند، به راحتی اجرا میشوند و مطلقاً زمان نمیبرند، رشد دهید!
حساب پس انداز خود را امروز با این استراتژی های کوپن آسان رشد دهید!
در این مورد، CTA دوم قویتر است، زیرا به اندازه کافی ساده است که عمل را واضح میکند، اما همچنان یک مزیت قوی دارد.
استراتژی قدرتمند دیگر این است که CTA را طوری بنویسید که گویی مشتری آن را می گوید (با هیجان). شبیه این یکی…
بله، استراتژی های ذخیره کوپن را به من بدهید!
نکته حرفه ای: اگر در فروش کپی تازه کار هستید، بیش از یک CTA در محتوای خود نداشته باشید. منظورم این است که “برای استراتژی های کوپن اینجا را کلیک کنید” و “برای دستور العمل های پای سیب اینجا را کلیک کنید” در یک نسخه وجود نداشته باشد. یک پیشنهاد واضح خوانندگان شما را بر آنچه می فروشید متمرکز می کند.
وقتی نوبت به نسخه ای می رسد که می فروشد، همه چیز را تست کنید
بدیهی است که خیلی بیشتر از آنچه می توانم در این پست وبلاگ به اشتراک بگذارم وجود دارد. اما این 3 کلید بیش از اندازه کافی هستند که به شما کمک می کنند تا نسخه ای را بنویسید که فروش و تبدیل می شود.
در حین نوشتن، به خاطر داشته باشید که هر مخاطبی متفاوت است. بنابراین داستانها، مزایا و CTAهایی که برای یک نفر کار میکنند ممکن است برای شما کارساز نباشند. این خوبه! توصیه من … همه چیز را تست کنید. یک کپی متفاوت بنویسید و آن را تست کنید.
و بیشتر از همه، به نوشتن ادامه بده
آیا برای نوشتن نسخه فروش خود وقت ندارید؟ شما می توانید من را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهم!
برای مشاوره رایگان با من در اینجا برنامه ریزی کنید برای شروع.
جنی رز یک کپینویس و بازاریاب محتوا است که متخصص در بازاریابی B2B، املاک و مستغلات و حسابداری است. او برای مشتریانی مانند AAA، Edward Jones، Flyhomes، Guild Education و غیره می نویسد. نوشته های او همچنین در نشریاتی مانند Business Insider و GOBankingRates ظاهر شده است.