![18 ژنرال Z مشخصات و آمار بازاریاب [2022]](https://key-learn.ir/wp-content/uploads/2022/08/how-to-market-to-gen-z-pie-chart-stats.jpg)
از آنجایی که Gen Z تبدیل به نیرویی می شود که در میان مصرف کنندگان قابل بررسی است، برندها باید انتظارات آنها را برآورده کنند. و اجازه دهید به شما بگویم، آنها بسیار بالا هستند، که جای تعجب نیست زیرا ما در مورد اولین نسل دیجیتال بومی کاربران صحبت می کنیم.
پلتفرم طراحی تبلیغات Creatopy برای کمک به برندها در تصمیمگیری از کدام کانالهای ارتباطی و ایجاد پیامهای تبلیغاتی که تأثیرگذار است، از بیش از 1100 نسل Z در سنین 18 تا 26 سال که در ایالات متحده زندگی میکنند در مورد عادات و ترجیحات خرید و خرید آنلاین مورد بررسی قرار داد. هدف این بود که ژن Z را بهتر درک کنیم و به حقایق ملموسی دست پیدا کنیم که برندها وقتی می خواهند محصولات خود را به آنها بفروشند می توانند از آنها استفاده کنند. کنجکاو شدند که چه چیزی پیدا کردند؟
محتوا
مشخصات عمومی و آمار ژنرال Z
قبل از اینکه به نتایج نظرسنجی بپردازیم، اجازه دهید برخی از اطلاعات پس زمینه درباره ژنرال Z را مرور کنیم.
1. آنها متنوع ترین نسل در تاریخ آمریکا هستند
همانطور که ممکن است بدانید، Gen Zers افرادی هستند که بین سال های 1996 تا 2012 متولد شده اند. چیزی که ممکن است به خوبی شناخته شده نباشد این است که آنها متنوع ترین نسل در تاریخ آمریکا از نظر قومیت و نژاد، پیش بینی می شود تا سال 2026 اکثریت غیرسفیدپوستان را تشکیل دهند.
2. تنبل نیستند
اگرچه رسانه ها اغلب آنها را به عنوان افراد غیرعلاقه مند به کار نشان می دهند، داده های اداره آمار کار ایالات متحده نشان می دهد که حدود 7.3 میلیون نفر از افراد ژنرال Z کار تمام وقت iدر ایالات متحده سالانه به علاوه 6.3 میلیون کارگر پاره وقت هستند.
3. 40 درصد از جمعیت مصرف کننده جهان را تشکیل می دهند
جای تعجب نیست که قدرت مخارج ژنرال Z به 360 میلیارد دلار رسیده است. آنها در حال حاضر 40 درصد از مصرف کنندگان جهانی را تشکیل می دهند و انتظار می رود تا پایان سال 2022 بیش از 41 میلیون خریدار دیجیتال در ایالات متحده ایجاد کنند.
عادات خرید نسل Z
از آنجایی که Gen Z چنین قدرت خرید عظیمی دارد، ممکن است بپرسید این نسل دقیقاً چگونه خرید می کند. آیا تمایل دارند بیشتر از هزاره ها خرج کنند یا کمتر؟ چه چیزی باعث می شود آنها تمایل به خرید چیزی داشته باشند؟ در اینجا چند پاسخ آورده شده است.
4. منابع درآمد پایدار داشته باشید
وقتی از آنها پرسیده شد که آیا منبع درآمد ثابتی دارند، بیش از 70 درصد از پاسخ دهندگان پاسخ مثبت دادند. این بدان معنا نیست که بقیه هیچ درآمدی ندارند. فقط در مورد آن فکر کنید: بسیاری از ژنرال Z ها هنوز دانشجوی کالج هستند، بنابراین آنها به کارهای جانبی متکی هستند (در اینجا برخی از ایده های کسب و کار کوچک) مانند فروش مجدد اقلام، کار با اینفلوئنسرها، یا راه رفتن با سگ ها برای کسب درآمد. بخش عمده ای از این درآمد نیز صرف پس انداز می شود، چه در حال سرمایه گذاری در کریپتو هستید یا پول را در حساب های بازنشستگی قرار دهید.
5. خریدار فوری نیستند
بنابراین ژنرال Z دلارهای خود را چگونه خرج می کند؟ خوب، ممکن است تعجب آور باشد، اما آنها خریداران فوری نیستند. اگرچه حدود 50 درصد به صورت ماهانه خرید آنلاین می کنند، اما همین درصد زمانی که به چیزی نیاز دارند خرید می کنندو 33٪ به دنبال معاملات خوب هستند و در صورت فروش خرید می کنند.
یک توضیح برای این می تواند بحران مالی سال 2008 باشد، که طی آن نسل Z شاهد مواجهه والدین و خانواده هایشان با عدم اطمینان اقتصادی بود که در نهایت درک آنها از پول و محافظت از درآمدشان را در حین رشد شکل داد. این نشان می دهد که فقط به دلیل اینکه ژنرال Z راه های بسیار هوشمندانه ای برای کسب درآمد پیدا کرده است، به این معنی نیست که آنها سریع آن را صرف شادی موقت می کنند.
6. به مسئولیت اجتماعی اهمیت می دهند
بنابراین، ژنرال Z یک جمعیت متنوع با نظرات قوی در مورد موضوعات مختلف اجتماعی است. طبیعتاً آنها می خواهند از برندهایی خرید کنند که در بهبود جامعه نقش دارند. این که آیا این به معنای ترویج بازیافت، حفاظت از محیط زیست، یا موضع گیری برای برابری و عدالت نژادی است به هر برند بستگی دارد. نکته مهم این است که در مورد آن صادق باشید و از صمیم قلب به آن متعهد باشید، زیرا اگر چیزی وجود داشته باشد که ژنرال Z بتواند به راحتی آن را تشخیص دهد، آن کنشگری جعلی و سیگنالهای فضیلتی است.
استفاده و ترجیحات شبکه های اجتماعی Gen Z
این نسل از مصرفکنندگان با فنآوری، از سنین پایین به اتصال به اینترنت عادت کردهاند. وقتی به نحوه برخورد آنها با رسانه های اجتماعی نگاه می کنیم، واضح است.
7. روزانه بین 1 تا 5 ساعت را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند
اکثر پاسخ دهندگان 1 تا 5 ساعت در روز را صرف فیدهای خود می کنند. تنها حدود 11 درصد از آنها کمتر از یک ساعت را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند.
8. از شبکه های اجتماعی برای تحقیق و خرید استفاده می کنند
اما به خاطر داشته باشید که آنها فقط از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط و اطلاع از آخرین اخبار استفاده نمی کنند. آنها همچنین از آن برای تحقیق در مورد محصولات یا برندها و تصمیم گیری در مورد خرید استفاده می کنند. مطالعات بیشماری این را نشان میدهد، مانند آنچه در نمودارهای بازاریابی نشان داده شده است.
نکته منفی این است که دامنه توجه آنها نیز کوتاهتر است، به این معنی که برند شما تنها چند ثانیه فرصت دارد تا تاثیر ماندگاری داشته باشد. شما باید راه های خلاقانه دیگری برای استفاده از این زمان بسیار کم پیدا کنید.
9. آنها YouTube، TikTok و IG را ترجیح می دهند
یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام محبوبترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در میان ژنرال Z هستند. شاید به این دلیل باشد که خودشان محتوا تولید میکنند، یا به این دلیل که دو برابر بیشتر از Millennials محتوای ویدیویی مصرف میکنند و در اینجاست که آن را پیدا میکنند.
با این حال، کسبوکار شما ممکن است بخواهد به تبلیغات YouTube یا محتوای ارگانیک YouTube نگاه کند (ایدههای ویدیوی YouTube زیادی در اینجا وجود دارد).
10. فیس بوک و اسنپ چت محبوبیت کمتری دارند
اسنپ چت و فیس بوک در میان ژنرال Z محبوبیت کمتری دارند – آنها هنوز در حال استفاده هستند، اما نه به اندازه رهبران. این اعداد به تنهایی ثابت می کنند که به خصوص وقتی صحبت از Gen Z به میان می آید، سرمایه گذاری زمان، پول و تلاش برای تبلیغات رسانه های اجتماعی باید اولویت اصلی برندها در سال 2022 و بعد از آن باشد. به هر حال، اولین قدم برای دستیابی به مخاطبان هدف این است که در همان جایی باشید که آنها هستند.
بازاریابی به نسل Z: چه کار می کند و چه چیزی شکست می خورد
Gen Z که همیشه آنلاین است به راحتی در دسترس است، اما این بدان معنا نیست که آنها به راحتی تحت تأثیر هر نوع تبلیغاتی قرار می گیرند. کسب و کار شما باید تلاش واقعی برای درک ترجیحات خود انجام دهد.
11. Wokvertising شکست می خورد 👎🏾
محتوای مارکهای سخت و «ووکورتیزینگ» شانس پیروزی بر ژنرال Z را ندارند. آنها میخواهند مارکها به زبان خود صحبت کنند و هرگونه اقدام اجرایی را رد میکنند. به عنوان اولین نسل بومی دیجیتال مصرف کنندگان، آنها یاد گرفته اند که چگونه عدم اصالت را تشخیص دهند و در رد هر چیزی که به عنوان جعلی، نامربوط، گمراه کننده یا غیرصادقانه برخورد می کنند، دریغ نمی کنند.
12. UGC کار می کند 👍🏾
در عوض، آنچه کار میکند و کسبوکار شما باید هدف قرار دهد، محتوای تولید شده توسط کاربر، از جمله تأثیرگذاران است، زیرا Gen Z احتمالاً با آنها ارتباط معتبر برقرار میکند.
بازنشر اینستاگرام روی ارسال مجدد در بازپست… UGC نهایی.
13. تبلیغات بصری جذاب 👍🏻
با Gen Z، همه چیز در مورد اعتماد است، بنابراین آنها از تبلیغاتی قدردانی میکنند که با ارزشهای اصلی یک برند مطابقت دارند. با این حال، تبلیغات خلاقانه و جذاب از نظر بصری نیز علاقه آنها را برانگیخته است.
14. تبلیغات فشار به کلیک شکست می خورند 👎🏻
از سوی دیگر، Gen Z از تبلیغات کلیکی یا تبلیغات بیش از حد طولانی خوشش نمی آید زیرا حوصله تماشای آنها را ندارند. تبلیغات مخرب به همان اندازه ایده بدی هستند و باید با تبلیغات با احساس طبیعی جایگزین شوند.
15. تبلیغات ویدئویی و استاتیک کار می کند 👍🏽
وقتی از شما خواسته شد که بین تبلیغات استاتیک و ویدیویی یکی را انتخاب کنید، پاسخ ها تقریباً به طور مساوی تقسیم شدند و نشان دادند که هر دو کانال تبلیغاتی در صورت استفاده صحیح می توانند معجزه کنند. Gen Z ممکن است محتوای ویدیویی بیشتری را در رسانه های اجتماعی مصرف کند، اما آنها لزوماً تبلیغات ویدیویی را به تبلیغات ثابت ترجیح نمی دهند.
16. تلویزیون و چاپ هم کار میکنه👍🏽
با این حال بزرگترین شگفتی زمانی رخ داد که آنها فاش کردند که هنوز به تبلیغات سنتی نسبت به سایر اشکال اعتقاد دارند. تلویزیون و چاپ زنده هستند.
17. داده های شخصی شکست می خورند 👎
Gen Z از تبلیغاتی که به داده های شخصی متکی هستند قدردانی نمی کند. بیایید واقعی باشیم، اکثر ما اینطور نیستیم، اما بومیان دیجیتال بیش از نسل های دیگر به حفظ حریم خصوصی خود اهمیت می دهند. 60٪ از پاسخ دهندگان داده های شخصی را برای تجربه شخصی تر ارائه نمی دهند و 75٪ تبلیغاتی را که بر داده های شخصی تکیه می کنند تهاجمی می دانند.
18. شفافیت کار می کند 👍
این به اهمیت اعتماد برمی گردد. اگر برندها میخواهند Gen Z به آنها اعتماد کند، باید استفاده از دادههای شخصی را آسانتر کنند، یا حداقل متعهد شوند که در مورد آن کاملاً شفاف باشند.
نحوه بازاریابی برای Gen Z: نکات کلیدی
- اعتماد، اعتماد، اعتماد. ژنرال Z می تواند عدم اصالت را با دیدن آن تشخیص دهد. اگر برندها می خواهند به ژنرال Z جذابیت داشته باشند، باید شروع به ایجاد یک رابطه مبتنی بر اعتماد کنند.
- گنجاندن و اتصال. برای ایجاد اعتماد، برندها باید به زبان Gen Z صحبت کنند و ارزش های آنها را درک کنند. وقت آن است که بر تبلیغات فراگیرتر تمرکز کنید و با افرادی (چه اینفلوئنسرهای خارجی یا کارمندان شرکت) که بخشی از Gen Z هستند کار کنید.
- ارتباطات شخصی همانطور که ژنرال Z با تکنولوژی و غوطه ور در دنیای آنلاین غوطه ور است، آنها همچنان برای ارتباطات شخصی ارزش قائل هستند. برندها باید بر ارائه تجربیات ترکیبی از طریق بازاریابی بین کانالی مشتری محور تمرکز کنند.
- هرگز قدرت یک معامله خوب را دست کم نگیرید. Gen Z می داند که چگونه به دنبال معاملات عالی باشد و طرفدار زیادی از قیمت های خرده فروشی نیست، بنابراین مارک ها باید استراتژی های فروش خود را بر این اساس تنظیم کنند.
مشخصات و آمار Gen Z بیشتری می خواهید؟
Gen Z بخش بزرگی از مصرف کنندگان امروزی را تشکیل می دهد و اگر می خواهید آنها محصولات یا خدمات شما را بخرند، باید به آنها گوش دهید.
Gen Z اولین نسل بومی دیجیتال است که بیشتر وقت خود را آنلاین می گذراند و درآمد پایداری دارد. اما آنها همچنین به جامعه اهمیت می دهند و مایل به حمایت از برندهایی هستند که ارزش های آنها با ارزش های آنها مطابقت دارد.
برندهایی که درک می کنند چه چیزی آنها را از نسل هزاره منحصر به فرد می کند و استراتژی های بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم می کنند، برندهایی هستند که در دراز مدت موفق خواهند شد.
می توانید مقاله سفید Creatopy را بر اساس مطالعه دانلود کنید و همه یافته ها را اینجا بیابید.
درباره نویسنده
مونیکا آلدیا یک متخصص بازاریابی محتوا با عشق عمیق به نوشتن است. مونیکا کار خود را به عنوان یک کپی رایتر SEO شروع کرد که بر روی صفحات فرود برای آپارتمان های اجاره ای کار می کرد. او اکنون به عنوان بخشی از تیم Creatopy، مقالات آموزشی و راهنماهای مربوط به تبلیغات و بازاریابی را می نویسد.