منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • هدف گذاری مخاطب در تبلیغات گوگل: همه 15 گزینه توضیح داده شده است

هدف گذاری مخاطب در تبلیغات گوگل: همه 15 گزینه توضیح داده شده است

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
هدف گذاری مخاطب در تبلیغات گوگل: همه 15 گزینه توضیح داده شده است

وقتی به هدف گذاری در تبلیغات گوگل فکر می کنید، احتمالاً به کلمات کلیدی فکر می کنید. چیزی که احتمالاً فوراً به آن فکر نمی کنید مخاطب است: نمایش تبلیغات به مردم بر اساس آن آنها چه کسانی هستند نسبت به. تا آنچه آنها به دنبال آن هستند.

هدف گذاری تبلیغات گوگل - کلمات کلیدی در مقابل مخاطبان

مخاطبان یکی از قوی‌ترین و کم استفاده‌ترین استراتژی‌های هدف‌گیری در تبلیغات گوگل هستند و می‌توانید مخاطبان را در کمپین‌های جستجو، نمایش، اکتشاف، ویدیو و خرید هدف‌گیری کنید. (کمپین‌های حداکثر عملکرد از «سیگنال‌های مخاطب» استفاده می‌کنند که برای پست دیگری است!)

در این پست، تمام گزینه‌های هدف‌گیری مخاطبان Google Ads را که در اختیار دارید، بررسی می‌کنم تا بتوانید تعیین کنید کدام یک برای کمپین بعدی شما مناسب است.

محتوا

ساده ترین راه برای درک گزینه های هدف گذاری مخاطبان گوگل، تقسیم آنها به چهار دسته است:

  1. بخش های مخاطب گوگل
    جمعیت شناسی دقیق، بازار، قرابت، رویدادهای زندگی.
  2. بخش های داده شما
    مخاطبان بازاریابی مجدد، مخاطبان مشابه.
  3. بخش های سفارشی
    جستجو بر اساس، وب سایت، بر اساس برنامه
  4. بخش های دیگر
    بخش های ترکیبی، هدف گذاری بهینه، گسترش مخاطب.

کاربرگ هدف گذاری مخاطبین تبلیغات گوگل

بیایید هر یک را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

1. بخش مخاطبان گوگل

گوگل چهار دسته از مخاطبان “پیش بسته بندی” دارد که همه تبلیغ کنندگان به آنها دسترسی دارند. این سریع ترین و ساده ترین راه برای خیس کردن پاهای خود در بین مخاطبان است.

هدف گیری دقیق جمعیتی

این نوع هدف‌گیری مخاطب فراتر از اطلاعات پایه سن/جنس/وضعیت والدین است تا گزینه‌های هدف‌گیری عمیق‌تری بر اساس مراحل زندگی و شغلی ارائه دهد.

مثال ها:

  • وضعیت تأهل: متاهل
  • وضعیت مالکیت: مستاجر

هدف گذاری تبلیغات گوگل - داده های جمعیتی دقیق

هدف گذاری بخش وابسته

این به دسترسی به افرادی اشاره دارد که علایق، سرگرمی ها و عادات مشابهی دارند. آنها به طور کلی در طول زمان پایدار هستند و برای بازاریابی آگاهی عالی هستند.

مثال ها:

  • ستایشگران زیبایی
  • مسافران لوکس

هدف گذاری تبلیغات گوگل - بخش های وابسته

هدف قرار دادن یک بخش از بازار

بخش های بازار افرادی هستند که برای خرید محصولات یا خدمات خاصی آماده می شوند. افراد بر اساس رفتار خرید فعلی خود به این دسته بندی ها وارد و خارج می شوند و آنها را برای کمپین های جستجوی مشتری با هدف بالا عالی می کند.

مثال ها:

  • خدمات SEO و SEM
  • گشت و گذار به سنگاپور

هدف گذاری تبلیغات گوگل - بخش های بازار

هدف قرار دادن رویدادهای زندگی

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این برای افرادی است که در حال حاضر در حال گذراندن یک تغییر مهم زندگی هستند، مانند فارغ التحصیلی، ازدواج یا نقل مکان.

مثال ها:

  • به زودی ازدواج می کنیم
  • سگی که به تازگی به خانه اضافه شده است

2. بخش های داده شما

گوگل از استفاده از عبارت “بازاریابی مجدد” کنار رفته و نام این بخش را به “داده های شما” تغییر داده است. این تعبیر هنوز دقیق است. بازاریابی مجدد گوگل (همچنین به عنوان هدف گذاری مجدد شناخته می شود) زمانی است که تبلیغات گوگل خود را به افرادی که قبلاً با کسب و کار شما رابطه دارند نشان می دهید.

این یکی از رایج ترین و به طور کلی سودآورترین تاکتیک های تبلیغاتی است.

هدف گذاری تبلیغات گوگل - هدف گذاری شما بر اساس بخش داده

منبع تصویر

مخاطبان بازاریابی مجدد

چهار نوع مخاطب بازاریابی مجدد در گوگل ادز وجود دارد:

  1. سایت اینترنتی: لیستی از کاربرانی که با وب سایت شما تعامل داشته اند
  2. کاربرد: لیستی از کاربرانی که با برنامه شما تعامل داشته اند
  3. یوتیوب: لیستی از کاربرانی که با کانال/محتوای YouTube شما تعامل داشته اند
  4. مقایسه با مشتریان: لیستی از کاربرانی که اطلاعات شخصی خود (ایمیل، شماره تلفن و غیره) را که در Google Ads آپلود می کنید در اختیار شما قرار داده اند.

برای کمک بیشتر در این زمینه، ناوه هاپکینز چند نکته عالی برای کمپین بازاریابی مجدد در اینجا ارائه می دهد.

مخاطبان بخش مشابه

اینها همچنین به عنوان مخاطبان مشابه یا مخاطبان مشابه شناخته می شوند، لیستی از کاربرانی هستند که رفتار آنلاین مشابهی با افرادی که در لیست های بازاریابی مجدد شما هستند از خود نشان می دهند.

به عنوان مثال، کاربران در بخش مشابهی که از فهرست مشتریان پردرآمد شما ایجاد می‌شوند، افرادی هستند که در کسب و کار شما جدید هستند و رفتارها و عادات مشابهی را به عنوان بهترین مشتریان شما از خود نشان می‌دهند، بنابراین به احتمال زیاد علاقه‌مند به تبدیل شدن به مشتری شما هستند.

هدف گذاری تبلیغات گوگل - نمونه ای از بخش مشابه

زمانی که داده های کافی در لیست های بازاریابی مجدد شما برای انجام این کار وجود داشته باشد، Google Ads به طور خودکار بخش های مشابهی را در حساب شما ایجاد می کند. این یک تاکتیک بسیار قدرتمند برای جذب مشتری است.

3. بخش های سفارشی تبلیغات گوگل

گوگل نوع سومی از هدف گذاری منحصر به فرد مخاطبان را به نام بخش های سفارشی ارائه می دهد. این یک تقاطع واقعاً جذاب بین داده های Google و کسب و کار شما است که اکثر مردم به آن فکر نمی کنند. این به شما امکان می‌دهد اطلاعات دیگری را که گوگل درباره افراد می‌داند، بردارید، اما قطعات و تاس‌ها به گونه‌ای قرار می‌گیرند که مختص کسب و کار شما است.

در هدف گذاری مخاطبان سفارشی در Google Ads، شما سه گزینه مختلف برای ایجاد مخاطب دارید:

  • علایق و محصولات/خدماتی که مردم نمایندگی می کنند جستجو کردن برای
  • انواع وب سایت ها مردم مشاهده می کنند
  • انواع برنامه های کاربردی مردم استفاده می کنند

توجه داشته باشید که نمی‌توانید بخش‌های سفارشی را به کمپین‌های جستجو یا خرید خود اضافه کنید، اما آنها گزینه‌ای عالی برای هدف‌گیری مخاطب برای کمپین‌های نمایشی، اکتشافی و ویدیویی هستند.

هدف گذاری تبلیغات گوگل - نمونه بخش سفارشی

برای مثال، زمانی که دوره آموزشی Google Ads خود را راه‌اندازی کردم، یک بخش سفارشی از افرادی ایجاد کردم که جستجوهایی مانند دوره تبلیغات گوگل، تبلیغات گوگل را یاد بگیریدو گواهی تبلیغات گوگل.

سپس یک بخش سفارشی دوم از افرادی را ایجاد کردم که برنامه هایی مانند این دارند تبلیغات گوگل یا تبلیغات متا روی گوشی آنها من هر دو بخش سفارشی را به کمپین های ویدیویی اضافه کرده ام تا به مخاطبان جدیدی که احتمالاً علاقه مند به یادگیری در مورد تبلیغات Google هستند دست یابم.

4. هدف گذاری بیشتر مخاطب در تبلیغات گوگل

اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد!

علاوه بر بخش‌های مخاطب Google، بخش‌های داده و بخش‌های سفارشی، گزینه‌های هدف‌گیری مخاطبان بیشتری در Google Ads دارید.

هدف گذاری بخش ترکیبی

بخش‌های ترکیبی Google Ads به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبانی از افرادی بسازید که چندین مورد نیاز هدف‌گیری مخاطب را برآورده می‌کنند. علاوه بر این، بخش ترکیبی ممکن است شامل یک بخش کاربر باشد. امکانات بی پایان هستند!

به عنوان مثال، می توانید یک بخش ترکیبی از افراد ایجاد کنید که عبارتند از:

  • در بازار کفش ورزشی یا در بازار پوشاک ورزشی
  • و خریداران کالاهای لوکس
  • اما در لیست مشتریان یا لیست بازاریابی مجدد وب سایت من نیست

هدف گذاری بهینه شده

در نهایت، هدف‌گیری بهینه به این معناست که چگونه می‌توانید از یادگیری ماشینی Google برای یافتن مخاطبان جدیدی استفاده کنید که احتمالاً به شما در دستیابی به اهداف تجاری شما کمک می‌کنند.

هنگامی که یک کمپین Discovery، Display Network یا YouTube ایجاد می‌کنید، به‌طور خودکار در سطح گروه‌های تبلیغاتی شامل هدف‌یابی بهینه می‌شوید. هدف هدف‌یابی بهینه این است که به الگوریتم‌ها اجازه دهیم کاری را که به بهترین شکل انجام می‌دهند انجام دهند و فرصت‌هایی را پیدا کنند تا CPA، ROAS یا هر معیاری که استراتژی هدف شما برای آن بهینه‌سازی شده است را به شما بدهد.

توجه داشته باشید که هدف‌یابی بهینه در کمپین‌های ویدئویی با تمرکز بر نمایش، کشف و تبدیل استفاده می‌شود، در حالی که “عموزاده” آن گسترش مخاطبدر کمپین های ویدئویی متمرکز بر دسترسی استفاده می شود.

الگوی هدف گذاری مخاطبین تبلیغات گوگل

و بس! در اینجا خلاصه‌ای از تمام گزینه‌های هدف‌گیری مخاطبان Google Ads است که در این پست به آنها پرداخته‌ایم.

کاربرگ هدف گذاری مخاطبین تبلیغات گوگل

بخش های مخاطب گوگل

  1. اطلاعات دموگرافیک دقیق
  2. بخش های وابسته
  3. بخش های بازار
  4. رویدادهای زندگی

بخش های داده شما

  1. بازاریابی مجدد وب سایت
  2. بازاریابی مجدد اپلیکیشن
  3. بازاریابی مجدد یوتیوب
  4. مقایسه با مشتریان
  5. بخش های مشابه

بخش های سفارشی

  1. بر اساس عبارت جستجو شده
  2. مبتنی بر وب سایت
  3. مبتنی بر برنامه

دیگران

  1. بخش های ترکیبی
  2. هدف گذاری بهینه شده
  3. گسترش مخاطب