منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • بازاریابی پیامکی: چرا کار می کند + 5 نکته برای موفقیت

بازاریابی پیامکی: چرا کار می کند + 5 نکته برای موفقیت

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
بازاریابی پیامکی: چرا کار می کند + 5 نکته برای موفقیت

رشد کسب‌وکار شما به دنبال یافتن راه‌هایی برای گسترش دسترسی‌تان است، اما لمس خود را اصلاح کنید. رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو برای دسترسی عالی هستند، اما شخصی سازی دشوار است. ایمیل برای شخصی‌سازی عالی است، اما صندوق‌های ورودی شلوغ هستند.

بازاریابی پیامکی راه حلی عالی برای این است که به شما دسترسی وسیع و همچنین توانایی ارائه پیام های شخصی شده به مخاطبان هدف خود را در کانالی که همیشه از آن استفاده می کنند، می دهد. در واقع آمریکایی ها روزانه 96 بار گوشی خود را چک می کنند.

بازاریابی پیامکی - آمار پیامک

در این پست به اصول بازاریابی پیامکی، چرایی علاقه مندی بازاریابان محتوا به استفاده از آن و نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی برای ایجاد یک کمپین بازاریابی می پردازیم.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی یا بازاریابی پیامکی استفاده از پیام های متنی برای دستیابی به مخاطبان است – و شما آزاد هستید که از آن به هر شکلی که تصور می کنید استفاده کنید. می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

  • فروش فلش و تبلیغات دیگر
  • پیام ها
  • اطلاعیه های حمل و نقل
  • رهگیری سفارش
  • اعلان های شخصی سازی شده
  • پشتیبانی مشتری
  • تاکتیک های بازاریابی مبتنی بر مکان

نمونه بازاریابی پیامکی

منبع تصویر

چرا بازاریابی پیامکی کار می کند؟

بازاریابی پیامکی یک استراتژی بازاریابی عالی برای بسیاری از مشاغل و به سه دلیل اصلی است.

مردم نوشتن را به حرف زدن ترجیح می دهند

پس چرا بازاریابان عاشق بازاریابی پیامکی هستند؟ چون کار می کند. و جای تعجب نیست که چرا – با توجه به اینکه چگونه 89٪ از افراد مورد بررسی گفتند که ترجیح می دهند به یک تجارت پیامک بدهند تا تلفنی صحبت کنند. و این حتی در مورد پولی که با یک استراتژی بازاریابی پیامکی در جیب خود نگه می دارید، خراش دادن سطح نیست.

بازاریابی اس ام اس - چرا پیام های متنی کار می کنند

منبع تصویر

بازاریابی همه‌کانالی را ممکن می‌سازد

بازاریابی پیامکی همچنین یک جزء ضروری برای بازاریابی همه‌کاناله است و تضمین می‌کند که مشتریان شما در حین انتقال از رایانه‌های خود به دستگاه‌های تلفن همراه خود به فروشگاه واقعی شما، تجربه‌ای یکپارچه دارند. این نوع ارتباط عمیق به شما این امکان را می دهد که مشتریان فردی و نیازهای آنها را به خاطر بسپارید و در نهایت اعتماد ایجاد کنید و ارتباط برقرار کنید.

نرخ تعامل بالاست

بازاریابی پیامکی در درجه اول یک سرویس بازاریابی مبتنی بر مجوز است – به این معنی که شما فقط به افرادی دسترسی خواهید داشت که می خواهند آنها را دریافت کنند.

و از آنجایی که به صندوق ورودی می‌رسید، برای جلب توجه در فیدهای رسانه‌های اجتماعی شلوغ یا SERPS رقابت نمی‌کنید. به همین دلایل است که نرخ باز شدن برای بازاریابی پیامکی به 98% می رسد (ایمیل معمولاً حدود 20%) است – که آن را راهی مقرون به صرفه برای تعامل با مشتریان و مشتریان بالقوه می کند.

بازاریابی پیامکی - نرخ باز شدن پیامک در مقابل ایمیل

منبع تصویر

و نرخ کلیک (CTR) داستان دیگری است. در جایی که تاکتیک‌های بازاریابی معمولی CTR تنها پنج درصد دریافت می‌کنند، نرخ کلیک برای بازاریابی پیامکی می‌تواند به طور متوسط ​​به ۱۹ درصد برسد.

نکات و بهترین روش های بازاریابی پیامکی

اگرچه بازاریابی پیامکی دارای تعامل خارج از این جهان است، مهم است که بازاریابان در این استراتژی بازاریابی تلاش کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان آنها واقعاً تبدیل می شوند. در اینجا پنج نکته و بهترین روش بازاریابی پیامکی ما آورده شده است.

1. بمباران نکنید

پیامک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در هر زمان و هر زمان به مشتریان خود در هر کجا که هستند دسترسی داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که شما باید. ارسال پیامک زیاد به آنها می تواند اعتماد را از بین ببرد و باعث کناره گیری آنها شود. نقطه شیرین بازاریابی پیامکی 3 پیام در هفته است.

2. آن را ساده نگه دارید

وقتی مشتریان بالقوه و مشتریان بازاریابی پیامکی را انتخاب می کنند، به شما اعتماد می کنند. آن را با پیام های طولانی و زبان طعمه کلیک هرزنامه قطع نکنید.

بهترین پیام‌های بازاریابی پیامکی کوتاه هستند، اطلاعات مرتبط را ارائه می‌کنند و پرزها را کاهش می‌دهند.

بایدها و نبایدهای بازاریابی پیامکی

منبع تصویر

3. بخش بندی و شخصی سازی کنید

پیام متنی یکسانی را برای کل مشتریان خود ارسال نکنید. شما می خواهید مشتریانتان احساس کنند که بخشی از چیز خاصی هستند، نه فقط یک تعداد دیگر در میان جمعیت. چندین تاکتیک ساده برای شخصی سازی محتوای پیامک شما وجود دارد:

  • با نام آنها سلام کنید.
  • از لحن مکالمه ای استفاده کنید.
  • محصولات و خدمات را بر اساس سابقه خرید آنها توصیه کنید.
  • پیام ها را برای شخصیت خاص آنها هدف قرار دهید.
  • ارسال به روز رسانی منحصر به فرد.

متن هشدار انحصاری ذخیره مجدد به مشتریان وفادار شما با محصول در تاریخچه خریدشان، راهی عالی برای خوشحال کردن مشتریانتان است و قبل از اینکه به عموم مردم هشدار دهید، احساس می کنند که در حال دریافت خدمات VIP هستند.

4. برنامه های وفاداری را امتحان کنید

استفاده از بازاریابی پیامکی برای ارتقای برنامه وفاداری کسب و کار شما یک راه عالی برای جذب و حفظ مشتریان شما است.

برخی از بهترین برنامه‌های وفاداری شامل پاداش‌هایی برای خرید هستند، مانند نوشیدنی رایگان در کافی‌شاپ یا ۲۵ درصد تخفیف برای خرید آتی اگر مبلغی از پیش تعیین‌شده را در مدت زمان معینی خرج کنند. ارائه این مشوق ها وسوسه ای است که بسیاری از مشتریان نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند.

نمونه هایی از بازاریابی پیامکی

منبع تصویر

5. از نظرسنجی ها و بررسی ها استفاده کنید

بازخورد سنگ بنای هر کسب و کار خوب است. مشتریان دوست دارند بدانند که شما فعالانه گوش می دهید و سعی می کنید برای آنها بهتر باشید، و حتی می توانید بازخورد را به نسخه تبلیغاتی با تبدیل بالا تبدیل کنید.

یکی از راه‌های استفاده از بازاریابی پیامکی برای بازخورد این است که بخواهید پلتفرم انتخابی خود را با پیوند به آن پلتفرم بررسی کنید.

نمونه بازاریابی پیامکی درخواست بررسی

منبع تصویر

یا یک نظرسنجی پیامکی با چند سوال کوتاه امتحان کنید که مشتریان به راحتی می توانند در مقیاس به آنها پاسخ دهند. توجه کنید که کوتاه گفتیم. بازخورد طولانی مدت را برای یک نظرسنجی آنلاین از طریق ایمیل یا یک مکان اختصاصی در وب سایت خود ذخیره کنید.

شما حتی می توانید یک کوپن یا کد تبلیغاتی به مشتریانی که نظرسنجی را برای شما تکمیل می کنند، صرف نظر از اینکه آنها به شما امتیاز می دهند، ارائه دهید. اگر آنها به شما امتیاز پایینی می دهند، می توانید از این تبلیغ برای بازگرداندن آنها استفاده کنید و امیدواریم شانس دومی برای آنها داشته باشید تا در این روند شگفت زده شوند.

همین امروز یک کمپین بازاریابی پیامکی ایجاد کنید

با همه مزایا و انعطاف پذیری آن، به راحتی می توان فهمید که چرا بازاریابان عاشق استفاده از بازاریابی پیامکی هستند. از آن برای تعامل با مشتریان خود، نگه داشتن مشتریان بالقوه در قیف فروش، استفاده از تاکتیک های بازاریابی مجدد، تقویت برنامه های وفاداری خود و ایجاد اعتماد با افرادی که بیشترین اهمیت را برای کسب و کار شما دارند، استفاده کنید. و پنج نکته ما را فراموش نکنید!

  1. مشترکین خود را بمباران نکنید
  2. پیام های خود را ساده و بصری نگه دارید.
  3. بخش بندی و شخصی سازی کنید.
  4. برنامه های وفاداری را ترویج کنید.
  5. درخواست بازخورد از طریق نظرسنجی و بررسی.

درباره نویسنده

دیوید تیم ویراستار و نویسنده مستقر در دنور، کلرادو است که در بازاریابی محتوا و بهینه سازی موتورهای جستجو تخصص دارد. دیوید با سالها تجربه نمایندگی در پشت سر خود، علاقه زیادی به بازاریابی پیشرفته و SERP و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی دارد.