6 نکته برای بازاریابی وابسته سودآور (+ مثالها)

6 نکته برای بازاریابی وابسته سودآور (+ مثالها)

آیا برای رشد کسب و کار خود و افزایش دید آن برای جذب مشتریان بیشتر تلاش می کنید؟ ممکن است یک عنصر ضروری را که می تواند بازی را برای شما تغییر دهد از دست بدهید: بازاریابی وابسته.

مشارکت های مناسب می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند، دستیابی به بازارهای دست نخورده و باز کردن جریان های درآمدی جدید کمک کند، اما شکستن آنها ممکن است دشوار باشد. پس بیایید به نحوه تشکیل یک مشارکت بازاریابی برنده – با مثال هایی برای یادگیری بپردازیم. اما اول، اصول اولیه.

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته، همکاری بین دو شرکت یا برند برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و سود متقابل هر دو طرف است. شراکت می تواند بین برندها و تأثیرگذاران یا بین دو برندی باشد که مستقیماً با یکدیگر رقابت نمی کنند.

یک مثال شناخته شده از چنین بازاریابی، همکاری بین اوبر و اسپاتیفای است. خدمات برند ارائه شده مکمل یکدیگر برای کسب و کار هستند و بنابراین مشارکت مناسب است.

منبع تصویر

چرا بازاریابی وابسته؟

اعداد بلندتر از کلمات صحبت می کنند و در اینجا بینش هایی وجود دارد که قدرت بازاریابی وابسته را توضیح می دهد:

  • 54 درصد از شرکت ها می گویند که مشارکت برند بیش از 20 درصد از کل درآمد آنها را به همراه دارد.
  • 68 درصد از مصرف کنندگان پس از بررسی کمپین های وابسته تصمیم به خرید می گیرند.
  • 74 درصد از سازمان‌ها نشان می‌دهند که شراکت با برند و بازاریابی وابسته اولویت‌های اصلی هستند.

6 نکته برای ایجاد مشارکت های بازاریابی سودآور

اکنون بیایید به هفت راه برای توسعه مشارکت‌هایی که از میان دیگران متمایز می‌شوند و از طریق بازاریابی وابسته، که نوعی همکاری با برند است، به برند شما دیده می‌شوند، نگاه کنیم.

1. ایجاد شراکت با مشاغل همفکر

هنگام در نظر گرفتن بازاریابی وابسته به عنوان یک گزینه، مهم است که هم ارزش های خود و هم ارزش های آنها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر H&M با Raw Beauty همکاری کند، پیامی گیج کننده به مخاطبان هر دو برند ارسال می کند.

H&M یک برند مد سریع است، در حالی که Raw Beauty مد آهسته، مراقبت از پوست ارگانیک و مصرف‌گرایی آگاهانه را تبلیغ می‌کند.

مفهومی که این دو برند روی آن همکاری می کنند اشتباه به نظر می رسد، زیرا آنها ادعای آنها را منعکس نمی کنند. بدون همسویی مناسب شخصیت ها و اهداف برند، چنین مشارکتی به احتمال زیاد بر هر یک از برندها تأثیر منفی خواهد گذاشت.

بنابراین مطمئن شوید که با سازمان های مشابهی که با اهداف و ماهیت کسب و کار شما همسو هستند همکاری کنید.

2. شراکت هایی ایجاد کنید که راه حل های کلید در دست ارائه دهند

راه حل های کلید در دست آنهایی هستند که به راحتی در یک سیستم موجود بدون اختلال پیاده سازی می شوند. آنها بیشتر پلاگین و بازی هستند، در حالی که راه حل های سفارشی نیاز به تغییرات دارند.

این شرایط برای راه‌حل‌های نرم‌افزاری معمولی هستند، اما می‌توانید آن‌ها را برای مشارکت با برند نیز اعمال کنید. به عنوان مثال، Doritos Locos Taco را در نظر بگیرید – تاکو بل تاکو با پوسته Doritos.

منبع تصویر

این همکاری بین Doritos و Taco Bell را می توان “کلید در دست” در نظر گرفت زیرا نیازی به تغییر محصولات یا مدل های تجاری موجود از سوی هیچ یک از برندها ندارد – تاکو بل به سادگی یک آیتم جدید را به منوی خود اضافه کرد.

3. اهداف خود را با شریک زندگی خود هماهنگ کنید

در بازاریابی وابسته، تعیین هدف نهایی از همکاری مهم است. تو می خواهی که:

  • افزایش فروش؟
  • به یک بازار دست نخورده ضربه بزنید؟
  • افزایش آگاهی از برند؟
  • پخش پیام؟

شناسایی هدف نهایی به شما کمک می کند تا همکاری ها را در نظر بگیرید و مشارکت های تاثیرگذاری ایجاد کنید. همچنین به هر دو برند این امکان را می دهد تا اهداف کمی را برای کار در جهت تعیین کنند.

به همین دلیل است که همکاری بین Forever 21، یک برند مد، و Atkins، یک برند کاهش وزن، یک شکست بازاریابی بود.

هنگامی که Forever 21 بارهای اتکینز را برای مشتریان خود ارسال کرد، مشتریان آن را به عنوان نشانه ای برای کاهش وزن و نوعی شرمساری بدن در نظر گرفتند.


منبع تصویر

یک پیشنهاد مشارکت خوب طراحی شده با اهداف مشخص می تواند به موفقیت شما و برند شریکتان کمک کند.

4. مطمئن شوید که مخاطبان شما یکسان نیستند

این پیچیده است! در حالی که داشتن اهداف مشترک در یک مشارکت بسیار مهم است، اما مخاطبان مشترک در واقع به شما کمکی نمی کند تا دسترسی خود را افزایش دهید. احتمالاً با همان گروه‌هایی از افرادی که قبلاً با آنها تماس گرفته‌اید صحبت می‌کنید و با آنها درگیر خواهید شد – و با یک رقیب همکاری خواهید کرد.

یکی از مزایای اصلی مشارکت، افزایش شناخت برند و فروش در میان بازارهای دست نخورده است.

مشارکت برند بین نایک و اپل را در نظر بگیرید. اگرچه مشتریان هدف آنها از بسیاری جهات متفاوت است، اما شباهت هایی در سبک زندگی، ارزش های اصلی و چیزهایی که به آنها انگیزه می دهد، دارند. این مشارکت به هر برند اجازه می داد در معرض مخاطبان جدید اما مرتبط قرار گیرد.

منبع تصویر

5. به طور فعال شریک خود را بازاریابی کنید

تبلیغات متقابل شکلی از تبلیغات است که در آن یک برند محصولات یا لوگوهای برندهای دیگر را از طریق پلتفرم های متعدد نشان می دهد. از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا وب‌سایت‌ها، خبرنامه‌ها، ایمیل‌ها، اعلان‌های فشاری و سایر کانال‌های بازاریابی، امکانات بی‌پایانی است.

اطمینان حاصل کنید که علاوه بر کمپین های خاص بازاریابی مشترک، برند شریک خود را به طور مداوم تبلیغ می کنید تا رابطه را قوی نگه دارید.

6. با داده های مشتری خود ازدواج کنید

داده های جمعی می تواند در بازاریابی وابسته بسیار مفید باشد. هر شرکتی اطلاعاتی در مورد محصولات و خریدهای خود دارد – مانند آنچه که مصرف کنندگان می خرند، چیزهایی که به سبد خرید خود اضافه می کنند اما نمی خرند و خیلی چیزهای دیگر. این داده ها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین پیشنهادها را برای ارائه با کمپین های وابسته خود شناسایی کنید، یک استراتژی ارتباطی را شکل دهید که با مخاطبان شما طنین انداز شود، و اهداف روشنی را ایجاد و به آنها دست یابید.

4 نمونه از بازاریابی وابسته موفق

همانطور که قبلا ذکر شد، بازاریابی وابسته می تواند دشوار باشد و باید به صورت استراتژیک به آن نزدیک شد. با این حال، اگر یک چارچوب روشن و یک برنامه کامل ایجاد کنید، مشارکت با برند می تواند در کمک به رشد کسب و کار شما شگفتی ایجاد کند. در اینجا چند نمونه از مشارکت های موفق برند آورده شده است که به برندها در دستیابی به نتایج عالی در گذشته کمک کرده است.

1. تماس دائمی و خدمات شریک

Constant Contact یک آژانس بازاریابی دیجیتال بوتیک است که با انواع شرکت های مستقل از کسب و کارهای کوچک، استارت آپ های آموزشی و دانشگاه ها گرفته تا شرکت ها همکاری می کند تا به آنها کمک کند تا راه حل های بازاریابی برای مشکلات مشتریان خود پیدا کنند.

شراکت، در این مورد، توسط یک برند بزرگ به عنوان مثال رهبری می شود. تماس دائمی، که در آن مارک های دیگر نقش عمومی ایفا نمی کنند. با این حال، چنین مشارکتی زمانی جواب می دهد که حسن نیت و اعتماد به یک برند وجود داشته باشد و سایر برندهای کوچکتر از تجمل مشابه برخوردار نباشند.


خدمات ارائه شده توسط سایر برندها تحت برند غالب قرار می گیرند و در نتیجه سود متقابل دارند.

2. چوب آمریکایی و چای TAZO

جنگل های آمریکایی سازمانی است که برای ایجاد جنگل های پر رونق از ساحل به ساحل در ایالات متحده کار می کند. این سازمان در زمینه پایداری پیشگام است و مراکز سبز را در مکان های مختلف برای مبارزه با اثرات تغییرات آب و هوایی ایجاد می کند.

در سال 2021، American Forests با TAZO Teas شریک شد تا TAZO Trees Corps را راه اندازی کند، نیروی کار محلی استخدام شده برای کاشت درخت برای کاهش تغییرات آب و هوایی. این کار برای افراد رنگین پوست و افرادی با زمینه های اجتماعی-اقتصادی ضعیف ایجاد شغل کرد.

منبع تصویر

مشارکت بین Tazo و American Forests به خوبی مورد استقبال قرار گرفت، شهروندان را بسیج و الهام بخش کرد تا اقدام جمعی انجام دهند، و تأثیر مثبت کلی بر آب و هوا ایجاد کرد.

3. East Forty Brewing + Dream Factory

شراکت East Forty Brewing + Dream Factory شانس اشتباه را داشت، اما موفقیت بزرگی بود.

Dream Factory یک NGO است که در بخش حقوق کودک کار می کند، در حالی که East Forty یک کارخانه آبجوسازی است (بسیار متفاوت!). این دو برای راه اندازی آبجو به نام Dream Catcher گرد هم آمدند و درآمد حاصل از فروش به سازمان غیردولتی اهدا شد.

منبع تصویر

با گرد هم آمدن، این برندها به گرده افشانی متقابل ایده ها، تلاش ها و پایگاه های داده دست یافتند و مخاطبان زیادی را جذب کردند.

4. فیگما + آسانا

Figma یک ابزار آنلاین برای ایجاد طراحی رابط مشترک است، در حالی که Asana نرم افزار مدیریت کار برای تیم ها است.

این دو برای راه‌اندازی ویجت Asana برای Figma گرد هم آمدند، جایی که تیم‌هایی که با هم همکاری می‌کنند و با هم کار می‌کنند می‌توانند به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات بلادرنگ را از اعضای تیم خود دریافت کنند. این مشارکت به کاربران موجود آسانا کمک کرد تا پلتفرمی برای کار خود بیابند و همچنین برای کاربران فعلی Figma در مدیریت و ردیابی به‌روزرسانی‌های کارشان ارزش افزوده است.

از قدرت بازاریابی وابسته بهره ببرید

به طور خلاصه، اگر می خواهید دید برند خود را برای دستیابی به مخاطبان گسترده تری افزایش دهید، بازاریابی وابسته راهی برای رفتن است! و برای اینکه آن سودآور باشد، باید دقیقاً درک کنید که چگونه به همکاری نزدیک شوید و آن را به صورت استراتژیک طراحی کنید. این به شما کمک می کند تا از اشتباهات جلوگیری کنید و از مزایای مشارکت بازاریابی بهره مند شوید.

در اینجا هفت نکته ما برای بازاریابی وابسته سودآور آورده شده است:

  1. ایجاد شراکت با مشاغل همفکر
  2. شراکت هایی ایجاد کنید که راه حل های کلید در دست ارائه دهند
  3. اهداف خود را با شریک زندگی خود هماهنگ کنید
  4. مطمئن شوید که مخاطبان شما یکسان نیستند
  5. فعالانه شریک زندگی خود را تشویق کنید
  6. به جزئیات مشتری خود متصل شوید

درباره نویسنده

شین بارکر یک مشاور بازاریابی دیجیتال است که در بازاریابی تأثیرگذار، بازاریابی محتوا و سئو تخصص دارد. او همچنین بنیانگذار و مدیر عامل Content Solutions، یک آژانس بازاریابی دیجیتال است. او با شرکت های Fortune 500، تأثیرگذاران محصولات دیجیتال و تعدادی از افراد مشهور A-List مشورت کرده است.