اگر استراتژیهای مناقصه خودکار پیشنهادهای من را برای من مدیریت میکنند، آیا حتی باید به مناقصه توجه کنم؟ با توجه به ظهور استراتژیهای مناقصه خودکار (و به طور کلی اتوماسیون در Google Ads) پرسیدن این سؤال بسیار آسان است.
پاسخ کوتاه و قطعی بله است.
پاسخ طولانیتر هنوز همان بله است، اما با تعدادی ایدههای ظریف در مورد اینکه چگونه و چرا باید به استراتژیهای پیشنهادی خود توجه کنید و مرتباً مرور کنید.
بنابراین در اینجا پیشنهادات من برای مدیریت استراتژی های مناقصه شما در دنیای خودکار پیشنهاد است.
نکاتی برای مدیریت پیشنهادات در دنیای اتوماسیون
قبل از اینکه به نکاتی بپردازیم، برای کسانی که به آن نیاز دارند، یک تجدید نظر سریع در مناقصه ارائه کنیم:
هنگام اجرای Google Ads (یا هر کمپین PPC) چندین رویکرد وجود دارد که می توانید بر اساس میزان بودجه ای که دارید، سرعت یا آهسته بودن آن را خرج کنید، هدف شما چیست، برای تعیین مبلغ پیشنهادی خود استفاده کنید. عملکرد کمپین و غیره این “استراتژی مناقصه” شماست.
نکات زیر به شما کمک می کند نقشی را که به صورت دستی در تنظیم، تنظیم و مدیریت پیشنهادات خود در دنیایی که تحت سلطه مناقصه خودکار بازی می کنید، ایفا کنید.
1. با پیگیری درست همه چیز شروع کنید
لازم به تاکید بیشتر نیست – بیشترازاین سفارش نمی کنم: بدون ردیابی مناسب، استراتژیهای مناقصه خودکار عملکرد مورد نظر شما را ایجاد نمیکنند. اگر برای هر چیزی غیر از ترافیک بهینه سازی می کنید، ضروری است که ردیابی تبدیل و در برخی موارد ردیابی درآمد را در سایت خود راه اندازی کرده باشید و تمام اهداف اصلی شما بر روی این نتایج متمرکز باشد. خوب، با آن PSA خارج از راه…
2. انتخاب استراتژی مناسب
هنگامی که همه تبدیلهای خود را به درستی ردیابی کردید، گام مهم بعدی انتخاب استراتژی مناسب پیشنهاد برای اهدافتان است. بسته به اهداف کمپینهای شما، استراتژیهای پیشنهادی متفاوت ممکن است مناسب باشند، در حالی که سایر استراتژیها ممکن است اشتباه بزرگی باشند.
برای مثال، اگر میخواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، ممکن است بتوانید از هر چیزی از CPC دستی گرفته تا CPC بهبودیافته، تا CPA یا ROAS هدفمند استفاده کنید.
با این حال، اگر میخواهید به صورت آنلاین سرنخ ایجاد کنید، ممکن است بتوانید از سه مورد اول استفاده کنید، اما اگر با برخی از دادههای CRM جامد کار نکنید، احتمالاً مزیت پیشنهاد ROAS هدف را نخواهید دید.
تعدادی نکته:
- تحقیق کن مقالات، پستهای وبلاگ و ویدیوهای مفید زیادی وجود دارد که به شما کمک میکنند تا بفهمید هر استراتژی مناقصه چه کاری انجام میدهد تا مطمئن شوید که با استراتژی درست شروع کردهاید.
- مطمئن شوید که دادههای کافی برای پشتیبانی از این تصمیم استراتژی پیشنهادی دارید. حتی اگر گوگل خلاف این را می گوید، من فکر می کنم قبل از شروع استفاده از استراتژی های متمرکز بر تبدیل یا هزینه به ازای هر تبدیل، واقعاً باید مقداری از داده های تبدیل حساب را داشته باشید. این تضمین میکند که الگوریتم مناقصه بینشهایی برای شروع دارد و نه اینکه کاملاً از ابتدا شروع شود.
اگر برای شروع آن کشش را ندارید، ممکن است بهتر باشد از CPC دستی یا افزایش یافته برای شروع استفاده کنید، به طور بالقوه حتی کلیک ها را به حداکثر برسانید، سپس بعداً به استراتژی دیگری بروید. (در این پست بیشتر در مورد تغییر استراتژی ها صحبت خواهیم کرد.)
3. از اهرمی که دارید استفاده کنید
بسته به استراتژیهای پیشنهادی که استفاده میکنید، Google به شما کنترل مناسبی میدهد تا به شما کمک کند بر عملکرد کمپینهای خود تأثیر بگذارید.
برای پیشنهاد سهم نمایش، میتوانید انتخاب کنید که آیا همه نمایشها، بالای صفحه یا مطلق بالای صفحه، و سپس درصد مورد نظر را هدف قرار دهید.
استراتژی حداکثر کلیک می تواند برای افزایش حجم عالی باشد، اما اگر سعی می کنید CPC خود را پایین نگه دارید، می توانید از حداکثر محدودیت پیشنهادی CPC در بخش تنظیمات استفاده کنید.
همین امر در مورد CPA هدف و بازده هدف تبلیغات (ROAS) در استراتژی های پیشنهادی برای به حداکثر رساندن تبدیل ها و به حداکثر رساندن درآمد صدق می کند. شما باید تصمیم بگیرید که می خواهید کمپین های شما به چه اهدافی دست پیدا کنند. شما مجبور نیستید فقط به محدودیت های گوگل پایبند باشید. اما این یک قوطی کاملاً جدید از کرم ها را باز می کند … ما پس از یک یادداشت سریع در مورد اهرم هایی که ممکن است نداشته باشید به آن خواهیم رسید.
4. از اهرمی که ندارید آگاه باشید
یکی از مواردی که من در مورد پیشنهاد قیمت دستی یا افزایش یافته CPC دوست دارم، تعداد کنترل هایی است که برای تنظیم پیشنهادها به شما داده می شود. در واقع تعداد زیادی تعدیل کننده پیشنهاد در یک کمپین دستی وجود دارد:
- زمان روز
- روز هفته
- حضار
- محل
- دستگاه
- جمعیت شناسی
هر یک از اینها به شما امکان می دهد بر اساس درصدی قیمت پیشنهادی خود را بالا یا پایین کنید تا نسبت به زیرمجموعه خاصی از مخاطبان خود کم و بیش تهاجمی شوید.
اما با استراتژیهای مناقصه خودکار، بسیاری از آنها حذف میشوند. همه این تصمیمات به ماشین ها واگذار شده و در زمان واقعی محاسبه می شود.
برای کسانی از شما که شک دارید، میدانم که گوگل همچنان به شما اجازه میدهد در یک کمپین CPA هدف، عددی را در قسمت Bid Modifier برای مخاطبان وارد کنید، اما الگوریتم آن را نادیده میگیرد.
در اینجا تنها مجموعه ای از تعدیل کننده های قیمت پیشنهادی است که با یک استراتژی پیشنهادی کار می کنند. بنابراین هنگام تعیین اینکه کدام استراتژی برای شما منطقیتر است، اهرمهایی را که میخواهید/نیاز دارید برای بهینهسازی کمپینهای خود استفاده کنید و اینکه چگونه انتخاب استراتژی پیشنهادی شما بر آن کنترل تأثیر میگذارد را در نظر بگیرید.
منبع تصویر
5. درک کنید که محدودیت های شما چگونه بر عملکرد تأثیر می گذارد
تنظیم CPA هدف (هزینه هر اقدام) یک راه عالی برای کنترل هزینه ها در تبلیغات گوگل است. من شخصاً از این استراتژی در اکثر حسابهای تولید سرنخ خود استفاده میکنم، زیرا میدانیم یک سرنخ چقدر باید ارزش داشته باشد تا بتوانیم سودآور باشیم.
با این سطح از یادگیری ماشینی، بسیاری از تبلیغکنندگان تشویق میشوند که دائماً از اهداف CPA عقب نشینی کنند و به طور منظم آنها را کاهش دهند تا هزینهها کاهش یابد. اما تعیین اهداف Target CPA که بیش از حد محدود کننده هستند می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
اگر اهداف CPA شما خیلی پایین باشد، گوگل برای به دست آوردن جایگاهی که اهداف عملکردی شما را برآورده میکند با مشکل مواجه خواهد شد و شروع به محدود کردن نمایش تبلیغات میکند. این کار تعداد کل بازدیدها، کلیکها و احتمالاً تبدیلهای شما را کاهش میدهد. در تجربه من، زمانی که این مقدار خیلی کم شود، CPA شما نیز بالا می رود و دقیقا برعکس آنچه می خواهید انجام می دهد.
در طرف مقابل، اگر CPA هدف خود را کاهش دهید یا به مقدار بالاتری افزایش دهید، گوگل عموماً تهاجمیتر میشود و تبلیغ شما را بیشتر نشان میدهد، معمولاً حجم و هزینه را افزایش میدهد. اگرچه این ممکن است کمی نگران کننده به نظر برسد، من موارد زیادی را دیده ام که افزایش CPA هدف ما فقط به گوگل داده های بیشتری برای کار می دهد و CPA واقعی ما در واقع کاهش می یابد.
اکنون، ممکن است به نظر برسد که من از این بخش استفاده می کنم تا شما را متقاعد کنم که اهداف CPA هدف خود را افزایش دهید و پول بیشتری خرج کنید. اما این کاملا درست نیست. هدف من بیشتر این است که مطمئن شوم خیلی محدود نیستید، سپس تنظیمات افزایشی را بر اساس عملکرد و اهداف حجمی خود امتحان کنید تا ببینید چه چیزی در حساب شما کار می کند. ممکن است تعجب کنید که تأثیر واقعی تغییرات شما ممکن است با غریزه اول شما در تضاد باشد.
6. بدانید چه زمانی باید استراتژی های جدید را تغییر دهید یا آزمایش کنید
درست مانند انتخاب گزینه مناسب برای شروع، برای شما نیز مهم است که توجه داشته باشید و بدانید چه زمانی ممکن است از تغییر استراتژی پیشنهادی خود سود ببرید.
- ندیدن عملکرد مورد نظر و تغییر کنترل ها کار نمی کند؟
- آیا هدف کلی بازاریابی شما برای این کمپین تغییر کرده است؟
- آیا به آستانه داده جدیدی رسیدهاید و اکنون میتوانید از حداکثر تبدیل به ROAS هدف ارتقا دهید؟
- یا جریان داده های شما به اندازه کافی کند بوده است تا جایی که ممکن است نیاز به تنزل رتبه داشته باشید؟
بازبینی منظم استراتژیهای مناقصه شما همیشه لازم نیست ثابت و شدید باشد تا مشخص شود آیا زمان تغییر فرا رسیده است یا خیر.
همچنین لازم نیست در اولین نشانه مشکل یا فرصت، تغییر را ایجاد کنید. سعی کنید یک آزمایش کمپین را در Google Ads تنظیم کنید تا ببینید کدام استراتژی بهترین عملکرد را دارد (در اینجا یک ویدیوی آموزشی در مورد آزمایشات کمپین وجود دارد که به شما کمک می کند!).
شما حتی می توانید این کار را با تفاوت های ظریف در یک استراتژی پیشنهاد انجام دهید. ممکن است کنجکاو باشید که آیا افزایش هدف ROAS به شما کمک می کند بدون کاهش حجم، کارآمدتر باشید. چرا تستش نمیکنی یک کمپین تکراری ایجاد کنید، تغییرات خود را تنظیم کنید تا از یکی به دیگری همگام شوند، و هدف بازده هزینه تبلیغات (ROAS) را در آزمایش خود تغییر دهید تا عملکرد آن را ببینید.
کنترل پیشنهادات Google Ads خود را حفظ کنید
در حالی که ممکن است استراتژیهای مناقصه خودکار بسیاری از بهینهسازیهایی را که ما تبلیغکنندگان انجام میدادیم تسخیر کرده باشند، این بدان معنا نیست که میتوانیم به طور کامل از فعالیت خارج شویم. فرقی نمیکند با پای راست شروع کنید، با استفاده از کنترلهای موجود، یا دانستن زمان آزمایش یا تغییر استراتژیها، همچنان میتوانید تأثیر زیادی داشته باشید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از حساب خود میبرید.