منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • آیا آینده ای بدون انواع تطابق کلمات کلیدی در چشم است؟

آیا آینده ای بدون انواع تطابق کلمات کلیدی در چشم است؟

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
آیا آینده ای بدون انواع تطابق کلمات کلیدی در چشم است؟

💀 نپرسید که ابزارهای زنگ برای چه کسانی هستند، انواع تطبیق کلمات کلیدی… همه چیز در مورد شماست. 🪦

خوب، پس ممکن است کمی دراماتیک باشد، اما با هالووین درست در گوشه و کنار، خوب بود. انواع تطابق کلمات کلیدی هنوز اینجا هستند و شروع به کار می کنند.

…در حال حاضر…

چهره ترسیده

چرا “فعلا”؟ از آنجا که همین دیروز برخی از تبلیغ‌کنندگان شروع به دیدن یک ویژگی بتا جدید در Google Ads کردند که اساساً به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی گسترده (و انواع تطابق کلمات کلیدی را حذف کنید) در سطح کمپین، که ما را شگفت‌زده می‌کند.

برای یادگیری به ادامه مطلب بروید:

  • این عملکرد چیست.
  • زمینه پشت آن.
  • نکاتی برای استفاده (یا عدم استفاده از) تطابق گسترده + مناقصه هوشمند

ویژگی بتای تطابق گسترده در سطح کمپین در تبلیغات گوگل چیست؟

برخی از تبلیغ‌کنندگان ویژگی بتا جدیدی را در Google Ads مشاهده می‌کنند که «کلیدواژه‌های تطبیق گسترده» نام دارد. هنگامی که روشن است، از کلمات کلیدی مطابقت گسترده برای کل کمپین خود استفاده خواهید کرد. وقتی خاموش است، به استفاده از انواع تطابق کلمات کلیدی ادامه خواهید داد.

به‌روزرسانی بتا برای هدف‌یابی گسترده

به عبارت دیگر، با روشن کردن این هدف گذاری گسترده در سطح کمپین، انواع تطابق کلمات کلیدی را حذف خواهید کرد. توجه داشته باشید که این یک ویژگی بتا محدود است، بنابراین تنها درصد کمی از حساب‌ها آن را مشاهده خواهند کرد.

تاریخچه کلمات کلیدی تطبیق گسترده گوگل ادز

در اینجا نحوه تطبیق این به‌روزرسانی با داستان بزرگ‌تر Keyword Matching، که از فوریه گذشته به‌عنوان مجموعه‌ای از Netflix در حال توسعه است، قرار می‌گیرد:

فوریه 2021: مطابقت گسترده اصلاح شده لغو شده است. Google به ما می‌گوید که تطابق گسترده اصلاح شده و تطابق عبارت اغلب موارد استفاده یکسانی دارند، بنابراین تطابق گسترده اصلاح شده دیگر وجود ندارد و مطابقت عبارت در حال جذب ویژگی‌های آن است.

آگهی‌دهندگان احساسات متفاوتی دارند، اما به طور کلی به‌روزرسانی ضعیف دریافت شده است.

پاسخ توییتی به لغو یک مسابقه گسترده اصلاح شده

به مت بومن توییت پاسخ: چرا ما کلاً از شر کلمات کلیدی خلاص نمی شویم؟

سپتامبر 2021: گوگل می گوید تمام آنچه شما نیاز دارید گسترده است. گوگل اعلام می‌کند که به لطف BERT و برخی منطق جدید، تطابق گسترده بهتر از همیشه است و وقتی با پیشنهاد هوشمند ترکیب می‌شود، مجبور نیستید از چندین نوع تطبیق برای یک کلمه کلیدی استفاده کنید.

تبلیغ‌کنندگان بار دیگر ناراضی شدند و از آنها خواسته شد اعتراض کنند:

پاسخ توییتر به فشار گوگل برای مناقصه هوشمند و تطابق گسترده

به گرگ فین توییت پاسخ به اعلامیه رفتار منطبق گوگل در پاییز 2021.

از آن به بعد: ما همچنان شاهد فشار برای تطابق گسترده + مناقصه هوشمند بودیم.

ضمیمه A: توصیه‌های حساب Google Ads برای “ارتقا کلمات کلیدی موجود به تطابق گسترده”.

توصیه تبلیغات از گوگل "ارتقا دهید" به بازی گسترده

و یک پیوست بزرگ قدیمی B از Google Marketing Live 2022:

بازاریابی زنده گوگل - تطابق گسترده + مناقصه هوشمند

اکتبر 2022: Google در سطح کمپین در نسخه بتا محدود عرضه می‌کند که به‌طور شگفت‌انگیزی به تلاش برای تطابق گسترده + مناقصه هوشمند ادامه می‌دهد.

در رابط گوگل ادز، تابع به صورت زیر است:

کلمات کلیدی تطبیق گسترده با مناقصه هوشمند کار می کنند تا به شما در دستیابی به اهداف کمپین خود کمک کنند. تبلیغات ممکن است در جستجوهای مرتبط با کلمه کلیدی شما ظاهر شوند، که ممکن است شامل جستجوهایی باشد که حاوی کلمات کلیدی نیستند.”

سپس سه احتمال را مطرح می کند:

  • با کنترل‌های دقیق برند، کنترل کنید چه کسی تبلیغات شما را ببیند
  • نمای واضحی از اینکه کدام کلمات کلیدی برای کمپین شما کار می کنند
  • ویژگی‌هایی که به گوگل ادز کمک می‌کنند کلمات کلیدی شما را به‌طور خودکار بهبود بخشد”

آنچه که تبلیغ کنندگان در مورد آن تا کنون فکر می کنند

بنجامین ونر، متخصص تبلیغات گوگل، در پست لینکدین خود می نویسد که این می تواند آغاز پایان برای انواع تطابق کلمات کلیدی باشد:

“آنچه که اکنون نسخه بتا است که می تواند روشن و خاموش شود، من گمان می کنم به زودی به استاندارد تبدیل شود قبل از اینکه اصلاً گزینه ای برای خاموش کردن آن وجود نداشته باشد و کمپین به طور کامل اجرا شود.”

پست لینکدین به کمپین آزمایشی بتا هدف گذاری گسترده در سطح

او همچنین اشاره می کند که این ویژگی را فقط برای حساب های بزرگ مفید می بیند:

«در حالی که بارها و بارها نتایج کلی خوبی را دیده‌ام، به خصوص با حساب‌های بزرگ‌تر، متأسفانه برود همیشه نمی‌خواهد کار کند، مخصوصاً برای تبلیغ‌کنندگان کوچک و متوسط.

بیش از حد به بودجه، عمق و وسعت مجموعه و همچنین به داده های کافی بستگی دارد.

در نهایت، بتا مقدمه خوبی برای تطبیق گسترده ارائه می دهد. همچنان هیجان انگیز است که نقشه راه گسترده گوگل چگونه خواهد بود.”

در حالی که بنجامین تا حدودی خوشبین است، آلن رونی آن را احساس نمی کند.

در او توییتاو می نویسد:

«به‌روزرسانی محدود بتا از Google Ads – به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا هدف‌گذاری گسترده‌ای را در سطح کمپین تنظیم کنند، و اساساً از گزینه‌های مختلف تطبیق کلمات کلیدی خلاص شوند. کنترل کمتر بر کیفیت ترافیک = اتفاق بد برای شرکت ها. من طرفدار نیستم!»

توییت در مورد به‌روزرسانی بتا هدف‌گیری گسترده

این به چه معناست برای انواع تطبیق کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل؟

همانطور که گفته شد، این ویژگی گنجانده شده است نسخه بتا محدود، بنابراین هنوز برای همه در دسترس نیست. این نیز فقط یک گزینه است – همانطور که اگر در دسترس شما قرار گرفت، همچنان می توانید از انواع تطبیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

اما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که در حال حاضر یک ویژگی بتا در Google Ads وجود دارد که به شما امکان می‌دهد انواع تطابق کلمات کلیدی را غیرفعال کنید. و ما می دانیم که گوگل دوست دارد گاهی اوقات چیزهایی را حذف کند (مثل اینکه وقتی تبلیغات متنی گسترش یافته استاندارد نبودند و سپس 👻 پوف! 👻 ناپدید شدند.

این بدان معنا نیست که انواع تطابق کلمات کلیدی از بین می روند، اما به این معنی است که ما باید مراقب این داستان باشیم.

با Broad Match + Smart Bidding چه باید کرد

در این زمان هیچ کاری برای انجام دادن نیست، اما اگر فشار بیشتری از طرف Google Ads برای استفاده از تطابق گسترده با مناقصه هوشمند می‌بینید، ما شما را تشویق می‌کنیم که پست ما را بخوانید: آیا باید از تطابق گسترده + قیمت هوشمند استفاده کنید؟

خواندن کامل پست را به عهده شما می گذاریم، اما در اینجا خلاصه ای کوتاه از آنچه توصیه می کنیم آورده شده است:

  • به جای استفاده از تطابق گسترده با مناقصه هوشمند، با تطبیق عبارت و تطابق دقیق شروع کنید.
  • اگر به دنبال گزینه خودکارتری هستید، تبلیغات جستجوی پویا را امتحان کنید.
  • اگر در نهایت به انتخاب Broad Match + Smart Bidding رسیدید، مطمئن شوید که:
    • ابتدا، داده های تبدیل کافی (و با اقدامات تبدیل مناسب) ایجاد کنید.
    • با کلمات کلیدی منفی فعال باشید.
    • سوالات جستجو را به طور منظم مرور کنید.
    • نظارت بر کیفیت سرب
    • برای شروع، محدودیت های پیشنهادی را تعیین کنید.
    • با بودجه های محافظه کارانه شروع کنید.

با ما همراه باشید برای مطالب بیشتر!