منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • گوگل در سال 2023 مخاطبان مشابهی را غروب می کند: آنچه باید بدانید

گوگل در سال 2023 مخاطبان مشابهی را غروب می کند: آنچه باید بدانید

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
گوگل در سال 2023 مخاطبان مشابهی را غروب می کند: آنچه باید بدانید

گوگل اخیراً اعلام کرده است که از سال آینده این گونه مخاطبان را حذف خواهد کرد. بنابراین آنها چه هستند، چه چیزی جایگزین آنها می شود و چه چیزی را باید بدانید؟ با نظرات متخصص PPC طرفدار Jyll Saskin Gales، برای پیدا کردن این موضوع به ادامه مطلب بروید!

محتوا

مخاطبان شبیه چه کسانی هستند؟

مخاطبان مشابه یا بخش‌های مشابه، نسخه Google از مخاطبان مشابه هستند. آنها با یافتن افرادی که رفتار آنلاین مشابهی با افرادی که در لیست های بازاریابی مجدد شما هستند (مانند بازدیدکنندگان وب سایت، لیست مشتریان، بینندگان ویدیو و غیره) از خود نشان می دهند، کار می کنند و می توانند در همه انواع کمپین ها استفاده شوند.

هدف گذاری تبلیغات گوگل - نمونه ای از بخش مشابه

کی و چرا می روند؟

گوگل می‌گوید که این تغییر برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای همگام شدن با تغییرات در رفتار مصرف‌کننده و استراتژی‌های بازاریابی آنلاین در حالی است که محیط حریم خصوصی به سرعت در حال تحول است. در اینجا جدول زمانی است:

  • می 2023: Google تولید بخش‌های مخاطب مشابه جدید را متوقف می‌کند و از افزودن بخش‌های مخاطب مشابه موجود به کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی خودداری می‌کند. کمپین‌ها یا گروه‌های تبلیغاتی که بخش‌های مشابهی دارند به اجرا ادامه خواهند داد.
  • آگوست 2023: گوگل چنین بخش هایی را از همه گروه های تبلیغاتی و کمپین ها حذف خواهد کرد.

گوگل چنین مخاطبانی را رد می کند

چه چیزی جایگزین آنها می شود؟

در اینجا چیزی است که گوگل (و ما) به شما توصیه می کنیم به جای این بخش ها استفاده کنید:

  • برای کمپین‌های اکتشاف، نمایش و ویدیو به اقدام، از هدف‌یابی بهینه با مخاطبان شخص اول استفاده کنید.
  • برای دسترسی به ویدیو یا در نظر گرفتن کمپین، از گسترش مخاطب استفاده کنید.
  • برای کمپین های جستجو و خرید، از مناقصه هوشمند استفاده کنید که به طور خودکار از سیگنال های داده های شخص اول شما استفاده می کند.

بخش مناقصه هوشمند کاملاً توضیحی است و می‌توانید در اینجا درباره استراتژی‌های مناقصه اطلاعات بیشتری کسب کنید. اما بخش هدف گیری بهینه در مقابل گسترش مخاطب کمی گیج کننده تر است…

مخاطبان مشابه در مقابل گسترش مخاطب در مقابل هدف‌یابی بهینه

بنابراین تفاوت بین مخاطبان مشابه، گسترش مخاطب و هدف‌یابی بهینه چیست؟ بیایید آنها را باز کنیم.

مخاطبان مشابه افرادی را پیدا کنید که شبیه به آنهایی هستند که در بخش های مخاطبان فعلی شما (فهرست های بازاریابی مجدد) هستند، به این معنی که Google همچنان از پارامترهای هدف گیری مخاطبان شما تبعیت می کند.

هم هدف‌یابی بهینه و هم افزایش مخاطب، افرادی را خارج از پارامترهای هدف‌گیری مخاطبان فعلی شما، اما به درجات مختلف پیدا می‌کنند.

گسترش مخاطب مخاطبان فعلی شما را گسترش می‌دهد، اما به بخش‌هایی وارد نمی‌شود که خیلی متفاوت از مخاطبان فعلی شما هستند، حتی اگر کاربران در آن بخش‌ها احتمالاً تبدیل شوند. این در حال گسترش است حضار.

نحوه عملکرد افزایش مخاطب در تبلیغات گوگل

منبع تصویر

هدف گذاری بهینه شدهاز طرفی آنها را گسترش می دهد تبدیل ها، بنابراین افراد مشابه افرادی را پیدا می کند که از تبلیغات شما تبدیل می کنند، صرف نظر از اینکه شما چگونه یک تبدیل را تعریف کرده اید: خریداران، سرنخ ها، تعاملات و غیره، حتی اگر شبیه نمایه اصلی شما در مخاطب نباشند. هدف گیری بهینه در ژوئن 2021 راه اندازی شد.

چگونه هدف گذاری بهینه در تبلیغات گوگل کار می کند

بنابراین منطقی است که «گسترش مخاطب» فقط برای کمپین‌های ویدیویی متمرکز بر دسترسی (کمپین‌های ویدیویی که از توجه به محصول و نام تجاری یا آگاهی از برند و هدف دسترسی استفاده می‌کنند) در دسترس است، در حالی که هدف‌گیری بهینه فقط برای اکتشاف در دسترس است. کمپین‌های ویدیویی متمرکز بر روی نمایش و تبدیل در دسترس است. (کمپین های اکشن ویدیویی).

توجه داشته باشید که هدف‌گیری بهینه‌سازی شده به‌طور خودکار در سطح گروه تبلیغاتی برای این انواع کمپین روشن می‌شود. در اینجا می‌توانید در مورد انواع کمپین‌های Google Ads تجدید نظر کنید.

نکات تخصصی برای هدف گذاری بهینه

من با جیل ساسکین گیلز، اینفلوئنسر PPC در مورد این موضوع صحبت کردم، زیرا او اخیراً این برگه تقلب هدف گذاری مخاطبان Google Ads را ایجاد کرده و نکات و دیدگاه های خود را در مورد هدف گذاری بهینه در اینجا به اشتراک می گذارد.

هدف گذاری بهینه شده را به عنوان “تطابق گسترده” با جهان مخاطب در نظر بگیرید

«این یکی از آن سناریوهایی است که من فکر می‌کنم گوگل همه چیز را پیچیده‌تر از آنچه لازم است می‌کند! اکثر مردم احتمالاً حتی نمی دانند که گسترش مخاطب و هدف گیری بهینه دو چیز متفاوت هستند و صادقانه بگویم، این تمایز چندان مهم نیست.

من شخصاً هدف گذاری بهینه شده را به عنوان “تطابق گسترده” با جهان مخاطب می دانم.

هدف این است که اجازه دهید الگوریتم‌ها کاری را که به بهترین شکل انجام می‌دهند انجام دهند و فرصت‌هایی را پیدا کنند تا CPA، ROAS یا هر معیار دیگری را که استراتژی پیشنهادی شما برای آن بهینه شده است (هدف‌گیری بهینه شده) به شما ارائه دهد.

تنظیمات هدف گذاری بهینه شده تبلیغات گوگل

اکنون هدف گذاری بهینه شده را روشن کنید

توصیه می‌کنم در اسرع وقت، هدف‌یابی بهینه را برای همه کمپین‌های واجد شرایط با استفاده از بخش‌های مشابه روشن کنید. این به کمپین های شما زمان می دهد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود یاد بگیرند و بهینه سازی کنند (ها!).

آن را برای یک یا دو هفته ادامه دهید، سپس گزارش مخاطبان خود را در برگه مخاطبان بررسی کنید تا ببینید بخش‌های شما در برابر هدف‌یابی بهینه‌شده چگونه عمل می‌کنند.

بخش مخاطبین تبلیغات گوگل

  • اگر شبیه هم هستند، هر دو را نگه دارید.
  • اگر هدف گذاری بهینه به طور قابل توجهی بهتر از مخاطبان شما عمل می کند، به فعال کردن آن ادامه دهید و مخاطبان انتخابی خود را بررسی کنید.
  • اگر هدف گذاری بهینه شده به طور قابل توجهی عملکرد کمتری برای مخاطبان شما دارد، آن را خاموش کنید.”

از هدف گذاری بهینه در کمپین بازاریابی مجدد استفاده نکنید

“به یاد داشته باشید، شما هرگز نمی خواهید از هدف گذاری بهینه در یک کمپین بازاریابی مجدد استفاده کنید، زیرا طبق تعریف، بازاریابی مجدد نشان دادن تبلیغات به افرادی است که قبلاً با کسب و کار شما رابطه دارند، در حالی که هدف گذاری بهینه افرادی را پیدا می کند که لزوما در لیست بازاریابی مجدد شما نیستند. “”

در مورد آن، ممکن است بخواهید برخی از اشتباهات بازاریابی مجدد را بررسی کنید تا از آنها اجتناب کنید.

جلو و بالا

ما آن را با یک خط پایانی از Jyll تکمیل می کنیم: از هم اکنون استفاده از هدف گذاری بهینه را شروع کنید!

ما متخصصین تبلیغات گوگل اخیراً با تغییرات بزرگ زیادی سازگار شده‌ایم، از تغییرات در نحوه عملکرد انواع تطابق کلمات کلیدی تا معرفی حداکثر عملکرد. در حالی که ممکن است هدف گذاری بهینه در بالای لیست علاقه مندی های Google Ads شما قرار نداشته باشد، اگر قبلاً این کار را نکرده اید، زمان آن رسیده است که آن را امتحان کنید.

با تشکر از آن اشاره ها، جیل!