منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • 7 بهترین کانال بازاریابی تجارت الکترونیک برای صاحبان فروشگاه های جدید

7 بهترین کانال بازاریابی تجارت الکترونیک برای صاحبان فروشگاه های جدید

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
7 بهترین کانال بازاریابی تجارت الکترونیک برای صاحبان فروشگاه های جدید

نکته ای که در مورد کانال های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد این است: هیچ کمبودی در آنها وجود ندارد، اما به عنوان یک صاحب فروشگاه جدید، نمی توانید در هر یک از آنها حضور داشته باشید. همچنین وقت ندارید که بفهمید کدام یک برای شما بهتر است.

صاحب مغازه چند کاره زن جدید

این تصویر ناراحت‌کننده نشان‌دهنده این است که یک مالک جدید فروشگاه تجارت الکترونیک چگونه است.

بنابراین، ما قصد داریم با به اشتراک گذاشتن هفت بهترین کانال بازاریابی تجارت الکترونیک برای مشاغل جدید – از جمله مزایا، معایب و نکاتی برای استفاده حداکثری از هر یک، در ساعات شما صرفه جویی کنیم!

7 کانال برتر بازاریابی برای فروشگاه های تجارت الکترونیک

در زیر بهترین کانال‌های بازاریابی تجارت الکترونیک را به صاحبان فروشگاه‌های جدید توصیه می‌کنیم تا فروش را افزایش دهند و سود را به حداکثر برسانند.

1. اینفلوئنسر مارکتینگ

به عنوان یک صاحب فروشگاه جدید، اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه تضمینی برای سرعت بخشیدن به سفر شما به بازار است. میکرو اینفلوئنسرها در هر صنعتی وجود دارند و مصرف کنندگان به توصیه ها و سخنان مقاماتی که می شناسند احترام می گذارند و از آنها پیروی می کنند.

نحوه افزایش تعامل در اینستاگرام - پست اینفلوئنسر

حرفه ای ها

  • باعث ایجاد اعتماد می شود.
  • ساده ترین راه برای انتشار دهان به دهان.
  • ارزان تر از رسانه های رایج
  • اگر به درستی انجام شود بسیار موثر است.

منفی

  • پیش بینی ROI سخت است.
  • تغییر در شهرت یک اینفلوئنسر می تواند بر برند شما تأثیر بگذارد.
  • شناسایی و دریافت پاسخ از اینفلوئنسرها می تواند دشوار باشد.

توصیه ها

گرتا ون ریل، مالک چندین فروشگاه تجارت الکترونیک 7 رقمی، از اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان کانال اصلی بازاریابی خود استفاده می کند. در اینجا چند نکته از او در مورد چگونگی استفاده حداکثری از اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است:

  • به اینفلوئنسرهای خود آزادی خلاقیت بدهید. آنها مخاطبان خود را بهتر می شناسند.
  • اینفلوئنسرها را در پیام اولیه خود تحت تأثیر قرار ندهید.
  • با نتایج شفاف باشید. در صورت امکان کمیت کنید. به عنوان مثال، آنها یک پست وبلاگ خلاصه می نویسند که محصول شما را ذکر می کند و سه اشاره در رسانه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک) می نویسد. و در ازای آن چه چیزی به آنها می دهید؟ آزمایشی رایگان، دسترسی نامحدود یا زود هنگام یا تخفیف؟
  • کوچک بمان. میکرو اینفلوئنسرها اغلب تعامل بهتری نسبت به اینفلوئنسرهای کلان دارند.

2. بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی ارگانیک به استفاده از گزینه های انتشار رایگان و فروشگاه های آنلاین موجود در پلت فرم های رسانه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، تیک تاک و غیره اشاره دارد.

بسیاری از مصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی برای اطلاع از برندها و فروشگاه های تجارت الکترونیک استفاده می کنند و قبل از خرید از شما، مشتریان دیگر را مشاهده می کنند که با برند شما ارتباط برقرار می کنند.

بهترین استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک - حساب poppin candy tiktok

Poppin Candy از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای فروش محصولات تجارت الکترونیک با ویدیوهای جذاب در مورد آب نبات خود استفاده می کند.

حرفه ای ها

منفی

  • ایجاد حضور و فعال ماندن زمان می برد.
  • شما کنترل کاملی بر محتوایی که ایجاد می کنید ندارید زیرا افراد می توانند نظر بدهند، به اشتراک بگذارند و محتوای خود را تولید کنند.
  • شما باید زمانی برای تعامل مجدد با مخاطبان خود داشته باشید.

سیگنال‌های اجتماعی و عامل رتبه‌بندی گوگل - تعامل با نظرات

فراموش نکنید که دوباره با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید!

توصیه ها

برای راهنمایی بیشتر در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی، منابع ما را بررسی کنید:

3. بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یکی از رسانه های OG ارتباطات راه دور باقی می ماند و مردم به محتوای بازاریابی ارائه شده از طریق ایمیل و پیامک بیشتر از محتوای عمومی آنلاین یا تبلیغات اعتماد دارند.

با توجه به مقایسه پیامک، نرخ باز بودن آن 98 درصد است.

بازاریابی پیامکی - نرخ باز شدن پیامک در مقابل ایمیل

منبع تصویر

حرفه ای ها

  • راه اندازی و استقرار آسان.
  • تحویل، باز بودن، پاسخگویی و نرخ تبدیل بالا.
  • ادغام آسان در قیف فروش.
  • یک کانال پیگیری عالی برای جذب مشتریان بالقوه در لیست شما.

منفی

  • می تواند گران باشد.
  • اگر درست انجام نشود، وسواسی می شود.
  • برخی از کشورها مقرراتی علیه این موضوع دارند.
  • ممکن است در معرض فیلترهای هرزنامه باشد.
  • اندازه گیری و ردیابی مشکل است.

توصیه ها

برای راهنمایی در مورد نحوه شروع کار با پیامک، به راهنمای بازاریابی پیامکی ما مراجعه کنید.

4. بازاریابی ایمیلی

ایمیل یکی از موثرترین استراتژی‌های بازاریابی موجود امروزی و راهی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه، فعلی، منفعل و حتی فریب خورده است.

آمار بازاریابی ایمیلی - آمار ROI بازاریابی ایمیلی

در زیر چند مرحله وجود دارد که می توانید همین الان برای شروع به دست آوردن نتیجه بردارید.

  • بازار هدف خود را مشخص کنید.
  • برای ایجاد یک لیست ایمیل ها را جمع آوری کنید.
  • مخاطب را پرورش دهید.
  • از یک فراخوان روشن برای اقدام استفاده کنید.

حرفه ای ها

  • پاسخ و نرخ تبدیل بالا.
  • آسان برای پیگیری و راه اندازی.
  • عالی برای پرورش افراد بالقوه در هر مرحله از قیف شما.
  • آسان برای سفارشی کردن.

منفی

  • به نگهداری لیست و تلاش برای جلوگیری از فیلترهای هرزنامه نیاز دارد.
  • مانند پیامک، نیاز به لیست سازی و نگهداری دارد.
  • شما به مهارت های کپی رایتینگ خوب نیاز دارید.

توصیه ها

برای مشاوره در مورد بازاریابی ایمیلی، ما منابع زیادی داریم:

5. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو علم بهینه سازی وب سایت است به طوری که در نتایج موتورهای جستجو برای عبارات مرتبط با کسب و کار و خدمات شما رتبه بالایی کسب کند. هرچه ترافیک مرتبط تری دریافت کنید، بیشتر می توانید آن ترافیک را به سرنخ و فروش تبدیل کنید.

کلید وبلاگ نویسی این است که مقالاتی با هدف اطلاعاتی بنویسید. به عنوان مثال، Quip یک سایت تجارت الکترونیکی برای مراقبت از دهان است و وبلاگی در مورد موضوعاتی مانند نحوه استفاده از مسواک برقی، نحوه تمیز کردن مسواک برقی و موارد دیگر دارد.

بهترین استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک - وبلاگ فریبنده

منبع تصویر

حرفه ای ها

  • سئو رایگان است! و محتوای همیشه سبز با هدف کلیدواژه منجر به رشد ترافیک طولانی مدت می شود.
  • سئو مقیاس پذیر است بنابراین می توانید با افزایش ترافیک عملکرد خود را حفظ کنید.
  • وقتی با بهینه سازی نرخ تبدیل ترکیب شود، سئوی شما می تواند فروش را افزایش دهد.

منفی

  • استراتژی بلند مدت برای دیدن نتایج زمان می برد.
  • SERP همیشه سبز نسبت به SERP محلی رقابتی تر است، بنابراین ممکن است برای فروشگاه های جدید در معرض دید قرار گرفتن مشکل باشد.
  • سئو ممکن است رایگان باشد، اما نوشتن مقاله، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و نگهداری صفحات زمان می برد.

توصیه ها

برای شروع استراتژی سئوی خود، در اینجا چند پست مفید وجود دارد:

6. تبلیغات به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یک انتخاب عالی برای صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک جدید با مقداری بودجه بازاریابی است. این به سادگی به معنای پرداخت هزینه به شبکه های تبلیغاتی برای نمایش پیام های بازاریابی یا بنرهای شما در موتورهای جستجو یا سایر رسانه های آنلاین است.

نمونه های تبلیغات ppc برای جستجو، خرید، نمایش، اجتماعی

حرفه ای ها

  • در حالی که SEO برای جلب توجه زمان می برد، PPC نتایج فوری می دهد.
  • از آنجا که شما می توانید مخاطبان بسیار خاصی را با PPC هدف قرار دهید و از آنجایی که فقط زمانی پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند، این روش مقرون به صرفه است.
  • داده ها! با مشاهده واضح اینکه کدام کمپین ها کار می کنند و کدام نه، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهینه سازی کمپین های خود و به حداکثر رساندن ROI خود بگیرید.

منفی

  • اجرای موثر تبلیغات گوگل و سایر کمپین های PPC نیاز به نگهداری منظم، ممیزی و گزارش دارد.
  • برای بازی کردن باید پول پرداخت کنید. اگر کمپین‌های خود را کم هزینه کنید، حجم و داده کافی برای انجام یادگیری ماشینی و بهینه‌سازی کمپین‌های شما برای کسب سود تولید نمی‌کنند.
  • چشم انداز تبلیغات آنلاین همیشه در حال تغییر است، بنابراین مهم است که با به روز رسانی های پلت فرم همراه باشید.

توصیه ها

در اینجا منابع برتر PPC ما آمده است:

7. بازاریابی ویدئویی

نادیده گرفتن قدرت بازاریابی ویدئویی غیرممکن است. اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی در حال حاضر محتوای ویدیویی را به هر شکل دیگری از محتوا ترجیح می دهند. می‌توانید از ویدیو برای ایجاد آموزش‌های آموزشی، آگهی‌های بازرگانی، تبلیغات آموزشی، نمایش‌های محصول، ویدیوهای توضیح‌دهنده و موارد دیگر استفاده کنید.

ابزار تبلیغات ویدیویی - ripl

حرفه ای ها

  • ویدئو به شما یک مزیت رقابتی می دهد زیرا به شما امکان می دهد نه تنها داستان را بگویید، بلکه ارزش خود را نیز نشان دهید و نشان دهید که محصول شما چگونه مزایایی را ارائه می دهد.
  • در حالی که گرفتن آزادی های خلاقانه با محتوای SEO و PPC می تواند دشوار باشد، ویدئو فضای زیادی برای ایده ها و خلاقیت فراهم می کند تا به شما کمک کند برند خود را متمایز کنید.
  • پخش جریانی خرید زنده محبوب تر و مقرون به صرفه تر می شود.

منفی

  • بازاریابی ویدیویی می‌تواند منابع فشرده باشد – ویرایش آن زمان می‌برد و برای کار با فیلم‌های با کیفیت از همان ابتدا باید تجهیزات مناسبی داشته باشید.
  • مستلزم سازگاری است. برای جلب توجه در کانال YouTube خود، باید به طور مداوم محتوا پست کنید و تجزیه و تحلیل YouTube خود را زیر نظر داشته باشید.
  • بسیاری از اینفلوئنسرها از ویدیو استفاده می‌کنند، بنابراین کسب‌وکار شما می‌تواند با رقابت سختی با مخاطبان زیادی روبرو شود.

توصیه ها

در اینجا نکات و منابع برتر ما برای یک استراتژی بازاریابی ویدیویی موفق آورده شده است:

آخرین نکات برای انتخاب بهترین کانال های بازاریابی تجارت الکترونیک

مطمئن نیستید با کدام کانال بازاریابی برای فروشگاه تجارت الکترونیک جدید خود شروع کنید یا کدام یک برای شما بهترین است؟ در اینجا چند نکته نهایی وجود دارد:

  • راهبرد چند کاناله راهی برای رفتن است. هر کانال نقاط قوت و ضعف خود را دارد، اما استفاده از چندین کانال در کنار هم بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.
  • در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید. پلتفرم هایی را که مخاطبان هدف شما بیشتر استفاده می کنند را کشف کنید. به عنوان مثال، Tik Tok بیشتر با Gen Z کار می کند تا بچه های بوم. و ایمیل‌ها نسبت به ژنرال Z با بچه‌های بوم بهتر کار می‌کنند.
  • تنها در صورتی که به معیارهای خود توجه کنید متوجه خواهید شد که هر کانال چگونه با جایگاه شما کار می کند. از ابزارهایی مانند Google Analytics، Data (Looker) Studio، CRM و ابزارهای تجزیه و تحلیل اختصاصی در هر کانال برای نظارت و اندازه گیری نتایج خود استفاده کنید. این به شما امکان می دهد ببینید کدام کانال ها بالاترین ROI را دارند و همچنین A/B رویکردهای مختلف را در هر کانال آزمایش می کند.

بهترین استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک (نمای کلی)

استفاده از این استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک می تواند به شکوفایی فروشگاه جدید شما و به دست آوردن مشتریان کمک کند.

  1. اینفلوئنسر مارکتینگ
  2. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  3. بازاریابی پیامکی
  4. بازاریابی ایمیلی
  5. سئو
  6. PPC
  7. بازاریابی ویدیویی

درباره نویسنده

بوجال پاتل یک متخصص بازاریابی و سئو است که علاقه زیادی به کمک به کسب و کارها برای کسب درآمد و سود بیشتر از طریق استراتژی های سفارشی دارد. او در تورنتو زندگی می کند و در مورد ایده های تجاری و مقیاس رشد ارگانیک در mydigitalkube.com می نویسد. با او در لینکدین ارتباط برقرار کنید.