
TikTok از منشأ خود به عنوان یک برنامه زیبا برای همگامسازی لب با پیروان نسل Z فاصله زیادی گرفته است. پلت فرم کوتاه اشتراکگذاری ویدیو اکنون حدود سه چهارم یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد.
و اگر اصلاً با این برنامه آشنایی دارید، احتمالاً در مورد صفحه For You (FYP) چیزهای زیادی شنیده اید. با در نظر گرفتن “جام مقدس” موفقیت برنامه، گنجاندن در FYP می تواند مزایای بسیاری را برای کسب و کار شما فراهم کند.
در این پست، دقیقاً نگاهی خواهیم انداخت به اینکه FYP TikTok چیست، چگونه به کسب و کار شما سود میرساند، و هشت راه برای مشارکت در آن تا بتوانید تعامل و قرار گرفتن در معرض برند خود را افزایش دهید.
FYP در TikTok چیست؟
صفحه For You (یا FYP) اولین صفحه ای است که کاربران هنگام باز کردن برنامه TikTok در آن قرار می گیرند. به آنها فید انتخاب شده از ویدیوهای سازندگانی را نشان می دهد که ممکن است آنها را دنبال نکنند، اما الگوریتم TikTok فکر می کند ممکن است آنها را بر اساس علایق و تعاملات گذشته دوست داشته باشند. هدف TikTok این است که کاربران را برای مدت طولانی تری با محتوای هدفمند در آنجا نگه دارد.
چه چیزی در مورد FYP عالی است؟
فقط پست کردن محتوای عالی در TikTok کافی نیست و امیدواریم کاربران شروع به دنبال کردن شما کنند. شما باید در مقابل مخاطبان وسیعی قرار بگیرید و در راس ذهن مشتریان بالقوه خود باشید – و دریافت یک FYP می تواند شما را به آنجا برساند.
گرفتن FYP می تواند به شما کمک کند:
- فالوورهای بیشتری دریافت کنید: FYP اولین چیزی است که کاربران هنگام باز کردن برنامه می بینند، بنابراین نوردهی بسیار زیادی را فراهم می کند. و اگر به دنبال بازاریابی برای مخاطبان Gen Z و Millennial هستید، بسیار مفید است، زیرا تقریباً 70٪ از پایگاه کاربران آن زیر 39 سال هستند.
منبع تصویر
- کسب درآمد: با حضور بیشتر در TikTok فالوورهای بیشتری در TikTok و فروش بیشتر میشوند. و هنگامی که به نقطه عطف 10000 فالوور رسیدید، میتوانید از ویدیوهای خود با TikTok Creator Fund نیز شروع به کسب درآمد کنید.
- کسب اسپانسر: هنگامی که الگوریتم شروع به ارائه محتوای شما به مخاطبان وسیع تری کند، شما به عنوان یک مرجع در جایگاه خود شناخته می شوید. این می تواند منجر به حمایت مالی شود.
- برای شرکت خود فروش انجام دهید: Landing FYP به شما کمک می کند فالوورها و لایک های بیشتری داشته باشید و همچنین آگاهی از برند را افزایش دهید. و این می تواند به سرعت به فروش بیشتر برای شرکت شما تبدیل شود.
- حضور آنلاین خود را ایجاد کنید: هنگامی که به وضعیت FYP رسیدید، میتوانید از TikTok برای هدایت ترافیک به دیگر پلتفرمهای خود و ایجاد حضور آنلاین کلی خود استفاده کنید.
8 راه برای ورود به FYP در TikTok
الگوریتم TikTok برای انتخاب محتوا برای FYP خود در هاله ای از ابهام قرار دارد. با این حال، چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای بهبود شانس خود برای رسیدن به یک نقش اصلی در صحنه FYP استفاده کنید.
در اینجا هشت راه برای افزایش شانس خود برای برجسته شدن در صفحه TikTok For You آورده شده است.
1. به طور مداوم در زمان مناسب پست کنید
منطقی است که هرچه بیشتر پست کنید، شانس بیشتری برای دریافت محتوای خود در FYP خواهید داشت. برای بردن آن باید شرکت کنید
سه بار در هفته را هدف گذاری کنید، تا پست های روزانه را افزایش دهید. اما وسوسه نشوید که محتوا را فقط به خاطر آن پست کنید. مطمئن شوید که کیفیت خوبی دارد و جذاب است.
همچنین، باید در زمان مناسب پست ارسال کنید.
از آنجایی که تعامل شانس شما را برای ورود به FYP افزایش میدهد، باید زمانی پست ارسال کنید که مخاطبان شما آنلاین هستند و آماده تعامل هستند.
بنابراین چگونه می دانید بهترین زمان ها چه زمانی هستند؟
- به یک حساب TikTok Pro بروید. مانند استفاده از قالبهای یادداشت جلسه، حساب Pro زندگی شما را بسیار آسانتر میکند. با استفاده از آن می توانید روزها و ساعاتی را ببینید که فالوورهای شما بیشتر فعال و درگیر هستند.
- به مکان های جغرافیایی مخاطبان خود نگاه کنید تا مطمئن شوید منطقه زمانی شما مناسب است.
2. از هشتگ های ترند استفاده کنید
استفاده از هشتگهای پرطرفدار باعث میشود محتوای شما توسط الگوریتم انتخاب شود و بنابراین شانس شما برای رسیدن به FYP افزایش مییابد. درست مانند هشتگ های اینستاگرام، هشتگ های TikTok محتوای شما را دسته بندی می کند و قابلیت کشف شما را افزایش می دهد.
کیفیت را هدف قرار دهید نه کمیت – 3-6 هشتگ پرطرفدار را انتخاب کنید که با محتوای شما مرتبط است.
می توانید از #fyp و #ForYou استفاده کنید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این کار موثر باشد. هشتگهایی که با محتوا و جایگاه شما مرتبط هستند، شانس بیشتری برای موفقیت در بازاریابی TikTok به شما میدهند و به شما کمک میکنند فالوورهای مناسب را جذب کنید.
برای کمک به انتخاب هشتگ، کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه خود را جستجو کنید و ببینید محبوب ترین ویدیوها از چه هشتگ هایی استفاده می کنند. یا حتی می توانید به تحقیقات کلیدواژه های اساسی از تلاش های سئو خود اعتماد کنید.
3. محتوای منحصر به فرد (و بهتر) را منتشر کنید
TikTok به محتوای با کیفیت و جذاب پاداش می دهد. اگر ویدیوی شما واکنش خوبی داشته باشد، شانس بیشتری برای دریافت FYP دارد. اما چگونه مطمئن می شوید که محتوای شما بسیار بالاتر از بقیه قرار می گیرد؟
اول اینکه کیفیت ویدیو و صدای شما باید درجه یک باشد. اکثر گوشیهای هوشمند ویدیوی HD ارائه میدهند، بنابراین ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا بدون بودجه زیاد آسان است.
از دیگران الهام بگیرید، اما وسوسه نشوید که کپی کنید. کاربران از محتوای منحصربهفرد لذت میبرند، بنابراین مطمئن شوید که ایدههای TikTok شما از بقیه متمایز هستند. ما در راهنمای خود ایده های زیادی برای پخش زنده در TikTok داریم.
روندها را در جهتی جدید ببرید. خلاق باشید و با فیلترها، برچسب ها و انتقال ها آزمایش کنید. این باعث افزایش بازدید و تعامل می شود.
4. ویدیوهای کوتاه و جذاب ایجاد کنید
TikTok به نرخ تکمیل اهمیت می دهد. اساساً، این تعداد نفرات ویدیوی شما را تا آخر تماشا می کنند. هرچه بینندگان بیشتری این کار را انجام دهند، احتمال بیشتری وجود دارد که محتوای شما در صفحه For You قرار گیرد.
ویدیوها می توانند تا یک دقیقه طول بکشند، اما تئوری این است که کوتاه نگه داشتن ویدیوهای شما تا حد امکان شانس تماشای آنها را افزایش می دهد. اما باز هم کیفیت پادشاه است. اگر کوتاه هستند، مطمئن شوید که همچنان سرگرم کننده، جالب و جذاب هستند. هدف اصلی شما باید افزایش شانس لایک و اشتراک گذاری آنها باشد.
با طول های مختلف آزمایش کنید تا بهترین را برای شما پیدا کنید.
5. با اینفلوئنسرها همکاری کنید
همکاری ها دامنه دسترسی شما را افزایش می دهد و اگر شریک شما در FYP ظاهر شود، شما نیز سود خواهید برد. شما میتوانید به روشهای مختلفی با سازندگان همکاری کنید، از جمله دوئتها و دوختها (ما در اینجا به شما نشان میدهیم که چگونه در TikTok جریان داشته باشید).
TikTok بالاترین نرخ تعامل اینفلوئنسر را در بین پلتفرم های دیگر دارد. بنابراین میتوانید با مشارکت فوری در هنگام شراکت با اینفلوئنسرهای TikTok، از صف به FYP بپرید.
منبع تصویر
برای شروع، بهترین TikTokers و اینفلوئنسرها را برای کمپین خود شناسایی کنید و زمانی را برای گپ زدن با آنها از طریق تلفن، ایمیل یا حتی یک کنفرانس مبتنی بر وب تعیین کنید.
6. از کلیپ های صوتی یا جلوه های ویدیویی محبوب برای افزایش قابلیت کشف استفاده کنید
موسیقی نقش مهمی در ویدیوهای TikTok ایفا می کند – موسیقی و صداها را به عنوان هشتگ در نظر بگیرید.
کاربران می توانند کلیپ های صوتی، صداها و جلوه های خاص را در برنامه جستجو کنند. با استفاده از کلیپ های صوتی محبوب در محتوای ویدیویی خود، می توانید لایک ها، نظرات و بازدیدهای خود را افزایش دهید.
چگونه صداهای محبوب را برای استفاده در ویدیوهای خود پیدا می کنید؟
روی دکمه Sounds ضربه بزنید و صفحه Discover را برای صداهای محبوب، صداهای توصیه شده برای ویدیوهای خود و موارد دیگر مرور کنید.
و میتوانید آنها را بهعنوان موارد دلخواه ذخیره کنید تا بعداً زمانی که احساس میکنید الهام گرفتید، از آنها استفاده کنید.
7. زیرنویس های کوتاه و جالب بنویسید
شما به 150 کاراکتر محدود شدهاید، بنابراین باید روی نوشتن شرحهای کوتاهی که شامل هشتگهای مرتبط هستند و تعامل را تشویق میکنند، تمرکز کنید.
سعی کنید شرحهای کنجکاوی مانند «صبر کنید و ببینید در پایان چه اتفاقی میافتد» ایجاد کنید. این می تواند تعداد بازدیدها و نرخ تکمیل را افزایش دهد. همچنین می توانید برای جلب توجه بینندگان سوالی بپرسید. یا اطلاعاتی را که میخواهید فاش کنید، مسخره کنید.
8. از یک قلاب برای جذب مخاطب خود استفاده کنید
قلاب – چند ثانیه اول حیاتی ویدیوی شما – مانند عنوان محتوای TikTok شما است. باید توجه مخاطب را به خود جلب کند و او را وادار به تماشای تا آخر کند. در مورد ویدیوهای محبوب در جایگاه خود تحقیق کنید تا بتوانید قلاب خود را طوری تنظیم کنید که با مخاطب هدف خود طنین انداز شود.
در اینجا چند روش قاتل برای شروع قلاب های شما وجود دارد که ثابت شده است بازدیدها را افزایش می دهد:
- آیا می خواهید رازهای …
- میخوام برات فاش کنم…
- بزرگترین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند وقتی…
به هر حال قلاب های خود را ایجاد می کنید، مطمئن شوید که برای مخاطبان شما شخصی سازی شده اند. این به افزایش تعامل و شانس شما برای دستیابی به FYP در TikTok کمک می کند.
به صفحه برای شما TikTok بروید
هیچ فرمول مطمئنی برای فرود محتوای شما در TikTok FYP وجود ندارد و الگوریتم دائما در حال تغییر است. اما روند بازاریابی رسانه های اجتماعی نشان می دهد که TikTok در حال تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی است، بنابراین باید آماده باشید تا پتانسیل آن را به حداکثر برسانید.
نکته مهم این است که برای ورود به FYP به فالوورهای زیادی نیاز ندارید. و اگر این هشت هک را امتحان کنید، شانس خود را برای ایمن کردن یک مکان بسیار افزایش خواهید داد.
- به طور مداوم در بهینه ترین زمان پست کنید
- از هشتگ های محبوب استفاده کنید
- محتوای منحصر به فرد (و بهتر) را منتشر کنید
- ویدیوهای کوتاه و جذاب ایجاد کنید
- با اینفلوئنسرها همکاری کنید
- از کلیپ های صوتی یا جلوه های ویدیویی محبوب استفاده کنید
- زیرنویس های کوتاه و جالب بنویسید
- برای جذب مخاطب از قلاب استفاده کنید
درباره نویسنده
Jenna Bunnell مدیر ارشد بازاریابی محتوا در Dialpad است – یک سیستم ارتباطی یکپارچه، با میزبانی ابری و مبتنی بر هوش مصنوعی که جزئیات تماس ارزشمندی را برای صاحبان مشاغل و نمایندگان فروش ارائه میکند – با منابع مفیدی مانند این نکات آموزشی فروش از Dialpad. او به برقراری ارتباط با حساسیت طراحی برند و تجسم نحوه ارائه محتوا به روش های خلاقانه و جامع علاقه مند است. پروفایل لینکدین او را بررسی کنید.