تعطیلات نزدیک است، که عالی است! اما این ممکن است سخت ترین زمان سال برای جذب افراد بالقوه و جلب توجه باشد. این امر باعث میشود که بسیاری از کسبوکارها تلاشهای تولید سرنخ خود را کنار بگذارند و به جای آن بر سه ماهه اول سال بعد تمرکز کنند.
اما این بدان معنا نیست که شما باید. مشتریان بالقوه شما هنوز آنلاین هستند و به دنبال راه حل هایی برای نقاط دردناک خود هستند. این تعداد زیادی از مشتریان بالقوه هستند که اگر پای خود را از روی گاز بردارید، ممکن است از بین بروند!
پس امسال اجازه ندهید تعطیلات سرعت شما را کم کند. ما پنج راه برای حفظ سرنخ ها و فروش شما در طول فصل تعطیلات داریم.
چگونه در طول تعطیلات به تولید سرنخ و فروش ادامه دهیم
تعطیلات فرصتی است تا واقعاً از رقبا متمایز شوید و فرصتهای تولید سرنخ را که دیگران از دست دادهاند به دست آورید. در اینجا چند ایده برای بازاریابی تعطیلات، به ویژه برای مشاغل B2B وجود دارد:
1. در موبایل قوی باشید
بله، شما باید همیشه در موبایل قوی باشید. اما این امر به ویژه در تعطیلات صادق است، زیرا مردم زمان بیشتری را در هنگام مسافرت، خرید در تعطیلات یا صرفاً لذت بردن از زمان استراحت، بیش از حد معمول با دستگاه های تلفن همراه می گذرانند.
این بخشی از چالش تیمهای بازاریابی B2B است که ترجیح میدهند مشتریان بالقوهشان به جای موبایل، از سایت خود در دسکتاپ بازدید کنند، زیرا نرخ تعامل و تبدیل در دسکتاپ بالاتر است. این مورد در مورد ما در سوپرلگال است و مطمئناً تنها نیستیم.
پس باید چکار کنید؟ با تلاش بیشتر از حد معمول برای نرخ تبدیل موبایل و بهینه سازی صفحه فرود، برای فصل تعطیلات آماده شوید. مثلا:
- یک قیف مخصوص موبایل را در نظر بگیرید. اگر فرآیند ورود شما پیچیده است و در دسکتاپ موارد بیشتری را تبدیل می کند، آسان کردن ثبت نام در تلفن همراه می تواند این کار را انجام دهد.
- اگر فرم ثبت نام شما به فیلدهای زیادی نیاز دارد، آن را در موبایل ساده کنید و فقط ایمیل بخواهید. سپس بقیه جزئیات مورد نیاز خود را از یک ایمیل تأیید دریافت کنید.
2. یک کوپن تعطیلات بدهید
تعطیلات فرصتی را برای تقویت روابط با مشتریان و مشتریان بالقوه خود با ارسال پیام های متفکرانه فراهم می کند، و به عنوان فصل هدیه دادن، زمان مناسبی برای ارسال یک کوپن تعطیلات بیشتر است. و چه کسی دوست ندارد کوپن بگیرد؟
آنها را به مشتریان بالقوه بدهید تا آنها را به فرآیند شما بازگردانند، به مشتریان برای افزایش وفاداری و کاهش انحراف، و حتی به کاربرانی که از کار افتاده اند تا برند و ارزش شما را به آنها یادآوری کنند. این می تواند فقط یک کوپن تخفیف ساده یا یک کوپن برای یک تامین کننده دوستدار B2B مانند Staples باشد.
منبع تصویر
فقط هزینه را به بودجه جذب کاربر خود اضافه کنید و آن را به دست آورید – مشتریان بالقوه و رد شده دارید که دوباره با شما صحبت می کنند!
3. از بازاریابی ایمیلی خود لذت ببرید
بسیاری از تصمیم گیرندگان B2B زمان کمتری از تعطیلات را صرف ارزیابی گزینه های خود و برنامه ریزی برای سال آینده می کنند، که اغلب به معنای پاک کردن ایمیل ها و برنامه ریزی جلسات برای سال جدید است. هم به این معنی که ممکن است در واقع رهبران تیم را در حال خواندن و پاسخ به ایمیلها بیابید بیشتر ▼ در طول تعطیلات.
پس این یک فرصت عالی برای شماست. اما اجازه دهید با آن روبرو شویم، هیچ کس ایمیل های سرد را دوست ندارد که نتایج بهتری را نسبت به ابزاری که مانند سایر ابزارهای موجود است، ارائه دهند. من شخصاً حداقل پنج ایمیل در روز دریافت می کنم و تک تک آنها را نادیده می گیرم زیرا صادقانه بگویم، همه آنها دقیقاً یکسان هستند. ارتباط انسانی دیگر یک لوکس نیست، بلکه بخشی ضروری از سفر خریدار است. و مشتریان امروزه مشاغلی را ترجیح می دهند که با آنها مانند مردم رفتار کنند نه مشتریان بالقوه.
پس تو میتوانست نکات ما را در مورد نحوه درست انجام ایمیل سرد دنبال کنید، اما تعطیلات است – آخرین چیزی که مردم می خواهند یک ایمیل شرکتی در صندوق ورودی خود است. در عوض یکی از موارد زیر را امتحان کنید:
- یک ایمیل بررسی سالانه بفرستید که برای مشتریان خلاصه میکند که چه کارهایی را با شما انجام دادهاند و آنها را تشویق میکند تا در سال آینده در ارتباط باقی بمانند.
به این ترتیب، مشتریان بالقوه شما در طول تعطیلات و سال جدید با برند شما مرتبط خواهند ماند و هم شما و هم مشتریان بالقوه شما آماده تعامل خواهند بود.
4. یک ویدیوی سرگرم کننده برای تعطیلات ارسال کنید
در حالی که بازاریابی ویدیویی موثر است، کار بر روی یک ویدیوی توضیحی دیگر برای نشان دادن اینکه محصول یا خدمات شما چقدر عالی است و چگونه تجارت هر کسی که آن را خریداری می کند تغییر می دهد، پیشنهادی نیست.
در عوض، با یک ویدیوی سرگرمکننده و آرام با تم تعطیلات که مستقیماً کسبوکار شما را تبلیغ نمیکند، خلاق و پرشور باشید.
مثلا:
- یک ویدیوی سرگرم کننده از اعضای تیم شما که در یک جلسه مانند جن ها در مورد هدایای امسال صحبت می کنند.
- تقلید یک آهنگ تعطیلات مربوط به صنعت، مشتریان یا برند شما.
منبع تصویر
یک ویدیوی تعطیلات خلاقانه میتواند ویروسی شود و سر و صدای اجتماعی زیادی ایجاد کند و آگاهی از برند و ترافیک ارگانیک شما را افزایش دهد.
5. محتوایی با موضوع تعطیلات ارسال کنید
چه زمانی بهتر از تعطیلات برای خلاقیت در محتوای خود؟ با انتشار چند پست وبلاگ خلاقانه که از محتوای معمولی که ما هر روز منتشر می کنیم متمایز است و ترافیک ارگانیک را برای کل سال آینده هدایت می کند، از این زمان استفاده کنید. به عنوان مثال، سعی کنید:
- مروری شاد از بهترین نظرات شما و نظرات مشتریان.
- مجموعه ای از هشت یا 12 پست (در 12 روز کریسمس یا هشت روز حنوکا).
- یک راهنمای مفید برای بقای تعطیلات برای هر نقطه دردناکی که مشتریان شما در صنعت شما در طول تعطیلات تجربه می کنند.
- این منابع بازاریابی تعطیلات می تواند کمک کند، همانطور که راهنمای ما برای کپی رایتینگ تعطیلات بدون کلیشه می تواند کمک کند.
خط لوله را در طول تعطیلات در حال چرخش نگه دارید
ایناهاش. امسال، فصل تعطیلات بدون نگرانی از فقدان سرنخ، خط لوله پایین تر یا عدم دستیابی تیمی که به بازار می آید، می گذرد. تنها چیزی که لازم است کمی خلاقیت و دیدگاهی تازه است—مشتریان بالقوه شما در طول تعطیلات متفاوت رفتار می کنند، بنابراین اگر می خواهید توجه آنها را جلب کنید، باید این کار را انجام دهید.
با توجه به اینکه بسیاری از کسبوکارها در این زمان از سال تولید سرنخ را فراموش میکنند، زمان مناسبی است تا از رقبا متمایز شوید و به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که جدی هستید و قرار نیست سرعت خود را کاهش دهید. پس اجازه ندهید تعطیلات به هدر برود. از رقابت پیشی بگیرید و سال جدید را با قدرت شروع کنید!