
در چند سال گذشته، گوگل و مایکروسافت به ارائه ابزارهای جدید فوقالعاده برای کمک به شما کمک میکنند تا کسبوکار خود را در مقابل مشتریان بالقوه قرار دهید، اما در تجربه من، هیچ چیز با جستجو قابل مقایسه نیست. این کاربران تمایل دارند بالاترین قصد خرید را داشته باشند زیرا آنها به طور فعال به دنبال راه حلی برای یک مشکل هستند و نه صرفاً در جستجوی محتوا مانند بسیاری از انواع دیگر کمپین ها.
اما یک مشکل کوچک با آنها وجود دارد: اجرای کمپین های جستجوی پولی ممکن است دشوار باشد دقیقا.
من میتوانم بگویم که کمپینهای جستجو پیچیدهترین انواع کمپین PPC هستند و بیشترین کنترل را روی مکان ظاهر شدن و نحوه ارائه برند خود به شما میدهند. اما درست مانند مرد عنکبوتی، با قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی به همراه دارد، و اغلب من حسابهایی را میبینم که در آنها کمپینهای جستجو به خوبی مدیریت نمیشوند.
یکی از زمینه های مشکل اصلی نیز نیروی محرکه کمپین های جستجو است: کلمات کلیدی.
در این پست، برخی از بهترین روشهای کلیدواژه کلیدی را بررسی میکنم و برخی از اشتباهات رایجی که در حسابها میبینیم را مورد بحث قرار میدهم. هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد و در برخی از این بخشها سعی میکنم به شما کمک کنم بین مقدار زیاد و خیلی کم تنظیم کنید، اما امیدواریم در پایان این پست ایدهای در مورد چگونگی این کار داشته باشید. به کلمات کلیدی خود نزدیک شوید و کمپین های جستجوی خود را برای موفقیت راه اندازی کنید.
چالش شماره 1: چند کلمه کلیدی باید در حساب خود داشته باشید؟
تعیین تعداد کلمات کلیدی که باید در حساب خود داشته باشید می تواند بسیار دلهره آور باشد، اما همچنین کاملاً بدون دردسر است. پاسخ: به تعداد لازم.
اما چگونه می توان فهمید که کدام یک مورد نیاز است؟
اولین وظیفه شما این است که با تحقیق عمیق کلمات کلیدی شروع کنید. این شامل ساخت یک لیست کلمات کلیدی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند موارد زیر است:
فرض کنید من سعی می کنم کفش های کتانی زنانه را تبلیغ کنم و از طریق تحقیقات کلمات کلیدی خود عبارات زیر را پیدا می کنم:
- کفش ورزشی
- کفش کتانی زنانه
- کفش کتانی زنانه
- کفش ورزشی نایک برای زنان
- کفش ورزشی نایک زنانه
- بهترین کفش دویدن برای زنان
- کفش ورزشی نایک زنانه
- آیا نایک کفش دویدن زنانه می سازد؟
اکنون که فهرستی در اختیار دارید، زمان آن رسیده است که آن را مرور کنید و کشف کنید که کدام یک با ساختار حساب شما مطابقت دارند.
چالش شماره 2: انواع، تنوع، و کلمات کلیدی اضافی
نکته ای که ممکن است در مورد این لیست از کلمات کلیدی متوجه شوید: بسیاری از آنها بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تنها تفاوت جزئی در انتخاب کلمات یا ترتیب آنها دارند.
«کفش کتانی زنانه» و «کفش کتانی زنانه» تنها تفاوتی در ترتیب کلمات دارند. در مورد «کفش کتانی نایک زنانه» و «کفش کتانی نایک زنانه» هم همینطور. اگرچه یکی شامل “برای” است، اما می توان استدلال کرد که در واقع همان کلمه کلیدی است.
در سالهای گذشته، صادقانه بگویم که از گنجاندن هر دو در فهرست کلمات کلیدی و ایجاد کمپین برای یک مشتری، بازخورد زیادی دریافت نمیکردم. اما با توجه به اینکه همه توصیههای Google به انواع وظایف مدیریت حساب گسترش مییابد، یکی از رایجترین واکنشها برای کلمات کلیدی اضافی است.
ممکن است پیشنهادی به این شکل در حساب خود دریافت کنید که به شما پیشنهاد میدهد از یک کلمه کلیدی برای دیگری صرف نظر کنید.
مشکل این است که عملکرد واقعی را در نظر نمی گیرد. و خوب یا بد، برخی از آن کلمات کلیدی که توسط گوگل به عنوان زائد علامت گذاری شده اند، در واقع عملکرد کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند.
در این مثال، کلمه کلیدی که گوگل از من می خواهد حذف کنم، در واقع بیشترین حجم و تبدیل را دارد. بله، گزینه دیگر هزینه/عملکرد کمتری دارد، اما کلمه کلیدی 2 همچنان به اهداف من در سطح حساب میرسد. همچنین، اگر آنها اساساً یک کلمه کلیدی هستند، پس چرا هر چیزی باعث می شود که کلمه کلیدی یک سهم برداشت را در حراج از دست بدهد؟ چرا با همان سرعت کلمه کلیدی دو نمایش داده نمی شود؟
همچنین، طبق تجربه من، اگر کلید واژه دو را به نفع کلمه کلیدی یک خاموش کنم، حجم کل من در واقع اندکی کاهش می یابد، زیرا کلمه کلیدی یک معمولاً سهم کامل برداشت هایی را که کلمه کلیدی دو با توقف موقت از دست می دهد، دریافت نمی کند. این یک سناریوی عالی برای حساب کاربری من نیست.
پیشنهاد
اگرچه تقریباً با هر پیشنهادی که این روزها در مورد ساختار کمپین می شنوید مخالف است، من تقریباً همیشه توصیه می کنم هر یک از گزینه های “زائد” را در یک کمپین جدید تحت یک شرط قرار دهید: هر دو دارای حجم جستجوی تخمینی در برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل هستند. .
اگر هر دو کلمه کلیدی در مثال من حجم دارند، هر دو را اضافه میکنم، اجازه میدهم عملکرد توسعه یابد و اگر به اهدافم نرسید، فقط یکی را مکث میکنم.
اگر هر دو حجم تقریبی ندارند، یا یکی از آنها ترافیک بسیار کمی نسبت به دیگری دارد، پس من آن را از یک ساخت جدید کنار بگذارم.
چالش شماره 3: اصطلاحات سر در مقابل انواع دم بلند
در دنیای تبلیغات جستجوی پولی، هرچه تمرکز کلمات کلیدی شما بیشتر باشد، هزینه های شما کمتر می شود، اما حجم شما نیز کمتر می شود. کلمات کلیدی که دارای چهار کلمه یا بیشتر در آنها هستند، عموما اصطلاحات “دم بلند” در نظر گرفته می شوند، در حالی که کلمات کلیدی با سه یا کمتر به طور کلی “اصطلاحات سر” هستند.
با در نظر گرفتن لیست کلمات کلیدی بالا، می بینیم که طیف وسیعی از کلمات کلیدی وجود دارد که می توانیم با آنها کار کنیم و برخی از آنها منطقی تر از دیگران هستند.
«کفش کتانی»، اگرچه ممکن است از نظر فنی برای کسب و کار خیالی ما دقیق باشد، اما آنقدر که ما می خواهیم خاص نیست. ما سعی می کنیم کفش های کتانی زنانه را بفروشیم، به طوری که این دوره اصلی ممکن است خیلی کوتاه باشد و احتمالاً جایی نباشد که می خواهیم تمرکز کنیم.
اگر تا به حال در مورد گسترده بودن کلمه سر شک دارید، یک جستجوی سریع معمولاً می تواند به سؤال شما پاسخ دهد.
همانطور که در بالا می بینید، “کفش های دویدن” ترکیبی بسیار گسترده از نتایج است، و اگر بخواهیم فقط کفش های زنانه را هدف قرار دهیم، احتمالاً مناسب نیست و باید در لیست باشد.
اما باز هم ممکن است در مورد استفاده از “بهترین کفش های کتانی برای زنان” در مقابل “کفش های کتانی زنانه” تعجب کنید. اگرچه ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما در این شرایط می توانید طیف وسیعی از نتایج را دریافت کنید.
برنامهریز کلمات کلیدی Google Ads را برای این دو گزینه بررسی کنید:
اگرچه ممکن است هر دو اساساً یکسان به نظر برسند، با افزودن «بهترین» و «درباره»، کلمه کلیدی را از 3 تا 5 کلمه گسترش دادهاید و در واقع یک طولانی مدت ایجاد کردهاید.
می بینید که هر دو حجم مناسبی دارند، اما بیشتر از آن هزینه ها برای دم بلند کاملاً متفاوت است.
فرقی نمیکند به بالا یا پایین محدوده تخمینی هزینه کلیک نگاه کنید، نسخه پنج کلمهای دم بلند از 15 تا 56 درصد ارزانتر از عبارت سر سه کلمهای است.
با داشتن هر دوی این کلمات کلیدی در حساب خود، از عبارت حجم بالاتر بهره می برید، اما در عبارات خاص تری که احتمالاً کلمه کلیدی دنباله بلندتر شما با آنها مطابقت دارد، اندکی صرفه جویی می کنید.
فقط به این دلیل که به نظر می رسد کلمات کلیدی یکسان هستند یا یکی دیگر را پوشش می دهد، همیشه به این معنی نیست که از نظر عملکرد درست یا درست است.
پیشنهاد
همیشه با افزودن گزینه های دم بلند که حجم تخمینی در حساب شما دارند شروع کنید. ممکن است برخی از آن هشدارهای مزاحم «کلمه کلیدی زائد» را از Google دریافت کنید، اما بهتر است اجازه دهید عملکرد خودش صحبت کند. بعداً در مورد نحوه نظارت بر این کلمات کلیدی و تصمیم گیری در مورد حفظ آنها یا ایجاد برخی تغییرات صحبت خواهیم کرد.
چالش شماره 4: مطابقت با نوع نزدیک بینی
در طول سال ها، تغییرات زیادی در نحوه عملکرد انواع مطابقت در کمپین های جستجو ایجاد شده است. در آن روزگار، Exact دقیق بود، عبارت فقط با عبارات مطابقت داشت، و Broad بسیار گسترده تر از الان بود.
اما در بسیاری از حسابها، چه به دلیل عدم آگاهی یا فشار گوگل، بسیاری از حسابها فقط دارای کلیدواژههای تطبیق گسترده هستند و هیچ چیز دیگری وجود ندارد.
مشکل این است که این نوع تطابق بسیار متفاوت عمل می کنند و بسته به اینکه از کدام یک استفاده می کنید، ممکن است در کمپین های جستجو موفق باشید یا نباشید.
تطابق گسترده می تواند بسیار بسیار گسترده باشد و در نهایت تعدادی از عبارات جستجویی را هدف قرار دهد که به تجارت شما مرتبط نیستند.
پیشنهاد
بهجای شروع با کلمات کلیدی تطبیق گسترده، پیشنهاد میکنم همیشه ابتدا با تطابق عبارت و عبارتهای تطبیق دقیق شروع کنید. آنها محدودتر هستند، اما هنوز هم می توانند با عبارت به شما مقیاس بدهند.
اگر بعد از چند ماه موفقیت خوب و پایداری را با این موارد مشاهده کردید، می توانید شروع به گسترش به تطابق گسترده کنید، اما باز هم چند کار دیگر وجود دارد که پیشنهاد می کنم ابتدا انجام دهید و سپس بهترین روش های استقرار را می توانید در این پست بیابید.
چالش شماره 5: حفظ فهرست کلمات کلیدی
مشکل مورد علاقه ام را برای آخر ذخیره کردم. افرادی که تنظیم کردند و فراموش کردند، کسانی هستند که ممکن است در ساخت کمپین اولیه دقت خود را انجام داده باشند و یا به تمام نکات دیگر در بالا توجه کرده باشند… اما هرگز هیچ تغییر مستمری در کلمات کلیدی خود ایجاد نکردند. آنها هرگز تکامل نیافته اند. کمپینها مانند سالها پیش زمانی هستند که ایجاد شدند.
حالا، اگر عملکرد شما خوب باشد، ممکن است چیز بدی نباشد. اما در بیشتر سناریوهایی که می بینیم، اگر یک حساب کاربری بیش از یک سال پیش ایجاد شده باشد و هیچ تغییری در این مدت ایجاد نشده باشد، احتمالاً به روزی نیست که در روز اول بوده است.
هزاران کار تعمیر و نگهداری مختلف وجود دارد که باید انجام شود تا کلمات کلیدی خود را زنده و سالم نگه دارید. به قدری… که ما در واقع قصد داریم قسمت دوم این پست را گردآوری کنیم که این بهینه سازی های در حال انجام را پوشش می دهد.
اما در عین حال، اگر میدانید فردی هستید که مدتی است کلمات کلیدی خود را بررسی نکردهاید، در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد که باید روی آن کار کنید:
- آیا همه این کلمات کلیدی هنوز مرتبط هستند؟
- آیا نسخه جدیدی وجود دارد که باید استفاده کنم؟
- کدام کلمات کلیدی بالاترین/کمترین عملکرد را دارند و برای بهبود آنها چه کاری می توانم انجام دهم؟
پیشنهاد
با بخش دوم همراه باشید، جایی که ما به کارهای تعمیر و نگهداری منظمی که باید روی کلمات کلیدی خود انجام دهید تا لیست (و حساب) خود را شاد و سالم نگه دارید، بررسی می کنیم.
سلامت کلمه کلیدی خود را کنترل کنید
سلامت کلمه کلیدی در کمپین های جستجو برای موفقیت کمپین حیاتی است. این بهترین روشها را دنبال کنید و از پست کارهای تعمیر و نگهداری آتی دیدن کنید تا مطمئن شوید که بینی خود را نمیبرید تا چهره خود را با استراتژی کلمه کلیدی خود آزار دهید.