5 روش هوشمند برای تست تقسیم تبلیغات Google Shopping

5 روش هوشمند برای تست تقسیم تبلیغات Google Shopping

یکی از بهترین راه ها برای افزایش سود؟ تست تقسیم A/B. Google Ads یک ویژگی به نام آزمایش‌ها دارد که در آن می‌توانید آزمایش‌های سفارشی برای کمپین‌های خود ایجاد کنید و عملکرد گروه آزمایشی خود را با کمپین‌های اصلی خود (گروه کنترل) در طول زمان مقایسه کنید.

تنها مشکل این است که این فقط برای کمپین های شبکه جستجو و شبکه نمایش در دسترس است. نه برای خرید خوشبختانه، من به پنج روش برای آزمایش انواع مختلف کمپین های خرید خود رسیده ام که در این پست به آنها خواهیم پرداخت.

نحوه تست A/B اطلاعات محصول

تست A/B اطلاعات محصول مانند سرفصل ها، تصاویر یا برنامه های افزودنی می تواند برای بهینه سازی فید محصول شما مفید باشد

این کار را می‌توان در راه‌اندازی فید، یا از طریق ابزار مدیریت فید، یا به صورت دستی در Google Merchant Center انجام داد. هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی را می خواهید آزمایش کنید، باید گروه های مساوی از محصولات ایجاد کنید. این را می توان به چندین روش انجام داد، من عمدتا از دو روش زیر استفاده می کنم:

1. روش تحلیل خوشه ای

با تجزیه و تحلیل خوشه‌ای، بر اساس عملکرد گذشته (مثلاً تقسیم محصولات خود به گروه‌های مساوی بر اساس معیارهایی مانند کلیک‌ها، درآمد، هزینه‌ها و ارزش تبدیل) تقسیم‌بندی می‌کنید. شما می توانید این کار را از طریق یک صفحه گسترده برای مجموعه داده های کوچکتر یا در R (یا سایر زبان های برنامه نویسی) برای مجموعه داده های بزرگتر انجام دهید.

2. روش تقسیم تصادفی

تقسیم تصادفی می تواند بر اساس شناسه محصول شما انجام شود. به عنوان مثال، اگر از مقادیر عددی به عنوان شناسه محصول استفاده می کنید، می توانید گروه A را به همه اعداد زوج و B را به همه اعداد فرد اختصاص دهید.

مهمترین چیز در هنگام تقسیم محصولات این است که مطمئن شوید همه گروه های آزمایش شما دارای تعداد یکسانی از محصولات هستند و معیارهای کلیدی شما نیز بسیار نزدیک هستند.

پس از انجام تقسیم، تغییرات را در شناسه محصول در گروه آزمایشی خود اعمال کنید. مطمئن شوید که می‌توانید همه شناسه‌های محصول و گروه‌های مربوطه را گزارش دهید. به این ترتیب می توانید آنها را تجزیه و تحلیل کنید و برندگان را پیدا کنید. در زیر می‌توانید نمونه‌ای از نحوه ظاهر این موضوع در فید خود بیابید.

نحوه تست تنظیمات کمپین A/B

اگر می‌خواهید تنظیمات کمپین آزمایشی مانند بازگشت هزینه تبلیغات، هدف‌گیری یا انواع مختلف کمپین را تقسیم کنید، باید بر اساس چیزی غیر از شناسه محصول تقسیم‌بندی کنید. در حالت ایده آل، شما می خواهید محصولات مشابهی را به هر دو گروه کنترل و آزمایش ارائه دهید، زیرا اثربخشی می تواند بسته به محصول متفاوت باشد. سه تقسیم مختلف وجود دارد که می توانید برای آزمایش تنظیمات خود انجام دهید. درست مانند راه اندازی تست محتوای محصول، ایجاد گروه های مساوی کلیدی است. در تمام روش ها، شما باید تجزیه و تحلیل خوشه داده را خودتان انجام دهید. دو یا چند گروه مساوی ایجاد کنید و بر اساس تفاوت ها تجزیه و تحلیل کنید.

3. روش تقسیم مشتری مطابقت

با فهرست‌های مشتریان، می‌توانید مخاطبان شخص اول را در Google Ads هدف قرار دهید. با آپلود لیستی از آدرس‌های ایمیل از پایگاه داده موجود شما که می‌خواهید هدف قرار دهید کار می‌کند و Google آن آدرس‌های ایمیل را با حساب‌های Google مطابقت می‌دهد.

چگونه انجامش بدهیم

اگر از Customer Match استفاده می کنید، باید بتوانید جداسازی کوکی ها را در نرم افزار CRM خود ایجاد کنید. سپس می‌توانید دو کمپین مختلف با استفاده از دو مخاطب Google Customer Match ایجاد کنید. تنظیمی را که می‌خواهید در کمپین آزمایشی خود آزمایش کنید تغییر دهید و بقیه موارد را در کمپین کنترلی خود به همان صورت حفظ کنید. و بس.

توجه داشته باشید: اگر از Customer Match استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که کمپین سومی را برای هر سرنخ که در پایگاه داده شما وجود ندارد اجرا می‌کنید. به این ترتیب، تبدیل های احتمالی را از دست نمی دهید.

منبع تصویر

حرفه ای ها

  • تقسیم تصادفی: با تقسیم کوکی ها، در واقع یک تقسیم تصادفی دارید که اغلب در سایر تست های A/B استفاده می شود.
  • داده های قابل اعتماد: با توجه به تقسیم تصادفی، نتایج قابل اعتماد و قابل تکرار هستند.

منفی

  • پیاده سازی دشوار: هر تبلیغ کننده منابعی برای پیاده سازی Customer Match یا انجام تقسیم بندی تصادفی در CRM خود ندارد.
  • 100٪ کامل نیست: این آزمایش فقط برای مشتریان موجود در پایگاه داده شما اعمال می شود. این بدان معناست که نتایج برای سرنخ های جدید معتبر نیستند.

4. روش تست geo split

تقسیمات جغرافیایی اغلب برای یافتن افزایش بیشتر در کمپین ها استفاده می شود. این می تواند به سوالاتی مانند: آیا تبلیغات برای کلمات کلیدی مارک دار ارزش بیشتری دارد؟

چگونه انجامش بدهیم

در تست جغرافیایی، بازار به مناطق جغرافیایی کوچکتری به نام geos تقسیم می شود. به هر مکان جغرافیایی یک گروه کنترل یا آزمایش اختصاص داده می شود. کاربران در جغرافیای آزمایشی در معرض کمپین های اصلاح شده قرار می گیرند، در حالی که کاربران در مناطق جغرافیایی کنترل کمپین های کنترلی را دریافت می کنند. تا زمانی که هر دو گروه منطقه ای به هم متصل باشند، می توان تقسیم را بر اساس کشور یا منطقه انجام داد. برای تعیین گروه های خود باید از تحلیل خوشه ای استفاده کنید.

حرفه ای ها

  • راه‌اندازی آسان: هر کسی که تجربه کمی در Google Ads داشته باشد می‌تواند این را تنظیم کند.
  • قابل اعتماد: از آنجا که ما کمپین های مشابه را تقسیم می کنیم، فصلی بودن نمی تواند تأثیری داشته باشد.

منفی

  • رفتار می تواند بسته به مکان بسیار متفاوت باشد. داشتن دو گروه قویاً مرتبط ضروری است. علاوه بر این، فصلی بودن ممکن است بر اساس موقعیت جغرافیایی متفاوت باشد. اگر در حال فروش تجهیزات فضای باز هستید، مقایسه آلاسکا با تگزاس ایده آل نیست.
  • آماده سازی تا حدودی دشوار است: تجزیه و تحلیل خوشه ای در مکان یابی می تواند هنگام برخورد با مکان های جغرافیایی کوچکتر دشوار باشد.

5. روش تقسیم کمپین

با تقسیم کمپین، شما به سادگی کمپین ها یا حساب های خود را به دو گروه بسیار مرتبط تقسیم می کنید. هر دو گروه باید دارای تعداد یکسانی از معیارهای کلیدی مانند کلیک ها، تبدیل ها و هزینه ها باشند.

چگونه انجامش بدهیم

در یک گروه از کمپین ها (گروه آزمایشی) شما تغییرات را ایجاد می کنید، در حالی که در گروه کنترل، بهترین شیوه های فعلی شما مورد استفاده قرار می گیرد. اگر گروه‌های مختلف کمپین‌ها را برچسب‌گذاری و ردیابی کنید، می‌توانید درباره تفاوت‌های عملکرد چیزی بگویید.

بودجه و استراتژی پیشنهادی دو تنظیمی هستند که می توانید آنها را آزمایش کنید.

حرفه ای ها

  • راه اندازی بسیار آسان: شما فقط باید تنظیمات را در نیمی از کمپین های خود تغییر دهید و تمام.

منفی

  • کمترین اطمینان: فصلی بودن می تواند در کمپین های مختلف نقش داشته باشد، به خصوص اگر کمپین های شما بر اساس دسته بندی محصول تقسیم شوند (آیا ساختار کمپین پیشنهادی اولویت را امتحان کرده اید؟).
  • آماده‌سازی می‌تواند دشوار باشد: تجزیه و تحلیل خوشه‌ای گروه‌های کمپین ممکن است هنگام کار با مجموعه‌های کوچک‌تر کمپین و داده‌ها دشوار باشد.

افکار نهایی

این است! پنج روش مختلف برای تست A/B تبلیغات خرید گوگل:

  1. ویژگی های خوراک محصول را با ایجاد گروه هایی با تجزیه و تحلیل خوشه ای آزمایش کنید.
  2. ویژگی های خوراک محصول را با ایجاد گروه های تقسیم تصادفی آزمایش کنید.
  3. تنظیمات کمپین را با گروه های مطابقت مشتری آزمایش کنید.
  4. تنظیمات کمپین را با geos تست کنید.
  5. تنظیمات کمپین را با گروه های کمپین تست کنید

کیفیت نتیجه به کیفیت تجزیه و تحلیل اولیه (خوشه ای) و تنظیم شما بستگی دارد. آنچه به دست می آورید همان چیزی است که وارد می کنید. امیدواریم این به شما کمک کند کمپین‌های خرید Google خود را بهینه کنید. اگر هر یک از این روش ها را امتحان کردید، نتایج خود را در نظرات به اشتراک بگذارید! در حال حاضر روز خوبی داشته باشید و به بهینه سازی ادامه دهید!