منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • چگونه از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای بهبود تبلیغات خود استفاده کنید

چگونه از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای بهبود تبلیغات خود استفاده کنید

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چگونه از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای بهبود تبلیغات خود استفاده کنید

بیش از هر زمان دیگری، تبلیغ‌کنندگان برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به مشتریان خود به فیسبوک متکی هستند. بیش از 10 میلیون کسب و کار در فیسبوک و اینستاگرام تبلیغ کنید و این تعداد در هفت سال گذشته تقریباً سه برابر شده است.

برخی از کهنه سربازان فیس بوک آتبلیغات زمانی را به یاد بیاورید که هزینه های فیس بوک ارزان و بازگشت سرمایه نامحدود بود. در حالی که فیس بوک آتبلیغات هنوز یک سرمایه گذاری واقعاً ارزشمند برای اکثر مشاغل است، هجوم مداوم تبلیغ کنندگان جدید هزینه ها را افزایش می دهد و وب را رقابتی تر می کند. سال گذشته، در سال 2022، متا این را اعلام کرد CPM تبلیغات فیسبوک 18 درصد افزایش یافت!

تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام به طور فزاینده ای برای پیشی گرفتن از رقبای شماست. خوشبختانه، یک ابزار کم استفاده برای تبلیغ‌کنندگان وجود دارد که می‌توانند زمین بازی را هموار کنند و ببینند رقبای شما دقیقاً چه تبلیغاتی را در کتابخانه تبلیغات فیس بوک اجرا می‌کنند. اما این تمام چیزی نیست که کتابخانه تبلیغات فیس بوک می تواند به شما کمک کند…

متا فیسبوک تبلیغات کتابخانه جام مقدس الگوی رفتاری

در این پست به اشتراک خواهم گذاشت:

  • کتابخانه تبلیغات فیس بوک چیست؟
  • چگونه تبلیغات رقبای خود را در کتابخانه تبلیغات فیس بوک پیدا کنید
  • 4 روش دیگر برای استفاده از کتابخانه تبلیغات فیس بوک

بیایید شیرجه بزنیم

فیس بوک چیست آه Lکتابخانه؟

کتابخانه تبلیغات فیس بوک رسماً Meta Ad Library نامیده می شود. این یک ابزار رایگان است که از طریق آن کاربران می توانند تبلیغات فعال و گذشته هر تبلیغ کننده را جستجو و مشاهده کنند. در ابتدا در سال 2018 برای تبلیغات مرتبط با مسائل سیاسی و اجتماعی راه اندازی شد، اما از آن زمان به بعد گسترش یافت و همه تبلیغ کنندگان در پلتفرم های متا را شامل شد.

صفحه اصلی کتابخانه تبلیغات متا فیس بوک

فیسبوک برای افزایش شفافیت برای کاربرانش، کتابخانه تبلیغات را راه اندازی کرد. شما می توانید به طور مستقیم به کتابخانه تبلیغات فیس بوک دسترسی پیدا کنید https://www.facebook.com/ads/library.

چگونه توکتابخانه تبلیغات فیس بوک را مشاهده کنید

کتابخانه تبلیغات فیس بوک یک نگاه رایگان، کاملاً جامع و شفاف به هر تبلیغ کننده در فیس بوک یا اینستاگرام است.

در اینجا نحوه استفاده از کتابخانه تبلیغات فیس بوک آورده شده است.

کتابخانه تبلیغات فیس بوک را باز کنید و جستجو کنید

اولین مرحله ساده است: به کتابخانه متا تبلیغات بروید https://www.facebook.com/ads/library.

در کتابخانه تبلیغات فیس بوک، جستجوی ba را مشاهده خواهید کردr. با انتخاب کشور شروع کنید می خواهم برای دیدن تبلیغات و سپس “همه تبلیغات” را از منوی کشویی مجاور انتخاب کنید.

اسکرین شات نوار جستجوی متا کتابخانه تبلیغات فیس بوک

نام شرکت (مانند رقیب) یا موضوع یا کلمه کلیدی خاص را در نوار جستجو وارد کنید.

از آنجا، شما قادر خواهید بود تمام نتایج مرتبط را برای جستجوی خود مشاهده کنید.

روی یک نتیجه کلیک کنید

هر کارت شامل جزئیات مربوط به تبلیغات مختلف، از جمله اطلاعاتی مانند:

  • آیا تبلیغ فعال است یا خیر؟
  • نمایش آگهی از چه زمانی شروع شد؟ در صورت غیرفعال بودن، چه زمانی از کار افتاد؟
  • تبلیغات در کدام پلتفرم ها (فیس بوک، اینستاگرام) اجرا می شد
  • اگر آگهی برای دسته‌های خاص (مانند اعتبار، کار، مسکن یا مسائل اجتماعی) علامت‌گذاری شده است.

نمونه ای از کارت نتایج که نتایج کتابخانه متا تبلیغات فیس بوک را با جزئیات نشان می دهد

علاوه بر این، در زیر هر آگهی در متا کتابخانه تبلیغات، دکمه “مشاهده جزئیات آگهی” را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی این دکمه می‌توانید تمام انواع این آگهی را که با رسانه‌ها، عناوین، توضیحات یا فراخوان‌های مختلف ظاهر می‌شود، کاوش کنید.با به عمل

یک فیلتر اضافه کنید

اگر می خواهید یک مورد خاص را محدود کنید تبلیغات دریافت شده، همچنین می توانید یک فیلتر از کتابخانه تبلیغات فیس بوک اضافه کنید. با استفاده از فیلترها، می توانید تبلیغات خاص آنها را با استفاده از موارد زیر مشاهده کنید:

  • زبان
  • پلتفرم (فیس بوک، اینستاگرام، شبکه مخاطب یا مسنجر)
  • رسانه (تصاویر، میم ها، تصاویر و میم ها، ویدیوها و بدون تصویر یا ویدیو)
  • وضعیت فعال (فعال یا غیرفعال)
  • تاریخ فعال (هر بازه زمانی از هفت سال گذشته)

فیلتر کتابخانه تبلیغات متا فیسبوک

چگونه از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای یافتن تبلیغات رقبای خود استفاده کنید

وقتی نوبت به تحقیق در مورد شما می رسد تبلیغات مسابقه فیسبوکهیچ مکانی بهتر از استفاده از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای شروع وجود ندارد.

برای دیدن تبلیغاتی که یک شرکت در تبلیغات فیس بوک اجرا می کند (در صورت وجود)، به کتابخانه تبلیغات می روید، کشوری را که رقیب شما با تبلیغات هدف قرار می دهد انتخاب کنید و نام کسب و کار آنها را وارد کنید.

توجه داشته باشید که تبلیغات آنها احتمالاً به صفحه فیس بوک آنها پیوند داده می شود و همان نام را به اشتراک می گذارد.

از آنجا، می‌توانید همه آگهی‌های مربوط به آن تبلیغ‌کننده را از گذشته ببینید هفت سال ها. به عنوان مثال، 130 آگهی تجاری Comcast به صورت عمومی در دسترس است اینجا:

نتایج کتابخانه تبلیغات متا فیس بوک برای کسب و کار کامپست

سپس می‌توانید روی هر کارت کلیک کنید تا جزئیات را مشاهده کنید یا از فیلترها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات رقبای خود استفاده کنید.

استفاده كردن بر فیلترها، می‌توانید کل استراتژی خلاقانه یک رقیب را از متن، تصویر و ویدیو ببینید و ببینید که آنها در سال‌های اخیر چه تبلیغاتی را در تعطیلات خاص یا دوره‌های تبلیغاتی اجرا کرده‌اند!

4 دلیل و روش دیگر برای استفاده از کتابخانه تبلیغات فیس بوک

علاوه بر اینکه می توانید فیس بوک یک رقیب خاص را ببینید آds، شما می توانید از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای کمک به سایر جنبه های استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.

ایده های جدید پیدا کنید

از آنجایی که می توانید بر اساس کلمه کلیدی یا موضوع جستجو کنید، می توانید از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای الهام بخشیدن به ایده های جدید برای استراتژی تبلیغات فیس بوک خود استفاده کنید.

از نوار جستجو، به جای وارد کردن یک برند خاص، کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را وارد کنید. از اینجا، فیس بوک هزاران آگهی اخیراً ایجاد شده را از سایر مشاغل مرتبط بارگیری می کند.

به عنوان مثال، “taqueria” را تایپ کنید،و شما قادر خواهید بود هزاران رستوران را مرور کنید تبلیغات واقعی فیس بوک برای مشاهده نحوه استفاده سایر مشاغل محلی از فیس بوک من تبلیغ میکنم تبلیغات آنها، تبلیغات، مکان های جدید و حتی اجاره از فیس بوک.

نتایج تبلیغات متا فیس بوک از کتابخانه جستجوی taqueria

اگر به تازگی با تبلیغات فیس بوک شروع کرده اید یا فقط به ایده های تازه نیاز دارید، این می تواند راهی عالی برای دیدن آنچه که بسیاری از مشاغل محلی دیگر هر روز ایجاد می کنند و در نظر بگیرید. ایده های جدید برای تبلیغات اجتماعی فیس بوک شما و فراتر!

فرصت هایی برای برجسته شدن پیدا کنید

با جستجوی تبلیغات مرتبط در کتابخانه تبلیغات فیس بوک، می توانید شکاف هایی را بیابید که به برجسته شدن تبلیغات شما کمک می کند.

کلمات کلیدی تبلیغاتی مرتبط با کسب و کار یا رقبای خود را جستجو کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. ممکن است متوجه شوید که بسیاری از تبلیغات برای مشاغل در صنعت شما شبیه به هم هستند، از یک نوع زبان استفاده می‌کنند یا بر ارزش‌های پیشنهادی یکسانی تأکید دارند.

از این تجزیه و تحلیل برای متنوع کردن تبلیغات فیسبوک خود استفاده کنید تا متمایز شوید. این ممکن است به معنای برجسته کردن یک مزیت خارج از قفسه، اتخاذ یک سبک تبلیغاتی جدید، یا آزمایش کلمات و عبارات جدیدی باشد که ممکن است توجه مخاطبان شما را جلب کند.

تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل کنید

آخرین باری که به تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام خود نگاه کردید چه زمانی بود؟ می توانید از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای بررسی تاریخچه تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید.

نگاه کردن به نتایج شما می‌تواند برخی فرصت‌ها را برای به‌روزرسانی و بهینه‌سازی تبلیغات فیسبوک شما برجسته کند. آیا زمان آن است که خلاقیت خود را به روز کنید؟ متن آگهی خود را تغییر دهید؟ در حال آزمایش فراخوان‌های جدید برای اقدام؟ آیا محصول یا خدمات جدیدی ارائه می دهید؟

نتایج کتابخانه تبلیغات متا فیس بوک برای اعتدال ورزشگاه ها - سه نتیجه با نسخه مشابه اما خلاقانه متفاوت

همانطور که از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای جاسوسی از رقبای خود استفاده می کنید، آنها نیز ممکن است از آن برای جاسوسی از شما استفاده کنند – پس چیزی هیجان انگیز برای تماشای آن ها ارائه دهید!

جستجوی آژانس

آژانس‌ها همچنین می‌توانند از کتابخانه تبلیغات فیسبوک در هنگام ارائه به مشتریان بالقوه استفاده کنند. قبل از اینکه حتی با یک مشتری بالقوه صحبت کنید، می توانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

بررسی کنید که آیا مشتری احتمالی شما در حال حاضر تبلیغات فیس بوک را نشان می دهد

ارائه بسیار فنی به یک مشتری بالقوه جدید در تبلیغات اجتماعی ممکن است به خوبی درک نشود. حتی دانستن اینکه آیا آنها تبلیغات فیس بوک را اجرا می کنند یا نه، به شما امکان می دهد مکالمه را در سطح آنها چارچوب بندی کنید. اگر آنها تبلیغات فیس بوک را اجرا می کنند، می توانید تبلیغات فعال آنها را ببینید و در مورد اهداف اصلی آنها تحقیق کنید، دعوت به اقدام، و حتی نمونه های خاصی از نحوه بهبود تبلیغات فیس بوک خود را ارائه دهید.

ببینید مشتری احتمالی شما آخرین بار چه زمانی تبلیغات فیس بوک را اجرا کرده است

ممکن است چند آگهی غیرفعال در حساب آن‌ها پیدا کنید – درک اینکه چه زمانی یا اخیراً کمپین‌های خود را متوقف کرده‌اند نیز می‌تواند به شما بینشی از چالش‌ها یا اهداف آنها بدهد. اگر تبلیغات زیادی را همزمان با تعطیلات مهم (کریسمس، تابستان، بازگشت به مدرسه و غیره) مشاهده کردید، می‌دانید که این فرصت بزرگی برای کسب‌وکار آن‌ها است و می‌توانید از آن در برنامه خود استفاده کنید یا حتی برنامه‌ریزی کنید که با آنها ارتباط برقرار کنید. قبل از کمپین های آینده آنها

اندازه تیم بازاریابی مشتری یا آژانس فعلی خود را بررسی کنید

کتابخانه متا آگهی علاوه بر اینکه فقط می بیند چه تبلیغاتی در یک صفحه خاص نشان داده می شود، همچنین به شما نشان می دهد که چه کسی مسئول آن صفحه است و در کجا قرار دارد. درست در زیر نام صفحه، روی دکمه “درباره” در سمت راست کلیک کنید تا جزئیات مربوط به مدت زمانی که کسب و کار در فیس بوک بوده و تعداد افرادی که آن صفحه را مدیریت می کنند را ببینید. به عنوان مثال، به نظر می رسد که این متخصص ارتودنسی محلی توسط یک نفر اداره می شود – احتمالاً در عمل کلاه های زیادی بر سر دارد!

از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای بررسی اندازه تیم بازاریابی برای یک مشتری بالقوه استفاده کنید

شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است تیم‌ها یا آژانس‌هایی در سراسر جهان داشته باشند که روی کمپین‌های اجتماعی خود کار می‌کنند. به عنوان مثال، طبق کتابخانه تبلیغات فیس بوک، نتفلیکس دارای بیش از 200 نفر است که به مدیریت صفحه فیس بوک و کمپین های خود از سراسر جهان اختصاص یافته اند!

تعداد مدیران تبلیغات فیس بوک برای نتفلیکس در کتابخانه تبلیغات

داشتن چندین نفر که صفحه فیس بوک خود را مدیریت می کنند یا تضمین می کند که از همان ابتدا باید چندین سهامدار را مدیریت کنید یا حتی آنها قبلاً با آژانس بزرگی که حساب آنها را مدیریت می کند شریک هستند. احتمالا هر دو در این مورد!

از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای متمایز شدن از رقبا استفاده کنید

همانطور که تبلیغ کنندگان بیشتری به فیس بوک هجوم می آورند، رقابت افزایش می یابد. اما کتابخانه متا آگهی می تواند یک اکولایزر عالی در این اکوسیستم تبلیغاتی پویا فیس بوک باشد. تبلیغات جدید هر روز آپلود می شوند و هر تبلیغ کننده هوشمند – بزرگ یا کوچک – می تواند از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای نظارت بر رقابت و یافتن بهترین تبلیغات در هر نقطه از فیس بوک استفاده کند.