من در زمان خود بسیاری از حسابهای Google Ads را تصاحب کردهام، و یکی از بزرگترین مشکلاتی که میبینم این است که این حساب تبدیلها را به درستی ردیابی نمیکند، یا اصلاً نمیداند چه چیزی کار میکند و چه چیزی کار نمیکند.
کاری که من میخواهم انجام دهم این است که شما را در میان رایجترین مشکلاتی که در ردیابی تبدیل Google Ads میبینم راهنمایی کنم و در مورد نحوه رفع آنها پیشنهاداتی ارائه کنم.
6 اشتباه رایج در ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل که باید از آنها اجتناب کنید
در اینجا ما یک راهنمای مفید برای ردیابی تبدیلها در Google Ads و حتی یک پست در مورد خرابیهای ردیابی تبدیل داریم که میتواند مانع از تنظیم درست شما شود. آنچه در زیر به آن نگاه می کنیم بیشتر در امتداد خطوط اشتباهی است که تبلیغ کنندگان پس از انجام آنها مرتکب می شوند هستند من در حال راه اندازی هستم. شناسایی آنها سخت است زیرا با پیام های خطا همراه نیستند. اما برای شما خوش شانس است، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم تا بتوانید از گزارش های نادرست و داده های گمراه کننده جلوگیری کنید.
1. بدون ردیابی تبدیل
بله، بله، می دانم. من دارم با این یکی تقلب میکنم
واضح است که این کاملا واضح است. اگر ردیابی تبدیلی را تنظیم نکرده اید، نیازی به نگرانی در مورد مشکل بودن آن نیست.
راه حل این نیز بسیار ساده است: ردیابی تبدیل را تنظیم کنید.
اما شاید قبل از انجام این کار این پست را تمام کنید. امیدوارم بتوانم از تعدادی از مشکلاتی که ممکن است خودتان ایجاد کرده اید جلوگیری کنم.
2. همه اقدامات تبدیل ردیابی نمی شوند
علیرغم بهترین روشها که نشان میدهد شما باید فقط یک اقدام تبدیل در هر صفحه داشته باشید، من اغلب صفحات فرود با چندین نقطه تبدیل مختلف را میبینم.
این می تواند هر تعداد عمل باشد:
- فرم درخواست نسخه ی نمایشی
- فرم تماس با ما
- دانلود وایت پیپر/محتوا دردار
- خرید
- با یک ربات چت درگیر شوید
- قراری تعیین کنید
- درخواست تماس مجدد
- زنگ زدن
مهم نیست که چه چیزی در صفحه فرود درخواست می کنید، کاربران اغلب می توانند راه خود را به وب سایت اصلی شما نیز بیابند. به تمام فراخوانهای مختلف برای اقدام در وبسایت خود فکر کنید. آیا همه آنها را دنبال می کنید؟
وقتی یک اقدام تبدیل جدید در Google Ads ایجاد میکنید، میتوانید دستهای را برای قرار دادن آن انتخاب کنید. اجازه دهید این دستهها بهعنوان پیامهایی عمل کنند تا درباره همه راههایی که کاربران میتوانند با شما در سایت شما ارتباط برقرار کنند فکر کنید، و سپس مطمئن شوید که همه آنها را دنبال میکنید.
در حالی که ممکن است بخواهید کسی در نهایت خریدی انجام دهد یا درخواست نسخه نمایشی کند، کوته فکرانه است که با توجه به قصد کاربر بالقوه پشت هر کدام، هیچ یک از این اقدامات ذکر شده در بالا را به عنوان تبدیل حساب نکنید.
3. ردیابی رویدادهای غیر تبدیلی مانند تبدیل
از سوی دیگر، اقداماتی را که مقداری از ارزش را برای شما فراهم نمی کنند، ردیابی نکنید. اگرچه فهرستی که در بالا به شما دادم بسیار طولانی است، اما متوجه خواهید شد که مواردی مانند:
- بازدید از صفحه
- با کلیک بر روی نماد شبکه های اجتماعی
- بازدیدهای ویدیویی
- محرک های زمان سایت
- دانلود نامحدود محتوا
- یک بلیط کمک ارسال کنید
- با خدمات مشتریان تماس بگیرید
برای هر یک از این موارد، اگرچه ممکن است داشتن آمار مفید باشد، اما احتمالاً اقدامات قابل اجرا نیستند زیرا تقریباً مطمئناً هیچ اطلاعات شخصی یا پرداختی در مورد کاربر به شما نمی دهند.
این سردرگمی معمولاً به این صورت اتفاق میافتد: شخصی در شرکت یک صفحه یا یک اقدام خاص را بسیار ارزشمند و احتمالاً منجر به تبدیل شناسایی میکند. سپس به سیگنال کیفیت کاربر تبدیل میشود، سپس کسی پیشنهاد میکند که باید تبدیل باشد، سپس باب عموی شماست، ما افرادی را که صفحه پرسشهای متداول را مشاهده کردهاند، به همان روشی که درخواستهای نمایشی را دنبال میکنیم، ردیابی میکنیم.
من یک عمو باب دارم و با وجود اینکه او در بازاریابی کار نمی کند، حتی او می داند که داشتن اطلاعات مثبت کاذب در حساب شما حرکت خوبی نیست. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی باید تبدیل باشد و چه چیزی نباید، هر یک از فراخوان های اقدام خود را برای ارزش واقعی برای شرکت خود آزمایش کنید.
اگر برای یکی از این اقدامات پسبکهای زیادی دریافت میکنید و کسی واقعاً آن را به عنوان تبدیل میخواهد، آن را به این صورت تنظیم کنید، اما آن را یک اقدام ثانویه در نظر بگیرید. این یعنی دو چیز:
- تحقق در همه تبدیل گزارش خواهد شد. ستون، نه تحقق ها.
- هر استراتژی Smart Bidding این اقدام موفقیت آمیز محسوب نمی شود و مستقیماً برای آنها بهینه سازی نمی شود.
4. همه رویدادهای تبدیل را به طور مساوی دنبال کنید، حتی اگر اینطور نباشند
بسیار خوب، بنابراین شما رویدادهای تبدیل خود را محدود کرده اید و فقط مواردی را دارید که در واقع تبدیل هستند در وضعیت پایه، اما با همه آنها یکسان رفتار می کنید. این ذاتا اشتباه نیست، اما ممکن است مشکلی در اینجا وجود داشته باشد.
بیایید لیستی را که قبلا ارائه کردم را در نظر بگیریم:
- فرم درخواست نسخه ی نمایشی
- فرم تماس با ما
- دانلود وایت پیپر/محتوا دردار
- خرید
- با یک ربات چت درگیر شوید
- قراری تعیین کنید
- درخواست تماس مجدد
- زنگ زدن
در حالی که هر یک ممکن است یک تحقق باشد، شانس ها همه از کیفیت یا ارزش یکسانی برخوردار نیستند. شخصی که فرم درخواست نسخه نمایشی را پر می کند احتمالاً به اندازه فردی که به تازگی با کسب و کار شما تماس گرفته است واجد شرایط نیست. فردی که قرار ملاقاتی را تعیین کرده است، احتمالاً با کسی که قبلاً خرید کرده است، یکسان نیست. حتی بهتر از آن، دو کاربر که هر دو خرید کردهاند، ممکن است سفارشهایی را با ارزشها و حاشیههای متفاوت خریداری کرده باشند که بر ROAS کلی تأثیر متفاوتی میگذارد.
برای شرکت های تجارت الکترونیک، حل این مشکل کمی ساده تر است. باید دادههای درآمد خود را همراه با تبدیلهای خود جمع کنید تا بتوانید ROAS را برای کمپینهای خود محاسبه کنید تا از آن بهینهسازی کنید.
برای نسل پیشرو، این ممکن است کمی دشوارتر باشد، اما همچنان ارزشش را دارد. اگر نمیتوانید مقادیر پویا را برای هر اقدام تبدیل دانلود کنید، میتوانید از تنظیمات مقدار پیشفرض موجود هنگام تنظیم تبدیلهای خود استفاده کنید. مقیاسی بیابید که می تواند برای شما کارساز باشد و سطوح مختلف ارزش را برای هر عمل تعیین کند. شاید هزینه دانلود محتوا 10 دلار و درخواست نسخه نمایشی 250 دلار باشد.
صرف نظر از مقیاس شما، اکنون می توانید همه اقدامات را در ستون “تبدیل ها” دنبال کنید و سپس از ستون های “ارزش تبدیل” و “هزینه/ارزش تبدیل” برای تعیین ارزش سرنخ هایی که تولید می کنید استفاده کنید.
5. “هر” تبدیل نسل سرنخ را پیگیری کنید
در یک سایت تجارت الکترونیک، اگر شخصی پنج خرید مختلف انجام دهد، ارزش طول عمر او افزایش می یابد زیرا هر خرید با درآمد مرتبط است. این ساده است
تولید سرب متفاوت است. اگر شخصی همان اطلاعات را 15 بار به سایت شما ارسال کند، 15 برابر بازده دریافت نمی کنید. شما هنوز واقعاً فقط یک سرنخ دارید و دادههای ستون تبدیل شما باید آن را منعکس کند.
در فرآیند تنظیم تبدیل، میتوانید فرکانس ردیابی را انتخاب کنید: یک یا هر. برای تجارت الکترونیک، هر کسی را انتخاب میکنید. Lead Generation باید One را انتخاب کند تا شما فقط یک ارسال سرنخ را برای هر کاربر ردیابی کنید و از شمارش دو و سه (یا بدتر) سرنخ ها اجتناب کنید، که دوباره مثبت کاذب ایجاد می کند.
6. پیگیری تماس های تلفنی با مدت زمان بسیار کوتاه
در Google Ads، اگر تماس از شماره فوروارد گوگل استفاده میکند، میتوانید تماسها را مستقیماً از پلتفرم پیگیری کنید. آنها می توانند گزینه ای عالی برای ردیابی (و در برخی موارد ضبط) تماس های تلفنی از دارایی های تماس شما (قبل از برنامه های افزودنی) باشند. این به کسبوکارها راهی آسان برای مشاهده تعداد تماسهای تلفنی تبلیغاتی میدهد و آنها را مستقیماً به کمپینها، تبلیغات و کلمات کلیدی که آنها را راهاندازی کردهاند پیوند میدهد.
مشکل زمانی پیش میآید که تماسهای تلفنی که ردیابی میشوند همه تماسهای تلفنی هستند. اما همانطور که هر کسی که تا به حال با تلفن تماس داشته است می داند، هر تماسی متفاوت است.
در تصویر بالا مشاهده می کنید که مدت زمان برخی مکالمات 28 دقیقه (1701 ثانیه) و برخی دیگر به 6 ثانیه می رسد. آیا باید با این دو تماس یکسان برخورد کرد؟ من فکر نمی کنم.
برای اکثر کسب و کارها، فروش یک محصول یا سرنخ به عنوان یک تبدیل در کمپین های تبلیغاتی گوگل آنها محسوب می شود. برای انجام این نوع اقدامات، حداقل زمان لازم است که شخصی با تلفن همراه باشد تا به همان سطح از ارزش برسد. حداقل، آنها باید اطلاعات پرداخت یا اطلاعات تماس شخصی خود را به اشتراک بگذارند، که معمولاً هر دو مدتی طول می کشد.
برای این خطا، من به شما توصیه می کنم چندین کار انجام دهید، اما حداقل یکی.
ابتدا، میخواهم با اعضای تیمهای فروش/مرکز تماس خود صحبت کنید و ایده بگیرید که آیا تماسها واقعاً به تجارت مستقیم منجر میشوند یا خیر. اگر نه، شاید در وهله اول ارزش شمارش تماس های تلفنی را به عنوان تبدیل نداشته باشید.
اگر این کار را انجام دادند، باید اطلاعاتی درباره مدت زمان جمع آوری پرداخت یا اطلاعات شخصی از طریق تلفن بخواهید. آیا این مکالمات معمولا 30، 60، 90 ثانیه طول می کشد؟ طولانی تر؟ عددی را که دوست دارید پیدا کنید و سپس آن را به عنوان حداقل اضافه کنید
هنگام ردیابی تبدیل ها از این اشتباهات اجتناب کنید
متأسفانه، این جمله که “برخی ردیابی تبدیل بهتر از عدم ردیابی تبدیل است” همیشه درست نیست. در حالی که بهتر است کمی تلاش کنید، اشتباهات رایجی وجود دارد که می تواند گمراه کننده و در برخی موارد آسیب زاتر از عدم پیگیری باشد. امیدواریم این لیست به شما کمک کند ردیابی تبدیل خود را برای تضمین کیفیت بررسی کنید تا مطمئن شوید که شما و هر الگوریتمی در حال بهینه سازی داده های پاک هستید.
- بدون ردیابی تبدیل
- همه اقدامات تبدیل ردیابی نمی شوند
- همه رویدادهای تبدیل را به طور مساوی دنبال کنید، حتی اگر اینطور نباشند
- رویدادهای غیر تبدیلی را به عنوان تبدیل دنبال کنید
- ردیابی “هر” تبدیل نسل سرنخ
- تماس های تلفنی با مدت زمان بسیار کوتاه را پیگیری کنید